Gå til innhold

Ny CPU kjøler til Quad Core Q6600 ?

EspenFe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@LockBreaker: Kansje han har fire pc-er? Det er vel mest logisk. Vet ikke om man får plass til fire slike vifter på et 4-way hovedkort heller. Der bruker man som regel low-profile vifter.

Mitt spørsmål

Men men... Jeg har LianLi PC-101B kabinettet som er invertert ATX, dvs at PSU er montert i bunn og hovedkort er snudd på hodet. Dette er flott for skjermkortene som da vil ligge med elektronikken og vifta opp. Det er en Plate som kan justeres som ligger over cpu for å lede luften fra kabinettvifta over cpu før den sirkulerer videre rundt i kabinettet. Jeg tror derfor at jeg blir nødt til å fjerne denne platen (den er lett å demontere, thumb screws all the way) hvis jeg kjøper en skikkelig LGA775 CPU kjøler.

De nye heftige kjølerne er temmelige høye. De er jo noen monstertårn de fleste nå. Men jeg lurer også på om det er nok med en meget god heatsink for så å la kabinettvifta kjøle ned CPU direkte ved hjelp av denne luftlederplaten.

Noen bilder av kabinettet så dere forstår meg bedre:

pc101b_2773_380.jpg

Flere her:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC101b&mcat=c432

Hva tror dere?

Endret av saivert
Lenke til kommentar

Tenkte de kanskje hadde blitt ødelagt, tror ikke jeg hadde kjøpt ny PC med nytt kabinett og ny CPU kjøler hver gang jeg skulle oppgradere. Med mindre jeg ikke har bruk for det eller er millionær. :)

PS: Jeg kan se hvor jeg skal se uten at du trenger og markere teksten jeg skal lese med kursiv. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ok, men kjøler den bra da då? For hvis ikke så er jo hele poenget borte :)

9071148[/snapback]

Har en e4400 klokket til 2,8 (2,0) stock og den ligger på 19 til 21 grader idle og max 39 i ortgos.. Max 30-35 vanlig load.. :)

9071192[/snapback]

Hvilket program bruker du til å lese av temps?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Begge deler viser vel kanskje riktig, men at de måler på forskjellige plasser?

Men i alle fall, Coretemp/Everest er de temperaturene det blir referert til her på forumet og de fleste andre plasser, så da hjelper det fint lite med Speedfan temperaturen :)

Lenke til kommentar
Nx'en til thermaltake veier jo 0,8 kilo, og dette skal presses på hovedkortet med plastklips??!!??  Regner med det går høvelig dårlig for oss med hovedkort montert i dør, og ikke gulv på kabinettet.

9539673[/snapback]

Har ikke hatt noe problem med dette ila ca 1 år med VX, push-pinnene sitter temmelig godt fast. Men jeg skjønner engstelsen, har selv "sikret" kjøleren med zip-ties festet i taket av kabinettet...

Lenke til kommentar
Har ikke hatt noe problem med dette ila ca 1 år med VX, push-pinnene sitter temmelig godt fast. Men jeg skjønner engstelsen, har selv "sikret" kjøleren med zip-ties festet i taket av kabinettet...

9540889[/snapback]

Er ikke sikker på om jeg tør å sette i denne, har ingenting å feste eventuelle strips i heller.

Ingen andre monteringsvennlige 775 kjølere som veier litt mindre, uten å gå så langt opp i temperatur?

Lenke til kommentar

http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2026Kan anbefale zalman cnps 9500 at (den med fire pins på viftekontakten for automatisk styring av viftehastighet)

Har den selv og er kjempefornøyd den er ekstemt stille og kjøler veldig bra.

Monteriingen er svært enkel det er ut med hovekort som tar 10minutter og fire skruer.

Dersom man må ta den ut senere så er det kun å skru ut 2 skruer uten å ta ut hovedkortet

Her er en bra side med masse tester av kjølere zalmanen ligger godt ann der

My Webpage

Endret av RolfB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...