Kjetl0vb Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hei lurte på om noen har litt peil på en slik forsterker, akk kjøpt meg noen nytt Hi fi med denne som reciver men, jeg syntes jeg må skru veldig mye opp, er dette normalt? Den begyner vell på -80 men her begyner det ikke og spille spessielt med lyd før det er -10 opp til +15 for og få litt trøkk på det, syntes dette virker veldig langt?! Endret 9. juli 2007 av Kjetl0vb Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hva bruker du som lydkilde? Om du bruker en svak lydkilde må man som oftest skru en del opp for å få høyt lydnivå. Vet du om du har "Att" på eller av? Du finner den øverst til høyre på kontrollen din. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Den er lik med pc/tv/tuner/xbox , og mute står ikke på :/ Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Hmm,du har sjekket at alle signal og høyttalerkablene sitter som de skal? Prøvd med noen andre høyttalere? Med att mener jeg ikke mute,men en funksjon som skal gjøre sjangsen for forvrengning lavere men samtidig minsker lydvolumet ganske kraftig. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Har ikke testa med noen andre høytalere nei, Fant att men den stod ikke på, Signal kabler etc sitter som bare det, bruker Optisk fra dvd spiller men syntes det fortsatt er lavt, og det er den fra tv også med vanlige Analoge kabler. Skal ikke behøve og skru opp på +5 for og få litt ordenetelig med lyd, burde vell vært drit høy på det volumet? Endret 10. juli 2007 av Kjetl0vb Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Så lenge du ikke har prøvd med andre høyttalere burde du ikke utelukke at det er noe galt med dem og ikke forsterkeren. Det du eventuelt kan gjøre er å spørre på AVforum,sikkert flere der med like erfaringer som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 Kan virker som auto mcacc justere det veldig lavt, bare og justere opp litt ekstra db der manuelt. Hva tror du om det? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Som en midlertidig løsning kan det funke,men det er jo ikke sånn det skal være at du må sette alt til 10 + for at lyden skal bli tilfredstillende høy. Du hører ikke bare veldig dårlig? Neida,skal ikke tulle Som sagt tror jeg at du bør høre litt på AVforum. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 det er vel kanskje sant, men i følge en Pioneer geek, så er det vist slik Auto mcacc er satt op, att den gjør så du må skru opp en del.. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Vel,som du kanskje merker har jeg hatt en slik selv tidligere og har ikke hatt behov for den slags forandringer for å få høy nok lyd. Så nei,det er ikke normalt for Pioneer forsterkere. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 OKay jeg sjekka det nå, Det meste sto på en god del i -db på det opsettet av høytalerne, Rart du ikke hadde det problemet, kanskje det er noe feil med den eller noe da.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Neppe noe feil, romkorreksjon justerer jo som kjent etter rommet, så ikke så veldig rart at det gir forskjellige resultater fra plass til plass. I mange tilfeller er rommets akustikk og plassering så håpløs at romkorreksjon rett og slett ikke klarer gjøre jobben, og da ender du ofte opp med et flatt og kjedelig lydbilde som du sikkert opplever nå. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Rommet er vell veldig "feil" ettersom ene siden av stuen er med tvn og andre halve uten, så det er høytalere kun ene halvdelen på en måte :/ men da får man justere manuelt. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Men blir lyden helt normal om du deaktiverer MCACC? Hvis det er alt er det jo ikke stort verre enn å la det være. Lenke til kommentar
Kjetl0vb Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Kanskje denne tråden har et lite hint til meg.. http://avforum.no/forum/receivere-forsterk...g-musikk-2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå