Gå til innhold

Hjelp til valg av hardware til gaming pcer!!

Anbefalte innlegg

Hei, har drevet og undersøkt diverse sider og jobbet med noen forslag til et par skikkelige gaming pcer til kommende lan!

Så det jeg gjerne ville ha fra dere var forslag/kommentarer på utstyret jeg har valgt. Skrev det på engelsk for å kunne bruke samme mal på flere forum, men det går vel greit :p

Suggestion 1: (AMD) Cheapest

- Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

( A stable & very silent gfx card due to its rather special cooling device )

- Amd XP2700+ 333 Mhz

( To take the full power out of the newest nforce2 chipset )

- Asus A7N8X - nforce2SPP

( Nforce2 chipset, 8xagp, usb2.0 , got the most power according to tomshardware )

- TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB x 2 CL2

( To be able to run dual 333 mhz , and cas latency 2 boost the system especially for gaming )

- Western Digital Caviar 40gb IDE 7200RPM 2mb cache

( Simply put one of the best and most reliably harddrives out there, 2 mb cache helps too :) )

Suggestion 2: (INTEL)

- Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB

( A stable & very silent gfx card due to its rather special cooling device )

- Intel Pentium 4 2.53 Ghz Boxed pc533

( A fast and reliable cpu, nothing to say there )

- Asus p4g8x/Deluxe s478 - e7205 Dual DDR

( New granite system which basically gives dual ddr at 266mhz, 8xagp and 2x usb )

- TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB x 2 CL2

( To be able to run dual 266 mhz , and cas latency 2 boost the system especially for gaming )

- Western Digital Caviar 40gb IDE 7200RPM 2mb cache

( Simply put one of the best and most reliably harddrives out there, 2 mb cache helps too :) )

Personally I favour AMD, since I feel that after reading dozens of reviews and hardware manuals, its much

more fit for gaming purposes. It clearly beats intel when it comes to price vs performance, and its shorter

pipeline and support for both 3dnow and SSE is more fit when it comes to gaming.

What I would like to hear from you is comment on the hardware, suggestions?, and perhaps personal

experience with similar hardware ( what goes nice together and what don't ), and offcourse which is the

biggest powerhorse !

Takker på forhånd :>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De ser bra ut begge to, men 40 GB harddisk?? :o

Du kunne kanskje ha hatt litt kjappere RAM? Så har du litt å gå på hvis/når du skal overklokke... Selv kjører jeg Corsair XMS3200, for øyeblikket på 395 mhz pga høy temp (varmekabler :( ), men har kjørt dem over 400 tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok gått for AMD i dette tilfellet. Grunnen til dette er at jeg akurat er ferdig med å lese denne posten.

Men really 40 GB harddisk med 2 mb cashe til et allerede så dyrt system og til spilling. velg ihvertfall 80 GB WD med 8mb cashe. 8mb cashe hjelper enda mer....hehe :p

Lenke til kommentar
De ser bra ut begge to, men 40 GB harddisk?? :o

Du kunne kanskje ha hatt litt kjappere RAM? Så har du litt å gå på hvis/når du skal overklokke... Selv kjører jeg Corsair XMS3200, for øyeblikket på 395 mhz pga høy temp (varmekabler :( ), men har kjørt dem over 400 tidligere.

Corsair er svinedyrt, tenk på at dette skal i compopcer, er det ikke bedre bedre å kjøre cas 2.0 med ddr-333 mhz enn ddr-400 mhz 2.5 når du ikke kan bruke ddr-400 mhz til no anna enn å overklokke litt mer ? Tomshardware er ivertfall veldig for cas-2 og man merket det godt til gaming.

Hva synes dere andre, er det verd 300 kroner for å gå fra 2mb cache til 8mb cache til gaming ? ( tenk deg at dette skal igjen ganges med 10 )

Lenke til kommentar

Corsair er svinedyrt, tenk på at dette skal i compopcer, er det ikke bedre bedre å kjøre cas 2.0 med ddr-333 mhz enn ddr-400 mhz 2.5 når du ikke kan bruke ddr-400 mhz til no anna enn å overklokke litt mer ?

Jo for all del, Corsair er dyrt men jeg sa ikke at du måtte kjøpe det... Poenget var bare at det kan være kjekt med litt kjapp ram :)

Dessuten er den ikke cas 2.5, men 2 :-D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...