Daytona* Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 jeg har en corsair 8gb minnepenn og har prøvd det medfulgte crypteringsprogramet Truecrypt, jeg syntes dette programmet virker utrolig tungvint og jeg savner virkelig programmet som er pre innstallert på kingston sine elite minnepenner , er det noen som kan hjelpe, finnes det andre programmer som kan benyttes på corsair minnepennen som er enkel å bruke. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 TrueCrypt er vel anerkjent som det beste krypteringsprogrammet som er der ute. At det er open source er vel også anse som en garantist for sikkerheten i krypteringen. Jeg syntes TrueCrypt er veldig enkelt å bruke og liker godt at det er så enkelt å mounte som en disk (i Windows iallefall). Hva er det du har problemer med? Kanskje vi kan hjelpe deg her i forumet? S Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Takk for svar.. Det jeg ønsker er å usynligjøre innholdet (mappene) mine på min usb minnepenn , jeg tenker da at en må taste ett passord for å få tilgang til innholdet på usb pennen, er dette mulig med bruk av truecrypt ? Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Det er to måter å bruke minnepennen på. Den ene (som jeg ikke tror du ønsker) er å lage en fil på minnepennen som du kan "mounte" som et TrueCrypt-volume. Problemet er da at du ser at det er en fil på sticken hvis du plugger den i en PC. Den andre måten er å bruke hele enheten (devicen) eller en hel partisjon i Win som en TrueCrypt-enhet. Hvis man bruker en hel harddiskpartisjon vil partisjonen ikke være synlig i fil-utforskeren i Windows, bare det mountede, krypterte volumet. Du vil imidlertid kunne finne igjen partisjonen i Administrative verktøy i Kontrolpanel under det valget som omhandler disker (husker ikke helt hvor det er, skriver dette i Fedora). Du kan gjøre det samme med en USB-penn. Mulig at du vil få en melding fra Win om at USB-pennen er uformatert når du har brukt hele volumet til krypto. For partisjoner får man ikke denne feilmeldingen lenger fom ver 4.3. For å opprette hele USB-sticken som en kryptert partisjonvelger du altså "Select Device" på det andre skjermbildet i hjelperen i stedet for "Select File". S (Step 5 her: http://www.truecrypt.org/docs/?s=tutorial) Endret 13. juli 2007 av adder1972 Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg skal prøve dette når jeg får tid , så kan jeg gi en tilbakemelding om det fungerte , takk fior hjelpen.. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 15. august 2007 Forfatter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Jeg har prøvd litt nå og syntes dette programmet virker svært tungvint til bruk på en usb pen, etter at jeg valgte å cryptere(passordbeskytte) innholdet til hele pennen får jeg ikke brukt den på andre pcèr da dukker det opp som en ukjent disk med ? om formatering. Kinston sitt program som er ferdig innstallert på minnepennen fungerer på en helt annen måte , her må en ikke innstallere noe program på en pc, her kan man velge hvor mye av usb pennen som skal passordbeskyttes når man setter inn pennen i pcèn. da kan man både ha synlige filer uten passordbeskyttelse samt andre filer som er gjemt bak en kingston lås Endret 15. august 2007 av Daytona* Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei, Husk at du kan sette opp TrueCrypt USB-minnepin som "Traveler Disk" med de samme egenskapene som du beskriver. S Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Hei, Husk at du kan sette opp TrueCrypt USB-minnepin som "Traveler Disk" med de samme egenskapene som du beskriver. S 9327615[/snapback] OK! Jeg skal prøve dette neste gang.. Jeg har forøvrig brukt programmet til å lage en virtuel harddisk med passordbeskyttelse, og det funger meget bra når jeg først skjønte hvordan dette skulle gjøres.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Hvis jeg får bomme tråden litt. Hvem er det som er ledene innen krypetering nå for tiden? Altså programmer. Endret 4. september 2007 av regga Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 TrueCrypt er vel anerkjent som det beste krypteringsprogrammet som er der ute. At det er open source er vel også anse som en garantist for sikkerheten i krypteringen. 9046891[/snapback] Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 TrueCrypt er vel anerkjent som det beste krypteringsprogrammet som er der ute. At det er open source er vel også anse som en garantist for sikkerheten i krypteringen. 9046891[/snapback] 9423814[/snapback] Hva skjedde med pgp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå