Pixi Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei. Vurderer å gå til innkjøp av en Kyosho MadForce. Noen som har litt info, erfaringer med denne? Toppfart på denne? Noen som vet? Lurer også litt på deler, bensin, alt av info tas imot med åpne armer Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Hei, vet ikke så mye om Mad Force annet enn at den er en wheelie king og veltepetter. Farta ligger vel på 60-70kmh, deler til denne, eller alle Kyosho biler er nesten umulig å få tak i på nett. Så det vil si at du er avhengig av en forhandler der du holder til. Bensin er forsåvidt ikke billig, ligger på 3-350 for en 1gallon fuel,(Ca 3L)... Skal du ha Kyosho så ville jeg anbefalt Giga Crusher SF, veldig lettskrudd bil, litt tung, men ligger sinnsykt bra på veien! Motoren i denne kan være litt vrien, men hadde heller kjøpt den istedenfor en Mad Force. Kyosho har helt greie priser på deler, og når du først handler nytt så pleier det å holde. Annen bil å anbefale er HPI Savage, disse får du billig på nett (både brukte og nye), deletilgangen er også veldig bra på disse bilene.... Hadde jeg vært deg så hadde jeg sett etter en Savage, kanskje litt mer tungskrudd en Giga Crusheren F.eks, men deletilgangen er MYE bedre på den bilen. HPI er ganske billige på deler de og, trur Kyosho og HPI stiller ganske likt i pris der nå. Håper dette var til hjelp; D Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Mad Force har utrolig teit hjuloppheng, og bilen har ikke på langt nær så høy bakkeklaring som det kan se ut som. Gjør heller som -pyrion- sier; kjøp en Savage. For 3-4 uker siden kjøpte jeg den aller nyeste Savagen, Savage X 4.6, og dette er definitivt en bil som tar helt av. Og om topphastigheten er viktig, så kan jeg med hånden på hjertet si at topphastigheten er mer enn nok på denne bilen. Verdt å nevne er at nesten alle monstertrucker er "veltepettere" om grepet er tilstrekkelig (asfalt, gress). Jeg ville aldri kjøpt Giga Crusher, dog. Rett og slett for den ser elendig ut, selv om den har fått ganske god omtale. Den ser lav, tung, stygg og treig ut. Endret 20. juli 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Hei. Takker for svar. Har sett litt på HPI selv også, men kommer snart en Kyosho forhandler i nærheten av her jeg bor, så da tenkte jeg kanskje det hadde vært greit å kjøpe Kyosho, for da har jeg lett tilgang på deler og hjelp om Kyosho, men kom gjerne med motargumenter mot at jeg skal kjøpe en HPI isteden! -pixi Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Er enig det at det er greit å kunne snakke med folk som har peiling, og ikke bare lese e-poster. Har en liten Kyosho-butikk her jeg bor selv så jeg skjønner godt hva du mener. Men om du skal ha monstertruck, velg noe annet enn Kyosho. Kyosho har sinnssykt gode 1:8 buggyer (Inferno-serien). De er blant de beste i verden faktisk. Men de er ikke så altfor gode på monstertrucker. Motargumentet mitt er norske nettbutikker. Jeg handlet HPI Savage, og Hitec radio og servoer mm. hos Elefun.no, og det funker meget bra. Prisen er god, og det tar kun 2 dager å sende varene, såfremt at de har varene på lager. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Takker igjen for godt svar! Får gå i tenkeboksen nå mens jeg er i utlandet og bestemme meg, og handle når jeg kommer hjem igjen! Takker for gode tips i tråden -pixi Lenke til kommentar
ESPN Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Takker igjen for godt svar! Får gå i tenkeboksen nå mens jeg er i utlandet og bestemme meg, og handle når jeg kommer hjem igjen! Takker for gode tips i tråden -pixi 9116422[/snapback] Savage er ikke noe å samle på, kjøp Lst2 eller Lst Muggy! Selv har jeg Giga Crusher, genial bil om du har planer om å oppgradere. Kjører 2x force 32 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) jeg har påtatt meg en reparasjons jobb på en kyosho madforce, men jeg kan ikke veldig mye om denne bilen, har ikke fått sett hva som er galt med bilen ennå, men han jeg reparerer den for sier at motoren går rundt og girene går rundt men hjulene går ikke rundt. Har en misstanke om at det kan være diffen som det er noe galt med. Er det noen som kjenner til dette problemet eller har en mulig løsning for dette takker for svar Endret 19. mars 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Gammel tråd, bare så du er klar over det. Men, kan svare på spørsmålet ditt samma jeg driver på. Tviler på at diffen er ødelagt, sjekk heller akslingene. Sitter splinter i de, og hvis de har sklidd ut/knekt, så funker bilen dårlig. Sjekk disse; p Har hatt den feilen på alle kyosho bilene jeg har hatt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 har reparert den nå den fremre diffen var knust innvending og det store tannhjulet under girkassen(mellom girkassen og bremse/drivaksel) satt fast. så ut som det var limt men det kom av ingen bruk over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå