Asbjørn H Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei. Er det noen her som vet om en grundig og god guide for nybegynnere om det å installere linux/ubuntu over nettverk? (Eller evt. noen her som har en stor overflod av tid og har lyst til å hjelpe meg gjennom det? ) Har en gammel laptop uten CD-ROM-stasjon og OS som jeg gjerne vil ha et OS inn på, og tenkte jeg skulle prøve Linux. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Sikker på at den gamle laptopen støtter booting over nett? Evt. så er installasjon med floppydisk en mulighet. Har selv brukt det mang en gang Endret 10. juli 2007 av Langbein Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Sikker på at den gamle laptopen støtter booting over nett? Evt. så er installasjon med floppydisk en mulighet. Har selv brukt det mang en gang 9041583[/snapback] Network boot står nå i hvertfall som et alternativ i boot-listen i BIOS... Og jeg har ikke floppy til den heller Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 usb? prøve å google etter install ubuntu from usb Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 http://wiki.koeln.ccc.de/index.php/Ubuntu_PXE_Install Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) usb? prøve å google etter install ubuntu from usb 9042475[/snapback] Prøvde det. Jeg fulgte en guide, men selv om jeg satte "Removable Devices" som 1. booting device vil den ikke boote fra USB-pinnen min... Lampen på pinnen lyser heller ikke. Men takk for tipset http://wiki.koeln.ccc.de/index.php/Ubuntu_PXE_Install Takk Ser ut som om den maskinen man installerer fra må ha Linux? Endret 10. juli 2007 av Asbjørn H Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hvis du ikke vill installere en maskin med ubuntu for det så kan du gjøre det i en virtuell maskin, feks med hjelp av vmware eller microsoft virtual pc. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det går greit å gjøre det fra en maskin med windows også. Men det blir litt mer arbeid. ( Microsoft har laget en tftp server til windows, men du må herje med registryen for å få den til å oppføre seg som en vanlig tftp server ) Lenke til kommentar
Asbjørn H Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Takk for tipsene Heldigvis har jeg en kompis som har maskin med linux på, så han skal prøve å hjelpe meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå