Gå til innhold

acer eller hp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm gennerelt til filmstreaming fra nettet ,torrents, nettradio lagring av bilder,film masse musikk. Ikke så mye spill derimot, Men også se på film. en multimedialaptop som arbeider raskt.

opp til 6000 ca. som disse laptopen jeg la ut :D

Lenke til kommentar

Siden det står mellom disse to, så skal jeg prøve å gi deg et svar.

Jeg er veldig fornøyd med begge produsentene, ingen favorisering fra min side om hvilken du skal velge.

HP'n har innebygget intel 950 grafikk + en celeron m prosessor

Acer'n har et innebygget X1300/X1600 (står ikke spesielt hvilket) + turion prosessor som er kraftigere enn celeron.

Skal du bruke den til filmstreaming vil du vell ha DVI? Dette har Acer'n, men ikke HP'n. I tillegg har den gigabit ethernet, noe som kan si litt hvis du skal flytte filer over nettverket (filmstreaming)

Jeg ville ha gått for Acer. Det er mye den har som ikke HP'n har.

Selv har jeg Acer og stort sett resten av familien min bruker HP. Er fornøyd med begge produsentene, men HP har hatt en del feil, i min famile har 2 HP'maskiner i dv6xxx-serien blitt sendt inn for skifte av HK.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Japp, er slik på min. Er litt irriterende, men klarer å leve med dette siden tastaturet er så bra som det er. Tastaturet havner en plass mellom dagens Pavilion-modeller fra 6000-serien og det som ble brukte på NX-modellene før (kåret som det beste tastaturet når den var på markedet av flere av de største testerne/anmelderene).

Ser flere nevner at tastaturet gir etter ogl på Compal IFL90+, og det er ikke alle som får dette bort med å trykke det på plass, og det er jo kjent tidligere at Zepto har hatt problemer med at tastaturene gir etter.

Når jeg ser dette, så angrer jeg ikke for at jeg lot mitt valg være en HP eller Acer.

Gå for Acer'n, jeg er iallefall en strålende kunde, og en veldig krevende kunde som sier det slik som det er. Å pynte på negative erfaringer liker jeg ikke.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar

Jeg har sett slike fjærnkontroller en eller annen plass som er ganske lik den til HP. Acer har slike kontroller til sine multimedia maskiner, slik HP har. Så kanskje det er å finne fjærnkontroll fra Acer en eller annen plass.

En venn har en slik Acer, og fjærnkontroller er stort sett helt lik, bortsett fra at dey står Acer på den.

Lenke til kommentar

Jeg har sett slike fjærnkontroller en eller annen plass som er ganske lik den til HP. Acer har slike kontroller til sine multimedia maskiner, slik HP har. Så kanskje det er å finne fjærnkontroll fra Acer en eller annen plass.

En venn har en slik Acer, og fjærnkontroller er stort sett helt lik, bortsett fra at dey står Acer på den.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg  å gå for HP, Acer byr bare på problemer.

9058866[/snapback]

Vil anbefale Acer,HP byr bare på problemer....godt argument over !! Fra spøk til alvor : Jeg har god erfaring med Acer sine modeller,både Aspire og TravelMate...solide,god byggekvalitet,gode tastaturer..anbefales.

Endret av OlaOlablakken
Lenke til kommentar

Nå var vi saklige gutta, kom med begrunnelse til påstandene deres, slike utsagn hjelper ikke trådstarter en døyt.

Noe sant er det forsåvidt i det de sier, for det finnes både serier som er svake og mandagseksemplarer av generelt gode serier også. Har selv vært borti Acermaskiner som har tålt lite, og enkelte som har tålt fjell. Hør på konkrete erfainger om maskinene du er ute etter, samt søk på forumet og på nettet etter dem, så finner du nok pekepinner på kvalitet. Generelt mener jeg både Acer og HP lager gode maskiner, men som sagt er det noen som virker laget i bakfylla.

Lenke til kommentar
Vil anbefale deg å gå for HP, Acer byr bare på problemer.

?

Hvor har du lest dette? Og er HP så mye bedre?

Vil anbefale Acer,HP byr bare på problemer.

?

Det er ikke alltid at dette stemmer. HP har hatt problemer med 6000-serien, men mange har fått rettet opp i dette.

Jeg har erfaring fra begge produsentene, og anser de som like gode.

Acer har sine problemer, og HP har sine problemer, akkurat som Asus, LG, Zepto, Compal osv. Har ikke sett EN eneste produsent som ikke har hatt noe trøbbel i sin leir.

Men byggekvaliteten er veldig bra på begge, eneste som står mellom en Acer eller HP for min del er specs. Liker designe like bra og er like fornøyd ellers.

Nå var vi saklige gutta, kom med begrunnelse til påstandene deres, slike utsagn hjelper ikke trådstarter en døyt.

Noe sant er det forsåvidt i det de sier, for det finnes både serier som er svake og mandagseksemplarer av generelt gode serier også. Har selv vært borti Acermaskiner som har tålt lite, og enkelte som har tålt fjell. Hør på konkrete erfainger om maskinene du er ute etter, samt søk på forumet og på nettet etter dem, så finner du nok pekepinner på kvalitet. Generelt mener jeg både Acer og HP lager gode maskiner, men som sagt er det noen som virker laget i bakfylla.

Mest fornuftige av de siste innleggene. Noe vi har nokk av her på formuet er "det er best, slik er det, det sier pappa/bror/onkel eller jeg.

Lenke til kommentar
Japp, er slik på min. Er litt irriterende, men klarer å leve med dette siden tastaturet er så bra som det er. Tastaturet havner en plass mellom dagens Pavilion-modeller fra 6000-serien og det som ble brukte på NX-modellene før (kåret som det beste tastaturet når den var på markedet av flere av de største testerne/anmelderene).

Ser flere nevner at tastaturet gir etter ogl på Compal IFL90+, og det er ikke alle som får dette bort med å trykke det på plass, og det er jo kjent tidligere at Zepto har hatt problemer med at tastaturene gir etter.

Når jeg ser dette, så angrer jeg ikke for at jeg lot mitt valg være en HP eller Acer.

Gå for Acer'n, jeg er iallefall en strålende kunde, og en veldig krevende kunde som sier det slik som det er. Å pynte på negative erfaringer liker jeg ikke.

9056948[/snapback]

Du kjøper bare en mus til da. Jeg har nettopp bestilt en Multicom Compal HEL80i + Logitech G5, Og nvidia GF go 7600, 2 gb ram og 2.0 Ghz Core 2 duo til under 9000. Tror dette blir en bra miks, anbefales til de som skal spille litt på dataen! Samt andre ting.. ;P

Lenke til kommentar
Du kjøper bare en mus til da. Jeg har nettopp bestilt en Multicom Compal HEL80i + Logitech G5, Og nvidia GF go 7600, 2 gb ram og 2.0 Ghz Core 2 duo til under 9000. Tror dette blir en bra miks, anbefales til de som skal spille litt på dataen! Samt andre ting.. ;P

Jeg har kjøpt egen mus førr å bruke til vanlig. Blir litt irriterende uansett å bruke den på maskinen til vanlig bruk.

Det jeg tenker på er viss maskinen skal brukes til skole, studier eller arbeid. Blir litt problematisk å skal sitte med en ekstra mus i forelesningssalen (er vanskelig nokk å få plass til en maskin med 15-15,4" skjerm).

Uansett, Acer er en god maskin og det er mye som veier opp det med museknappene. Hadde HP hatt like specs som Acer'n, så hadde det vært mer smak og behag. Eneste er at HP har vært/er plaget med hovedkortene i 6000-seren.

Lenke til kommentar

Til K_drey:

jeg har ikke lest det, jeg har selv en acer, som bare tuller seg, kjærsjer, låser, stenger programmer av seg selv, og alle andre jeg kjenner som har acer askiner, har de samme problemene som jeg har, selv om de ikke har samme modellen.

Lenke til kommentar
Til K_drey:

jeg har ikke lest det, jeg har selv en acer, som bare tuller seg, kjærsjer, låser, stenger programmer av seg selv, og alle andre jeg kjenner som har acer askiner, har de samme problemene som jeg har, selv om de ikke har samme modellen.

9069840[/snapback]

Jeg har også kamerater, venninner osv som har Acer + har et søskenbarn som har vært IKT lærling på en videregående skole som bruker Acer.

Enkelte har hatt feil, men sett alle disse med feil opp mot, HP, Asus, Zepto og Compal, så ser du at det er ikke så mye mer enn det de har. Selv Apple har feil (Hun jeg er sammen har gått på skole hvor de bruker Apple).

Fattern arbeider i ambulansetjenesten og er intruktør i tillegg, her går det stort sett bare i HP og Acer, hvorfor?

Grunnen til at jeg nevner dette er at disse folkene vet å bruke maskinene, drar maskinene fra kurs til kurs, store temperaturforskjeller osv.

Det jeg lurer på er hvordan brukes disse? tredjepartsprogrammer, klokking, vedlikehold som fjærne støv ogl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...