Gå til innhold

UB-Kurs V&S kjevik, fysiske krav

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å søke UB-Kurs kjevik, med søknadsfrist 1. nov, men veit ikke om hvordan de fysiske testene summes opp.

Jeg er 1.87 høy, ~ 74kg.

så langt klarer jeg:

3000m : 15.00 ..slitsomt : P

>20 situps: lett

>16 pushups: lett

> 4 hangups: lett

Jeg tror opptakskravet er 14.00 maks, men jeg lurer på om det er mulig å komme inn med 15.00? Stemmer det at hvis man har andre kvalifikasjoner kan det veie opp for det ene minuttet du har for mye?

Jeg har snart ett år bak meg i forsvaret innen V&S, tok ag3 sølvmerket lett, vært kretsmester i skyting for noen år siden, har førerkort klasse b, motvektstruck t1 t2 t4, plettfri vandel, aldri refset.

Tatt kurs/serfitisert i pepperspray, (hygiene:P), arrestasjon, batong, TAM(taktisk arbeidsmetodikk for aggressiv/utfordrende atferd på fritiden), jobber med mennesker med forskjellige psykiske diagnoser når jeg har perm, så har en god del erfaring med sosiologi/psykologi i praksis.. hadde 4-5 i sistenevnte fag på vk1/vk2 almenne, så jeg kan i det minste en del om det..

Jeg trener for tiden hver dag annenhver uke hvis mulig, styrke og kondis, på fritiden trener jeg og noen kompiser på SIBO (strid i bebygd område) med airsoftvåpen (noe allá paintball). Etter militæret skal jeg prøve på fengselsskolen eller politiskolen, men vil ha et år til i militæret fordi det er veldig bra erfaring til senere.

Stemmer dette med at andre kvalik kan veie opp, eller er det rett og slett helt firekanta?

Tror nok jeg klarer 14.00, men bare lurer i tilfelle.

Endret av Cuddlefluff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det stemmer, du må ha et snitt på 3 eller mer på UB skole tror jeg, så om du gjør det dårlig på 3km så kan du ta det igjen på styrkeprøven. Selv om jeg tror du må ta litt mere der også! :)

Minstekravet for situps er 24-26 tror jeg, push bør du klare tett på 30 eller mer,selv om det ikke er kravet..

Og ja, på 3km er det 15 maks.. Jeg løp den på 16:04. men tok det igjen på styrken, så det ble godkjent HV soldat av meg gitt! :)

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Er ikke UB- V&S kurset under luftforsvaret, selv om du går en skole for HV, så luftforsvarets krav gjelder?

--->

http://www.mil.no/hv/hvbs/start/sokehvbs/b...rticleID=139246

kanskje en annen gren, men det var den jeg fant på mil.no. står ingenting under mil.no's seksjon for ub kurs v&s / baseforsvar om fysikkkrav..

stemmer 15min er det bare HURRAMEGRUNDT hele veien. (skjønt jeg fortsetter å trene.)

Endret av Cuddlefluff
Lenke til kommentar

Hmm synes jeg kan huske at det var hvertfall 24 situps da, men det spiller ingen rolle! :)

Om du tar 3 km på 15 min samt de fysiske testene så er du jo i mål! :)

Husk at hangupsene er GANSKE mye tyngre i forsvaret enn til vanlig.

Husker jeg tok 14-15 stk hjemme, men inne tok jeg bare 4..

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...