Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Får ikke sove..


Charlotte90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Noen som har et godt tips til hva jeg kan gjøre for å sovne nå? :p

Er veldig trøtt, og har ligget her i over en time uten å få sove..  :ermm:

9041574[/snapback]

 

Drikke varm melk skal visst hjelpe, har aldri prøvd det jeg, men jeg har hørt at det fungerer bra. Også kan du legge deg ned og høre på noe musikk som du liker, kanskje?

Jeg hører på In Flames på iPod'en når jeg ikke får sove. Sovner nesten med en gang jeg da.

Lenke til kommentar

Når jeg ikke får sove, noe som pleier å skje bare når jeg skal på første dag på jobb eller skole, så må man egentlig bare gi faen i å stresse over hvor lite søvn man kommer til å ha fått når man står opp.

 

Jeg ligger å tenker på ting, og når man tenker lenge nok på ting som er oppe i ditt eget hode så skal du leite lenge etter kjedeligere ting. Det som er verdens kjedeligste ting for individet er de tingene som er i ens eget hode, uten tvil.

Lenke til kommentar

Det fungerer og veldig bra å ha rutiner som lærer kroppen når det er tid for soving.

 

Dersom man vil legge seg kl 23 for eks, kan det være lurt å forberede kroppen halv ti, ti, med ting som å slappe av, roe ned osv. Ikke spis noe, ikke spis noe oppkvikkende og ikke sett kroppen i aktivitet.

 

Når du så har en rutine på det så vet kroppen hva som skjer og man sovner nærmest automagisk. Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har samme problemet selv. I det siste har jeg ligget våken til klokka 6-7 tiden, selv om jeg legger meg mellom 3-5 (ja, jeg vet det er veldig sent, og i noen tilfeller tidlig? =P). Uansett, utrolig slitsomt, jeg må snu om på døgnet.. Har jobb neste uke. =S

9106201[/snapback]

 

Jeg begynner å jobbe i neste uke selv og gruer meg til å begynne å snu døgnet, det har vært helt umulig å sove før i 3 -4 tiden i det siste, og snart må en begynne å stå opp klokka 6

Lenke til kommentar

De har en veldig god og effektiv GodNatt te på helsebutikken. Husker ikke helt hva den heter, og jeg er tom akkurat nå. Kan være at det bare er placebo, men jeg blir trøtt av den og merker at kroppen slapper av.

 

Ellers så tar jeg en Zyrtec (allergipille) hvis jeg ikke får sove. Den kjøpes reseprfritt på apoteket. Ikke alle blir trøtt av den, men jeg blir veldig døsig (det er ikke rød trekant på den, så man har lov til å kjøre bil, men skal være veldig obs på at man kan bli trøtt)

Lenke til kommentar
De har en veldig god og effektiv GodNatt te på helsebutikken. Husker ikke helt hva den heter, og jeg er tom akkurat nå. Kan være at det bare er placebo, men jeg blir trøtt av den og merker at kroppen slapper av.

 

Ellers så tar jeg en Zyrtec (allergipille) hvis jeg ikke får sove. Den kjøpes reseprfritt på apoteket. Ikke alle blir trøtt av den, men jeg blir veldig døsig (det er ikke rød trekant på den, så man har lov til å kjøre bil, men skal være veldig obs på at man kan bli trøtt)

9107081[/snapback]

 

Kanskje jeg skal prøve en sånn te, jeg skal gå og spørre. Jeg har ellers å mye pollenallergi at jeg må ta en Zyrtec hver dag fra slutten av mars frem til juni så og blir så vant med det at jeg ikke merker noe trøtthet:)

Lenke til kommentar
Hei!

Noen som har et godt tips til hva jeg kan gjøre for å sovne nå? :p

Er veldig trøtt, og har ligget her i over en time uten å få sove..  :ermm:

9041574[/snapback]

 

Jeg hører på In Flames på iPod'en når jeg ikke får sove. Sovner nesten med en gang jeg da.

9041591[/snapback]

 

in Flames gjør meg mer våken ;) Hvorfor? fordi de er verdens beste band^^

Vil alltid høre noe mer fra dem. får meg heller til å synge selvom jeg ikke har sangstemme, så da bir jeg jo ENDA mere våken fordi jeg hører den fæle stemmen.

 

Men sove med mp3-spiller er kjipt... siden da må du lade den når du våkner xD

Sov med lav musikk fra dataen før, det funka egentlig fint, å at det er kaldt og kjølig på rommet hjelper også

Endret av Nicko00
Lenke til kommentar
De har en veldig god og effektiv GodNatt te på helsebutikken. Husker ikke helt hva den heter, og jeg er tom akkurat nå. Kan være at det bare er placebo, men jeg blir trøtt av den og merker at kroppen slapper av.

 

Ellers så tar jeg en Zyrtec (allergipille) hvis jeg ikke får sove. Den kjøpes reseprfritt på apoteket. Ikke alle blir trøtt av den, men jeg blir veldig døsig (det er ikke rød trekant på den, så man har lov til å kjøre bil, men skal være veldig obs på at man kan bli trøtt)

9107081[/snapback]

 

Kanskje jeg skal prøve en sånn te, jeg skal gå og spørre. Jeg har ellers å mye pollenallergi at jeg må ta en Zyrtec hver dag fra slutten av mars frem til juni så og blir så vant med det at jeg ikke merker noe trøtthet:)

9108271[/snapback]

 

jeg fant teen. Den heter Night Time. Fra Health&Healther. Den er veldig effektiv, anbefales sterkt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...