Gå til innhold

minijack -> phono/rca, bra?

Anbefalte innlegg

Visst jeg ønsker og koble pcen til en forsterker ved hjelp av en minijack til phono vil lyden bli dårlig?. Mister jeg mye av kvaliteten sammenlignet med foreksempel optisk som coaxial eller spdif om jeg selfølgelig kjøper en bra kabel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med kabler pleier å bli nesten relgiøse diskusjoner. I en leir har man de som vil påstå at gode analoge kabler ikke vil virke markant på lyden utover indusert støy o.l., mens andre påstår at naboen 50m unna hørte forskjell da de byttet til f.eks Toslink, selv med et Logitec-anlegg de kjøpte på elkjøp til 499,-.

Selv holder jeg til i den første leiren. I min erfaring gir analog kabling samme lyden som digital med gode kabler og gode DACer. :)

Ta en titt på denne morsomme artikkelen: Hifi-bransjen: Ønsker vi å bli lurt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette med kabler pleier å bli nesten relgiøse diskusjoner. I en leir har man de som vil påstå at gode analoge kabler ikke vil virke markant på lyden utover indusert støy o.l., mens andre påstår at naboen 50m unna hørte forskjell da de byttet til f.eks Toslink, selv med et Logitec-anlegg de kjøpte på elkjøp til 499,-.

Selv holder jeg til i den første leiren. I min erfaring gir analog kabling samme lyden som digital med gode kabler og gode DACer. :)

Ta en titt på denne morsomme artikkelen: Hifi-bransjen: Ønsker vi å bli lurt?

9042883[/snapback]

Interessant artikel. Da skal rca fungere utmerket. Kan eventuelt kjøpe en cd-spiller og bruke den som dac om jeg måtte ønske det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...