Goscinny Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Skal ha meg ny harddisk til system og lagring generelt. Tenker meg 500 gb. Har kommet frem til to alternativer som passer greit med tanke på webshop (pcutstyr.no eller psdata, helst): Sammenlikning. Hvilken skal jeg ta? Ser av WD-en ikke har NCQ-støtte. Etter bildet på wikipedia å dømme, er det litt å spare når det gjelder hastighet på dette, men jeg har ingen anelse selv. ER det stor forskjell? Og; til nå har jeg kjørt vista på en WD 80 gb IDE-harddisk. Vil det gå mye raskere med en av disse? Goscinny Lenke til kommentar
JFTech Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei! Skal ha meg ny harddisk til system og lagring generelt. Tenker meg 500 gb. Har kommet frem til to alternativer som passer greit med tanke på webshop (pcutstyr.no eller psdata, helst): Sammenlikning. Hvilken skal jeg ta? Ser av WD-en ikke har NCQ-støtte. Etter bildet på wikipedia å dømme, er det litt å spare når det gjelder hastighet på dette, men jeg har ingen anelse selv. ER det stor forskjell? Og; til nå har jeg kjørt vista på en WD 80 gb IDE-harddisk. Vil det gå mye raskere med en av disse? Goscinny 9041008[/snapback] Har selv 2 stk av Seagate 7200.10 500Gb (5-års garanti er jo et kvalitetsbevis i seg selv). Har bare blitt mer og mer fan av Seagate og mener de absolutt må anbefales. OT: Hadde de bare hatt en Raptor killer Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 tror både seagate og western har 5 års garanti nå? uansett, begge 2 er veldig gode disker, og jeg tror du vil bli fornøyd uansett hva du velger. selv har jeg holdt meg til seagata i alle år, helt siden jeg prøvde de tidligere conner diskene. har vært storfornøyd med alle diskene deres. har pr i dag over 25 seagate disker i daglig bruk 27/7, og har hatt dette i mange år, uten noen som helst tegn til problemer. har i min lifstid kun hatt en seagate disk som har tatt kvelden, og den var jeg skyld i selv. alle som er blitt behandlet pent, har levd fint. sitter for eks fremdeles med en 130MB disk som fungerer perfekt fremdeles. dessverre kan jeg ikke si det samme om WD. jeg har hatt noen disker ifra de også, og min erfaring har tidligere vært at de er noe raskere, støyer noe mer, og har en tendens til å ryke noe lettere. har vel hatt en 2-3 disker fra western som har tatt kvelden. dette er nå min erfaring/mening i allefall. men pr i dag, så er både western og seagate på topp når det gjelder kvalitet vil jeg si. og begge har så og si samme hastigheten (ikek merkbar forskjell annet enn i benchmarks vil jeg påstå). så hva du velger blir egentlig helt opp til deg. jeg tror du vil bli fornøyd uansett. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Da tror jeg det blir seagaten, selv om den er litt dyrere. Har hørt at WD bråker litt mer (som du også sier, Jannis - 15), og jeg vil jo ikke ha en bråkebøtte heller. Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå