CFD Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Var innom Vikinskipmuseet idag og tok 2 bilder av et skip der inne. Det var egentlig bare knipsing uten videre tanke på komposisjonen (det blir ofte slik når man er på museum, iallefall for min del desverre). Hvordan kan man ta 2stk bilder og legge de oppå hverandre for å få gulvet og resten av rommet slik som det mørke bildet og vikingskipet så lyst som det lyse bildet? Har sett det har vært gjort ,men er ikke helt sikker. http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...tbilder/lys.jpg http://i13.photobucket.com/albums/a265/cfd...bilder/mork.jpg Hvis noen kunne hjulpet meg hadde jeg satt stor pris på det. Har alt for mange slike bilder. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Kva program har du? Det finst gratisprogram som gjer slikt automatisk, t.d. Photomatix Basic, men det vert nok litt problem når folka står på forskjellig stad i dei to bileta. Vil du gjere det manuelt må du leggje bileta over kvarandre, i to forskjellige lag, og maskere bort frå det øvste laget. Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 tror det kan bli vanskelig å dem oppå hverandre ettersom de er tatt for hånd, men du kan jo prøve å justere levels.. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Såg det eg no eg ogso. Når det er so stor forskjell mellom dei vert det litt håplaust. Det du kan gjere i staden er å foreta ein justering på biletet, og maskere bort endringa på t.d. skipet. Eit lite døme: Dette er gjort på det lyse biletet. Det som har vorte gjort er å merke skipet og so leggje til eit justeringslag for kurver som kun påverker alt anna enn skipet. For å skildre framgangsmåten nærare må eg vite kva program du bruker. Redigert: Har ikkje vore so veldig nøye, eller tatt meg god tid, so andre kan nok gjere det mykje betre. Endret 9. juli 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå