Gå til innhold

Problemer med Acer iDea 510 og Pioneer PDP-4270XA

Anbefalte innlegg

Har nettopp gått til innkjøp av en Acer Aspire Idea 510 for og bruke som en media pc til vår Pioneer PDP-427XA.

Selve innstalasjonen og den biten gikk greit og sålangt er vi storfornøyde, det er dog en ting som irriterer meg grenseløst. Under oppstart og ved loggin er bildet helt fint og jeg ser allt, men derimot når man kommer inn i Windows så forsvinner litt av bildet bak "rammen" på skjermen. Får ikke sett hele oppgave linja bare det absolutt øverste, og det virker som bildet er litt større enn det skjermen viser. I høyden er bildet litt større og det samme i bredden. Når jeg starter Windows Media Center så vises hele bildet og alt er fint.

Oppløsningen er 1280*720 (720p).

Noen tips?

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjermen din har en annen oppløsning for PC enn 720p, for å få "riktig" bilde ved PC tilkobling skal du bruke  1024x768 (XGA).

9042161[/snapback]

Ok, Har testet dette ut og bildet forsvinner fortsatt ut i kantene ved denne oppløsningen. Skjermkortet klarer heller ikke og gi ut mer en 30Hz eller noe slik ved denne oppløsningen og det gjør det helt grusomt og se på skjermen.

Flere tips?

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...