Gå til innhold

Shellprovider i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Legger inn en anbefaling på EasyISP/ShellCity. Har 4 meget stabile klienter derifra. Support er også helt digg. :)

http://www.shellcity.no (#ShellCity @ EFNet).

9088424[/snapback]

Testet "Shellcity" - tok mange dager etter jeg registrerte og hadde fått bekreftet betaling før jeg fikk konto. Hvor vanskelig er det å skrive "adduser" og sende en mail - eller skrive software som gjør dette automatisk? Jeg måtte faktisk sende en mail selv og spørre om jeg ikke snart skulle få login-info til serveren. Dog, jeg fikk en liten unnskyldning for at det hadde tatt sånn tid i svaret.

Og nå, akkurat nå (faktisk i sted, den kom opp igjen innen jeg var ferdig å skrive dette), så er Shellcity nede. Både deres HTTP-tjeneste og deres SSH-server.

Jeg vet ikke hvor mange Shellprovidere jeg har prøvd opp gjennom årene gjennom tips og tilfeldigheter, det som kjennetegner alle er bla. - de går enten konkurs, er ustabil, treg, og/eller generelt sett elendig og ALLE har latterlige betingelser på hvor mye disk quota en får, har ikke disse gutta fått med seg at det koster knapt 800 kr ut til vanlige privatkunder for en 500 GB HDD? Hadde de hatt hundretusenvis av kunder er det greit nok, men det har de nå aboslutt ikke - det kan alle personlig sjekke som har tilgang.

Og jeg må nesten kommentere: " Hardware: AMD Athlon XP , 1024MB ram, 40GB+200GB 7200rpm HDD " <- den XPen forsåvidt 1.4 GHz; unnskyld meg, men er ikke dette hardware en finner på E-avfall de fleste steder i Norge?

Shellet er også helt sinnsykt stramt, er det virkelig nødvendig å sperre f.eks. "who" og "ping" fra shellet mitt - det er vel ikke så stor frykt for at disse inneholder exploitable bugs nå for dagen, er det? Og hvorfor har ikke systemet vim installert?

Er det noen som vet om noe (Shellprovider) som er OK, eller enda bedre, noen som vet om noe som er BRA?

Lenke til kommentar

Ville bare komme med en kommentar om shellcity reviewet.

Grunnen til så beskjeden HW er rimelig enkel, serveren har en last nå på:

load averages: 0.00, 0.02, 0.00

Om vi hadde hatt behov for raskere maskin så hadde det blitt oppgradert med en gang.

Nedetiden som jeg regner med at du la merke til var pga DoS angrep mot en konto på serveren som tok ned det nettverkssegmentet som shell serveren står på.

ping/who er relativt vanlige kommandoer å fjerne fra shell servere og er heller ikke noen kommandoer som kreves for å bruke kontoen.

Men for all del så er det bare å ta kontakt om du ønsker å kanselere kontoen din så er det ikke noen problem å få refundere dei utleggene du har hatt til nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...