Gå til innhold

Pioneer Vsx-1016v-s

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen har litt peil på en slik forsterker, akk kjøpt meg noen nytt Hi fi med denne som reciver men, jeg syntes jeg må skru veldig mye opp, er dette normalt? Den begyner vell på -80 men her begyner det ikke og spille spessielt med lyd før det er -10 opp til +15 for og få litt trøkk på det, syntes dette virker veldig langt?!

Endret av Kjetl0vb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm,du har sjekket at alle signal og høyttalerkablene sitter som de skal? Prøvd med noen andre høyttalere?

Med att mener jeg ikke mute,men en funksjon som skal gjøre sjangsen for forvrengning lavere men samtidig minsker lydvolumet ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Har ikke testa med noen andre høytalere nei, Fant att men den stod ikke på, Signal kabler etc sitter som bare det, bruker Optisk fra dvd spiller men syntes det fortsatt er lavt, og det er den fra tv også med vanlige Analoge kabler. Skal ikke behøve og skru opp på +5 for og få litt ordenetelig med lyd, burde vell vært drit høy på det volumet?

Endret av Kjetl0vb
Lenke til kommentar

Som en midlertidig løsning kan det funke,men det er jo ikke sånn det skal være at du må sette alt til 10 + for at lyden skal bli tilfredstillende høy. Du hører ikke bare veldig dårlig? Neida,skal ikke tulle :p

Som sagt tror jeg at du bør høre litt på AVforum.

Lenke til kommentar

Neppe noe feil, romkorreksjon justerer jo som kjent etter rommet, så ikke så veldig rart at det gir forskjellige resultater fra plass til plass. I mange tilfeller er rommets akustikk og plassering så håpløs at romkorreksjon rett og slett ikke klarer gjøre jobben, og da ender du ofte opp med et flatt og kjedelig lydbilde som du sikkert opplever nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...