LockBreaker Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Ja den er bra, her ikke den selv. Eg har 4 av denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328057 9046455[/snapback] Hva er grunnen til at du har fire stykker? Lenke til kommentar
saivert Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 (endret) @LockBreaker: Kansje han har fire pc-er? Det er vel mest logisk. Vet ikke om man får plass til fire slike vifter på et 4-way hovedkort heller. Der bruker man som regel low-profile vifter. Mitt spørsmål Men men... Jeg har LianLi PC-101B kabinettet som er invertert ATX, dvs at PSU er montert i bunn og hovedkort er snudd på hodet. Dette er flott for skjermkortene som da vil ligge med elektronikken og vifta opp. Det er en Plate som kan justeres som ligger over cpu for å lede luften fra kabinettvifta over cpu før den sirkulerer videre rundt i kabinettet. Jeg tror derfor at jeg blir nødt til å fjerne denne platen (den er lett å demontere, thumb screws all the way) hvis jeg kjøper en skikkelig LGA775 CPU kjøler. De nye heftige kjølerne er temmelige høye. De er jo noen monstertårn de fleste nå. Men jeg lurer også på om det er nok med en meget god heatsink for så å la kabinettvifta kjøle ned CPU direkte ved hjelp av denne luftlederplaten. Noen bilder av kabinettet så dere forstår meg bedre: Flere her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC101b&mcat=c432 Hva tror dere? Endret 3. august 2007 av saivert Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Tenkte de kanskje hadde blitt ødelagt, tror ikke jeg hadde kjøpt ny PC med nytt kabinett og ny CPU kjøler hver gang jeg skulle oppgradere. Med mindre jeg ikke har bruk for det eller er millionær. PS: Jeg kan se hvor jeg skal se uten at du trenger og markere teksten jeg skal lese med kursiv. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 LockBreaker: Se signatur. Men eg er fornøyd med VX kjølerne mine, så det blir nok flere. Skal bytte ut en amd snart. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ok, men kjøler den bra da då? For hvis ikke så er jo hele poenget borte 9071148[/snapback] Har en e4400 klokket til 2,8 (2,0) stock og den ligger på 19 til 21 grader idle og max 39 i ortgos.. Max 30-35 vanlig load.. 9071192[/snapback] Hvilket program bruker du til å lese av temps? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Speedfan eller coretemp.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Regner da med det var Speedfan tempen siden CoreTemp viser ~12-15 grader varmere enn Speedfan? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Med speedfan så må det plusses på 15grader for å få ekte temp på CPU. Coretemp viser riktig, det samme gjør everest. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Begge deler viser vel kanskje riktig, men at de måler på forskjellige plasser? Men i alle fall, Coretemp/Everest er de temperaturene det blir referert til her på forumet og de fleste andre plasser, så da hjelper det fint lite med Speedfan temperaturen Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Nx'en til thermaltake veier jo 0,8 kilo, og dette skal presses på hovedkortet med plastklips??!!?? Regner med det går høvelig dårlig for oss med hovedkort montert i dør, og ikke gulv på kabinettet. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har selv en kjøler som veier like over 1kg med vifte, og det er ikke noe problem. Min er riktignok festet med skikkelige skruer, men regner med Thermaltake har laget et feste som skal klare å holde kjøleren på plass. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Nx'en til thermaltake veier jo 0,8 kilo, og dette skal presses på hovedkortet med plastklips??!!?? Regner med det går høvelig dårlig for oss med hovedkort montert i dør, og ikke gulv på kabinettet. 9539673[/snapback] Har ikke hatt noe problem med dette ila ca 1 år med VX, push-pinnene sitter temmelig godt fast. Men jeg skjønner engstelsen, har selv "sikret" kjøleren med zip-ties festet i taket av kabinettet... Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Har ikke hatt noe problem med dette ila ca 1 år med VX, push-pinnene sitter temmelig godt fast. Men jeg skjønner engstelsen, har selv "sikret" kjøleren med zip-ties festet i taket av kabinettet... 9540889[/snapback] Er ikke sikker på om jeg tør å sette i denne, har ingenting å feste eventuelle strips i heller. Ingen andre monteringsvennlige 775 kjølere som veier litt mindre, uten å gå så langt opp i temperatur? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Thermalright Ultra 120 Extreme Dyr, men skikkelige fester. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Gikk for thermaltake V1, etter å ha lest diverse tester der den enten har kommet litt foran eller litt bak maxorb. Monteringsvennlig, og ikke særlig tung. Lenke til kommentar
RolfB Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=2026Kan anbefale zalman cnps 9500 at (den med fire pins på viftekontakten for automatisk styring av viftehastighet) Har den selv og er kjempefornøyd den er ekstemt stille og kjøler veldig bra. Monteriingen er svært enkel det er ut med hovekort som tar 10minutter og fire skruer. Dersom man må ta den ut senere så er det kun å skru ut 2 skruer uten å ta ut hovedkortet Her er en bra side med masse tester av kjølere zalmanen ligger godt ann der My Webpage Endret 24. september 2007 av RolfB Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 Har hatt zalman og den er ikke bedre enn noctua! http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...kjolere/34980/9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå