Gå til innhold

Er ikke dette en fantastisk herlig prosessortemperatur?


Anbefalte innlegg

Dette er ikke juks: Prosessoren er en P4 "Northwood" 1.8 @ 2.4 Ghz! Jeg har ikke annen kjøling enn den "boxede" som fulgte med, pluss 2x80 mm vifter i kabinettet + psu og gpu vifter da...

 

temp.jpg

 

Vil gjerne ha kommentarer...

 

Ps: Jeg har et kaldt på rommet mitt i disse strømsparingstider, ca 17 grader?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til 84 graders mannen:

Det er fordi at når du skal i bios, må du reboote, selv med en varm boot kan temperaturen lett synke 20 grader......... du er bra dum altså.

 

Var kanskje litt kaldere på rommet? Jeg frøs... + at screenen er tatt rett etter boot... så jeg tror godt det kan være riktig...

Lenke til kommentar
til 84 graders mannen:

Det er fordi at når du skal i bios, må du reboote, selv med en varm boot kan temperaturen lett synke 20 grader......... du er bra dum altså.

 

Tenk litt over din egen IQ før du utaler deg om andres. Hva så om temperaturen faller? Står du lenge nok i bios vil den stige igjen. Dette er jo tross alt snakk om idle-temp og ikke load-temp. Greit at du er frekk, men da får du passe på å ikke drite deg selv ut.

 

Ser frem til den dagen vi ikke trenger kjølere på cpu osv. Da kan vi sitte tilbake og tenke på alt det tullet vi hadde med varme osv. på lik linje med den gangen det tok én time å kopiere et spill på C64.

Lenke til kommentar
Hvordan kan feilen ligge i programmet?

Leser ikke bare den av temperaturen som bios viser, bare uten at du trenger å være i bios?

 

Dessuten, hvorfor er både Ram og cpu tempen lav?

 

Dessuten, den kom seg fort opp til arbeidtemperatur... 5 min? (26 grader Celsius)

 

Du må være den største tulling når det gjelder måling av prosessortemperatur... Du skal jo ikke sjekke temp rett etter at maskina er slått på og deretter være stolt av det og skryte. Du skal la maskinen stå på og etter en halvtime kan du sjekke temp. Dette du har her er ikke noe å skryte av.

Viser nok 10 grader feil tenker jeg.

 

Og din lille kommentar til jannis-15 var rett og slett bare dum, CPU temp synker ikke fra BIOS til du har kommet i windows, maskinen er fortsatt på og kan derfor ikke synke noe spesiellt. Å synke 20 grader fra windows til BIOS går bare ikke.

Lenke til kommentar

Uansett om romtemperaturen har vært 14 eller 17 grader må da det der være feil temperatur. Bruker MBM5 selv, som er det programmet jeg har prøvd som viser riktigst temperatur etter mine egne målinger.

Men uansett kan den reelle temperaturen være hyggelig sett i forhold til normale temperaturer for din CPU med luftkjøling... Avhenger seff på ventilasjonen i kabinettet ditt!

 

Har forresten lest i dette forumet et eller annet sted en eller annen gang for lenge sida at temperatur i BIOS er nokså høy fordi CPU'en stresses mer i BIOS. Om det stemmer skal jeg ikke si...

Lenke til kommentar

Har forresten lest i dette forumet et eller annet sted en eller annen gang for lenge sida at temperatur i BIOS er nokså høy fordi CPU'en stresses mer i BIOS. Om det stemmer skal jeg ikke si...

 

Hvordan cpu'en kan stresse mer i bios enn i Windows er for meg helt uforståelig. Vet du i det hele tatt hva bios er?

Lenke til kommentar
Hvordan kan feilen ligge i programmet?

Leser ikke bare den av temperaturen som bios viser, bare uten at du trenger å være i bios?

 

Dessuten, hvorfor er både Ram og cpu tempen lav?

 

Dessuten, den kom seg fort opp til arbeidtemperatur... 5 min? (26 grader Celsius)

Har du det kaldt på rommet kan du selfølgelig klare å oppnå den temp med en gang du starter maskinen, men det vil ikke si at det er rett temp.

Rett temp vil jeg si er 26-27 grader (det du kaller arbeidstemp)

Load temp vil nok ligge mellom 40-50 grader, så det bildet du viser i første innlegg er ikke verdt noe som helst.

Lenke til kommentar
CPU tempen er vel høyere i BIOS siden CPU'en kjører flere prosesser der en den gjør i windows idle tilstand.

Hører de sier det, men er vel ikke så lett å svare på at det er korrekt. Eg husker eg var nede å gjorde noe i et kabbinet, da kom eg borti kjøle ribbene til cpu'en og den var kanske varm. Husker ikke hvorfor eg var nede i kabinettet under bios gjennom gangen, men varm var den ivertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...