I.A.G. Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Dette problemet kan først virke ganske enkelt, men jeg skjønner ikke noe av det. Det har seg slik at jeg ikke får tilgang til internett. Dette gjelder bare én PC på nettverket, alle de andre har nett. Denne PC-en får likevel tilgang til filer på det lokale nettverket. PC-en er koblet trådløst til en ruter. Når den kobles med kabel derimot, oppstår ikke problemet. Likevel; en annen PC på nettverket får tilgang til internett via trådløs. Dette er jo ganske snodig. Man skulle jo ikke tro det har med ruteren å gjøre, ettersom de andre PC-ene får tilgang, også trådløst. Virker også rart at det har med trådløsadapteren på PC-en å gjøre, ettersom den får tilgang til lokalnettet. Er også merkelig hvis det er noe annet med PC-en, ettersom den får nett når den går via kabel. Har prøvd å resette ruteren, det hjalp ikke. Har egentlig mest tro på at problemet sitter i PC-en. Supert om noen kan hjelpe meg med dette absurde problemet. (Hvis noen mener dette passer bedre i en annen kategori, skrik ut.) Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Se etter for det aktuelle nettverkskortet at det mottar IP-adressen automatisk. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Se etter for det aktuelle nettverkskortet at det mottar IP-adressen automatisk. 9041897[/snapback] Den får IP-adresse ja. Prøvde også å få den til å ta en annen IP-adresse, men det hjalp heller ikke. Har også prøvd å fornye IP og reparere tilkobllingen. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Nå virker det igjen! Prøvde noe som har funket på lignende problemer tidligere, men som jeg ikke tenkte på, nemlig å sette statisk IP-adresse, og så sette den tilbake på dynamisk. Skjønner ikke hvorfor, men det funket. Lenke til kommentar
roht Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Mest sannsynleg DNS. Har du vista? Har av og til det same problemet, har framleis ikkje noko godt svar på det... Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Mest sannsynleg DNS. Har du vista?Har av og til det same problemet, har framleis ikkje noko godt svar på det... 9071942[/snapback] Kjører XP nå, og det er i XP det har funket tildligere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå