DalaiLaban Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Stemmer det at du kan få jobb i et firma der du jobber som ufaglært tømrer i 3år og etter dette kan du gå opp til svenneprøve eller stemmer ikke dette? Har prøvd å søke på nettet men finner ingen info om dette. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 det stemmer ja, du må gå 3 år som hjelpearbeider i en bedrift og så kan du ta fagprøva. Men dette er vitkig å avtale med bedriften før du starter fordi bedriften ikke får noe støtte for å lage ei prøve til deg. Og det kan være en ganske dyr prosess. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) 5 år iallefall. Dyr prosess. 680,- tror jeg det er. Endret 10. juli 2007 av Neppe Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Tror jeg satser på en skolegang jeg hehe. Jeg har de allmene fagene, det vil da si at jeg slipper de allmene fagene på byggfag? edit: Var ikke bare bare å finne ut av dette, jeg stiller jo bakerst i køen på alle skoler ettersom jeg har forstått. Hvordan gjør jeg dette? Endret 10. juli 2007 av DalaiLaban Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. juli 2007 Del Skrevet 10. juli 2007 Ja, du slipper de studiespesialiserende fag. Eneste problemet jeg ser er at du har skolegang fra eldre reform enn den som er gjeldene idag. Skal ikke si om de skaper noen problemer for deg, for det vet jeg ikke. Ville uansett ikke tro det. Om du har søkt på skole, kan du vel bare håpe på at du kommer inn. Nå er jo ikke denne rettningen den mest prestige tunge. Men siden du er uten rett, så kan du vel aldri være sikker. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 10. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2007 (endret) Edit: ny taktikk Pga. det er nesten 1 helt år til jeg kan søke igjen så tar jeg første året på NKI slik at jeg kan søke meg rett inn på byggteknikk (2året) neste år. Da "kaster" jeg ikke bort 1år. Hvordan høres dette ut? Endret 10. juli 2007 av DalaiLaban Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå