Gå til innhold

Hvilket crypterings for minnepenn

Anbefalte innlegg

jeg har en corsair 8gb minnepenn og har prøvd det medfulgte crypteringsprogramet Truecrypt, jeg syntes dette programmet virker utrolig tungvint og jeg savner virkelig programmet som er pre innstallert på kingston sine elite minnepenner , er det noen som kan hjelpe, finnes det andre programmer som kan benyttes på corsair minnepennen som er enkel å bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TrueCrypt er vel anerkjent som det beste krypteringsprogrammet som er der ute. At det er open source er vel også anse som en garantist for sikkerheten i krypteringen.

Jeg syntes TrueCrypt er veldig enkelt å bruke og liker godt at det er så enkelt å mounte som en disk (i Windows iallefall).

Hva er det du har problemer med? Kanskje vi kan hjelpe deg her i forumet?

S

Lenke til kommentar

Takk for svar..

Det jeg ønsker er å usynligjøre innholdet (mappene) mine på min usb minnepenn , jeg tenker da at en må taste ett passord for å få tilgang til innholdet på usb pennen,

er dette mulig med bruk av truecrypt ?

Lenke til kommentar

Det er to måter å bruke minnepennen på. Den ene (som jeg ikke tror du ønsker) er å lage en fil på minnepennen som du kan "mounte" som et TrueCrypt-volume. Problemet er da at du ser at det er en fil på sticken hvis du plugger den i en PC.

Den andre måten er å bruke hele enheten (devicen) eller en hel partisjon i Win som en TrueCrypt-enhet. Hvis man bruker en hel harddiskpartisjon vil partisjonen ikke være synlig i fil-utforskeren i Windows, bare det mountede, krypterte volumet. Du vil imidlertid kunne finne igjen partisjonen i Administrative verktøy i Kontrolpanel under det valget som omhandler disker (husker ikke helt hvor det er, skriver dette i Fedora). Du kan gjøre det samme med en USB-penn.

Mulig at du vil få en melding fra Win om at USB-pennen er uformatert når du har brukt hele volumet til krypto. For partisjoner får man ikke denne feilmeldingen lenger fom ver 4.3.

For å opprette hele USB-sticken som en kryptert partisjonvelger du altså "Select Device" på det andre skjermbildet i hjelperen i stedet for "Select File".

S

tutorial-03.png

(Step 5 her: http://www.truecrypt.org/docs/?s=tutorial)

Endret av adder1972
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har prøvd litt nå og syntes dette programmet virker svært tungvint til bruk på en usb pen, etter at jeg valgte å cryptere(passordbeskytte) innholdet til hele pennen får jeg ikke brukt den på andre pcèr da dukker det opp som en ukjent disk med ? om formatering.

Kinston sitt program som er ferdig innstallert på minnepennen fungerer på en helt annen måte , her må en ikke innstallere noe program på en pc, her kan man velge hvor mye av usb pennen som skal passordbeskyttes når man setter inn pennen i pcèn. da kan man både ha synlige filer uten passordbeskyttelse samt andre filer som er gjemt bak en kingston lås

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

Husk at du kan sette opp TrueCrypt USB-minnepin som "Traveler Disk" med de samme egenskapene som du beskriver.

S

9327615[/snapback]

OK!

Jeg skal prøve dette neste gang..

Jeg har forøvrig brukt programmet til å lage en virtuel harddisk med passordbeskyttelse, og det funger meget bra når jeg først skjønte hvordan dette skulle gjøres..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...