Oystein90 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) På NSB sine sider står det ikke noe om at det er bare for høyere utdanning da. Men det er vel mest vanlig for de på høyskole osv... Tenkte jeg skulle være 100% sikker. Siden en ordinær bilett koster 700kr Og minipris bilettene er utsolgt 25% rabatt for studenter. Endret 9. juli 2007 av Oystein90 Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 ja, så lenge du har studentbevis så burde det funke fint. Funker hvertfall på lengre bussreiser Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 ja, så lenge du har studentbevis så burde det funke fint. Funker hvertfall på lengre bussreiser 9040147[/snapback] Ja har studentbevis. "Elevkort". Fikk det da vi hadde skolefotografering. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 På videregående er man elev, student blir man først når man begynner på høyere utdanning. Tolkningen av dette er imidlertid ulik fra selskap til selskap, men slik jeg husker det krever NSB studiebevis med semesterkort for å gi slik rabatt. Lenke til kommentar
Oystein90 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 På videregående er man elev, student blir man først når man begynner på høyere utdanning. Tolkningen av dette er imidlertid ulik fra selskap til selskap, men slik jeg husker det krever NSB studiebevis med semesterkort for å gi slik rabatt. 9043359[/snapback] hmm. Ja det kan godt hende, for står ikke at vidergående elever får rabatt, på nsb.no. Har sendt dem en e-mail, for å være helt sikker. Men blir vel å betale 704 kr da Men heldigvis har jeg foreldre som betaler Lenke til kommentar
j-- Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jeg har tatt tog i tre år med VGS studiebevis, og har aldri vært noen spørsmål fra deres side Lenke til kommentar
V-by Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 På videregående er man elev, student blir man først når man begynner på høyere utdanning. Tolkningen av dette er imidlertid ulik fra selskap til selskap, men slik jeg husker det krever NSB studiebevis med semesterkort for å gi slik rabatt. 9043359[/snapback] eeehh... feil. Har gått på toget, og betalt studentrabatt med student/elev kortet mitt flere ganger. Altså dette kortet man får på VGS. Lenke til kommentar
Charlotte90 Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Jo, det er studentrabatt på togreiser med NSB, har flere ganger reist ganske langt, og det er bare å bestille studentbillett på nettet og vise frem studentbevis på toget. Dette gjelder også for elever i videregående skole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå