Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Får LAN-tilgang, men ikke internett. Merkelig.

Anbefalte innlegg

Dette problemet kan først virke ganske enkelt, men jeg skjønner ikke noe av det. :hmm:

Det har seg slik at jeg ikke får tilgang til internett. Dette gjelder bare én PC på nettverket, alle de andre har nett. Denne PC-en får likevel tilgang til filer på det lokale nettverket.

PC-en er koblet trådløst til en ruter. Når den kobles med kabel derimot, oppstår ikke problemet. Likevel; en annen PC på nettverket får tilgang til internett via trådløs.

Dette er jo ganske snodig.

Man skulle jo ikke tro det har med ruteren å gjøre, ettersom de andre PC-ene får tilgang, også trådløst.

Virker også rart at det har med trådløsadapteren på PC-en å gjøre, ettersom den får tilgang til lokalnettet.

Er også merkelig hvis det er noe annet med PC-en, ettersom den får nett når den går via kabel.

:hm:

Har prøvd å resette ruteren, det hjalp ikke.

Har egentlig mest tro på at problemet sitter i PC-en. Supert om noen kan hjelpe meg med dette absurde problemet.

(Hvis noen mener dette passer bedre i en annen kategori, skrik ut.)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se etter for det aktuelle nettverkskortet at det mottar IP-adressen automatisk.

9041897[/snapback]

Den får IP-adresse ja.

Prøvde også å få den til å ta en annen IP-adresse, men det hjalp heller ikke. :(

Har også prøvd å fornye IP og reparere tilkobllingen.

Lenke til kommentar

Nå virker det igjen! :thumbup:

Prøvde noe som har funket på lignende problemer tidligere, men som jeg ikke tenkte på, nemlig å sette statisk IP-adresse, og så sette den tilbake på dynamisk. Skjønner ikke hvorfor, men det funket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...