Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tønsberg bredbånd, TBBB - info- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Det verste som kan skje er jo det som har skjedd.

Tbbb kommer og tegner avtaler i et område.

Dermed er det ingen andre av de 3 leverandørene som gidder å engasjere seg i det området, ogdet er hvertfall ikke noen som vil tegne avtale med flere leverandører.

 

Når Tbbb da ikke leverer varene så fører det til at fiber i dette området blir minst 1 år.

Det er surt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det verste som kan skje er jo det som har skjedd.

Tbbb kommer og tegner avtaler i et område.

Dermed er det ingen andre av de 3 leverandørene som gidder å engasjere seg i det området, ogdet er hvertfall ikke noen som vil tegne avtale med flere leverandører.

 

Når Tbbb da ikke leverer varene så fører det til at fiber i dette området blir minst 1 år.

Det er surt.

 

Så det du sier er at du hadde hatt fiber allerede hvis du (og alle andre i ditt område) hadde skrevet seg på skagerak eller los? Er det noe som tyder på at det ville vært tilfelle? Det er ikke som om Skagerak har noen kunder oppe å gå de heller her i byen for øyeblikket.

Endret av duckdace
Lenke til kommentar
Så det du sier er at du hadde hatt fiber allerede hvis du (og alle andre i ditt område) hadde skrevet seg på skagerak eller los? Det er overhodet ingenting som tyder på at det ville vært tilfelle. Det er ikke som om Skagerak har noen kunder oppe å gå de heller her i byen for øyeblikket.

 

Nei, men så er det litt mer tyngde i Skagerak da. De lover ikke grønner gress, og de lyver ikke så åpenlyst (det gjelder ikke bare selgerne nei).

 

Blir så forbanna på blå-Tønsberg som ikke kan gjøre det samme som nabobyen Sandefjord. Felleskapet burde eie infrastrukturen, og andre levere tjenesten. Men nei, her tenkes det kortsiktig gitt - akkurat som når man solgte Vestfold Kraft, den evigvarende melkekua.

 

En 5'er på at Skagerak leverer operativ fiber før TBBB, og at innen 2008 er omme er all TBBB infrastruktur solgt til en annen leverandør, mest sansynelig Skagerak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er det noen som faktisk har fått aktivert abonnementet sitt hos TBBB? Leste i avisen her om dagen at de ble pålagt av kommunen om å lukke/sikre grøftene de graver før det blir mørkt om kvelden.

Så de driver tydeligvis og graver. Men er det noen som får fiber?

 

-Morten S.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har fått det orange røret fram til huset for ca 2 mnd siden (fra TBBB), men ingen fiber - og for to dager siden fikk jeg brev fra Skagerak om at de skulle bygge ut hos meg... Har egentlig også bare ventet på at TBBB skal selge sine kunder til en annen, og det kan jo se ut til at det er det som er i ferd med å skje?

 

Alexander

Lenke til kommentar
Jeg har fått det orange røret fram til huset for ca 2 mnd siden (fra TBBB), men ingen fiber - og for to dager siden fikk jeg brev fra Skagerak om at de skulle bygge ut hos meg... Har egentlig også bare ventet på at TBBB skal selge sine kunder til en annen, og det kan jo se ut til at det er det som er i ferd med å skje?

 

Alexander

 

Hvor bor du (område)?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg sitter fortsatt å venter på min fiberlinje fra tbbb. dessverre har de ikke begynt å grave her jeg bor ennå (nederst i robergrønningen "skaralia") og deres forventede oppkobling var da i mai måned.. har vært oppe ved flere anledninger å tittet på disse arbeiderne og jeg må si de jobbet bra i starten mens nå syns jeg de bare står og henger og slenger med opprydding.

 

ps: hele gata mi har tbbb men ingen har hørt snytt om når de skal grave her..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Hei igjen,

Nå er fiberen på plass hos meg i uranveien på Tolvsrød - jeg har riktignok ikke fått dekoder etc. i posten, men den kommer nok en av dagene (håper jeg...) linjen skulle bli koblet opp når dekoderen var sendt.

 

Alexander

 

Lurer på om allt är uppe och går på Tolvröd?Här på Robergrönningen händer ingeting.Har fått in fibern och montert upp centralen i huset.men där har det stått sen maj.Enligt mail så ska det snart vara klart .1 maj var det lovat och nu är det augusti,hmmm

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...