Gå til innhold

E6400 c2d @ 2.9 uten at tempen stiger..

Anbefalte innlegg

Okei .. Det hele begynte med at jeg var på et lan med noen kompisser.. Da jeg komm hjem og satte pcen opp så så jeg at den ca så J@!*# varm.

Jeg tog en rask titt inn i kabinette der så jeg at viften hadde løsnet me noen av festene.. jeg Dytten så hart jeg kunne helt til jeg hørte et klikk , derette på ny til jeg hørte et till klikk. Tempen jikk ned til under 40 grader.

Jeg tog en kjapp titt inn i bios og stilte opp FSB`en til 1360 = 2.7 ghz . Tempen steig ikke.. :dontgetit: Førtst så trodde jeg at jeg hadde svidd av sensorene eller ødelakt dem på en måte , men viss de var ødelakt og pcen viste feil temperatur så burde den jo ha kræsjet for lenge siden. :hmm: Jeg kjørte Orthos i ca 1 time og max temp var 55 grader :ermm: stilte opp til 3 ghz tempen va den samme.

Noen som har en forklaring på hvorfor den plutselig ble så kald .. eller om det er jeg som har ødelakt noe.. har kunn kræsjet 2 ganger mens den va oveclocket har gått 2 dager nå.. Beklager for skrivefeil

takk =)

Her er mine specs

Asus p5n -E SLI

TwinMos pc6400 800mhz x2

E6400

XION 500w PowerReal http://www.cluboverclocker.com/reviews/pow.../500w/index.htm

Edit: Stock vifte som blir brukt.. :ph34r:

post-134092-1184016236_thumb.jpg

Endret av Arcturus
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg har heller ikke mer enn 55 grader på orthos i en time på 3,2ghz, samme pros, så tror nok ikke det er så farlig :p så lenge du har en stor nok kjøler er det vel ikke noe problemer,

post-112614-1185548158_thumb.jpg

til referanse har jeg alle vifter på minimum , på maks er cpu på 32-34grader . som din ,

du kan jo også eventuelt stille ned vcore, jeg har min på 1,280 , du har på 1,4v+ ,

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...