Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tønsberg bredbånd, TBBB - info- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

har meldt min interesse til tønsberg bredbånd hele 2 ganger med ca en månedes mellomrom og jeg har ennå ikke hørt no...

 

jeg bor i robergrønningen ved Eik...

 

 

hadde vært fint å hatt en link til alle disse selskapene som driver med Fiber bredbånd her i tønsberg.

 

det er i praksis bare 2 stk fiber net, altibox.no(lyse) og los.no

 

det er flere fima som kjemper om dem samme kunde på samme netta :-/

 

altibox.no =skagerak

los.no = ttbg.no, gigafib.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOSBynett leier IKKE linjer til TBBB.no, tbbb skal legge sin egen fiber (sier de)

 

Losbynett har kjøpt noen og 90% av gigafib og har dermed 180km med fiber i Vestfold. Losbynet er heller ingen inholdslevrandør, de er med i Bynett Foreningen og skal ha et åpen nett. Dvs at man kan velge tv/internett/voip fra de levrandørene man vil.

 

P.t har LosBynett avtale med 4 forskjellige tv levrandører

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hos oss er de ferdige med å grave tror jeg (tolvsrød) men jeg vet ikke helt hva som skjer nå.

 

De garanterte før jul tror jeg...

 

Vi også, skulle få innen 12. desember. "Worst case scenario".

Gikk en gutt i gata vår på Ringshaug for et par dager siden for å sanke inn de siste folka som ikke hadde signert. Sa at de allerede hadde nok oppslutning i gata/området, men når jeg spørte om når de starta å grave sa han "1. eller 2. kvartal".

 

Ser altså ut som det kommer til å bli sommer før vi får fiber. Noen som veit hva slags rettigheter vi har når tbbb bryter kontrakten? Kjenner jeg blir direkte sinna når jeg tenker på hvor sukkersøtt de framstilte detta her i august! "¤(/¤#&%

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har TBBB noen kunder på nett i det hele tatt? Kommer de til å få det? De er vel ferdig å grave på Tolvsrød, og oppkoblinge på Kaldnes ble jo startet for snart 2 mnd. siden?

 

Jaja, nå er det snart slutt på graving før våren - kulda setter inn :/ 10.10.2007 som var min installasjonsdato blir nok et år forsinket. Om ikke TBBB selger oss (kundene) før det da.

 

Kristiske spørsmål:

 

1: Hvorfor nekter TBBB å opplyse om hvor mange prosent interessenter det er i mitt område?

2: Hvorfor sier TBBB at de krever minst 60% oppsluttning i mitt område, da de tidligere sa 40%? Fikk besøk av en selger 2 ganger forige uke som ikke hadde oppdaterte lister. Han sa at det fortsatt manglet "noen få" husstander i mitt nærområde. Da jeg signerte i sommer sa de at 40% allerede var oppnådd. Nå virker det som om det plutselig ikke er sikkert at de kommer til å grave i det hele tatt.

3: Hvorfor oppdateres ikke websidene deres mer enn hver 2. måned?

4: Er det ikke smartere kundebehandling å være ærlige på hvor landet ligger, kontra hemmelighetskremmeriet som nå foregår?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har TBBB noen kunder på nett i det hele tatt?

3: Hvorfor oppdateres ikke websidene deres mer enn hver 2. måned?

 

...har jeg ingen tro på, med mindre dem har noen decoy prøvehustander, bare for å noe å vise til, skulle noen blir for nærgående...

 

Bor selv i beates vei, og det er så lenge siden kabelen lå klar utenfor husveggen at jeg ikke lengre husker hvor lenge det er. Bortsett fra et skilt borti veien, er det ikke lengre noen tegn i området på noen aktivitet...

 

Sjekka timestamp på "status.htm" ved wget... sist oppdatert 20/9, samme dato som siste "nyhet" (bortsett fra "ny daglig leder" 10/10).

 

Hva slags bedrift kjører en hjemmeside bestående av 15 statiske HTML-sider anyway?

 

Videre viser IP addressen til tbbb.no at dem er hosta av bluecom.no, hvilket sender meg til Ventelo-*Privat*.

En ISP burda da virkelig klart å hoste egne hjemmesider selv? (Og i alle fall ikke bruke shared hosting...?)

 

Sist jeg snakka med huseier (bor på hybel) hadde dem ikke engang fått brev med installasjonsdato...

 

Nei, det er vel til alles felles beste at TBBB kan bli erklært konkurs så snart som overhodet mulig, slik at en seriøs leverandør kan kjøpe opp de nedgravde kablene for en slikk og ingenting, og koble dem opp...

Lenke til kommentar
Videre viser IP addressen til tbbb.no at dem er hosta av bluecom.no, hvilket sender meg til Ventelo-*Privat*.

En ISP burda da virkelig klart å hoste egne hjemmesider selv? (Og i alle fall ikke bruke shared hosting...?)

 

Hvorfor skulle ett slikt firma hoste sine egne sider?

Det er da ett tegn på fornuft at de ikke kaster bort dyr tid på slike bagateller.

Lenke til kommentar

Like greit om de blir slått konkurs, så andre kan overta. Skagerak er ikke interessert så lenge TBBB har sin klamme hånd over området. :( De kommer ikke til å leve lenge uansett, med slik cowboy virksomhet.

 

Fikk et brev fra TBBB her om dagen. De forklarte at de for tiden var opptatt med graving andre steder i Tønsberg og omegn, og ikke kom til å prioritere mitt område med det første.

 

Hehe, husker fortsatt hva selgeren sa da han fikk underskriften min i Juni - "Vi har tenkt å begynne å grave om 2 uker, men for å være på den sikre siden kan vi ikke garantere fungerende tjeneste før 10. oktober. Selv om du helt sikkert vil være på nett i løpet av september".

Lenke til kommentar
Nei, det er vel til alles felles beste at TBBB kan bli erklært konkurs så snart som overhodet mulig, slik at en seriøs leverandør kan kjøpe opp de nedgravde kablene for en slikk og ingenting, og koble dem opp...

 

 

Hvorfor skulle de bli erklært konkurs? Det har neppe med økonomi å gjør at du ikke er koblet opp enda. Du bor i Beates vei, som vel er et av de første områdene de begynte å grave. De 200 millionene som de visstnok hadde til rådighet er nok ikke brukt opp enda, så det blir nok ikke noen konkurs der i gården med det første. Hvor får dere slike ideer fra?! Skulle de bli slått konkurs bare fordi de ikke klarer å holde tidsfristen sin? Da er det mange organisasjoner som det hadde vært over og ut med for lenge siden, deriblant Statens Vegvesen og NSB.

 

Selv gleder jeg meg kjempemye til å få fiber inn, men det er ikke så sinnsykt hastverk for min del. Det blir bare tåpelig å hisse seg opp på et firma før produktet i det hele tatt er inne og en har betalt en eneste krone. Det blir nok bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Det blir bare tåpelig å hisse seg opp på et firma før produktet i det hele tatt er inne og en har betalt en eneste krone. Det blir nok bra til slutt :)

 

 

Så når du lager en avtale med noen, så blir du ikke litt hissig om de ikke dukker opp før et halvt år senere enn avtalt? Du høres ut som en arti skrue....

Lenke til kommentar
En artig skrue eller en tbbb ansatt.

Første og eneste innlegget som han har skrevet her.

Dersom jeg har rett i mine antagelser så viser det litt hvor lavmål tbbb er.

 

At dere seriøst trodde at dere skulle få fiber innen 10 oktober sier vel mer om dere enn om firmaet. Greit, det var gjerne dumt av dem å gå ut med en så bestemt oppstartsdato (selv om de til meg sa ganske klart og tydelig at det var bare hvis de fikk mange nok underskrifter i mitt område), men folk flest skjønner at slike ting tar lenger tid :) Da jeg fikk lagt inn Lyse fiber i stavanger for snart tre år siden, tok det godt og vel et år fra jeg først sa "ja, takk" til jeg faktisk hadde fiber inne.

 

Den internettleverandøren jeg har nå har jeg bindingstid på frem til våren (og er egentlig ganske fornøyd med tjenestene) så det er ikke kjempeviktig for meg i alle fall å få det lagt inn umiddelbart. Det viktigste for meg er å få fiber når det kommer, er ikke så viktig å få det NÅ. Jeg skjønner egentlig ikke hva dere er så sinte for; er det fordi dere hadde hatt fiber allerede hvis dere hadde skrevet dere på en annen avtale i stedet for TBBB, eller er det fordi dere har gledet dere så mye til å få lagt det inn at det ble en kjempeskuffelse da det tok lenger tid enn først antatt?

Endret av duckdace
Lenke til kommentar
Det de fleste er skuffet over er vel at tbbb opptrer så totalt useriøst.

 

Det kan jeg i og for seg skjønne, men jeg synes egentlig ikke at de skiller seg særlig ut i måten de opptrer på. Hva har de gjort som ikke andre har gjort, foruten å ha et litt tvilsomt eierskap? Du, riroil har jo tydeligvis bestemt deg på forhånd for hva du skal mene om selskapet. Din første negative postering her inne var jo allerede 17.07 i år og henviste til selgere fra Vitel. Hva Vitel står for, det er jeg ikke sikker på, men jeg velger å la det tale til deres fordel at de skal legge fiber der jeg bor så får vi heller se. Jeg tror ikke at det har noe å si hvilken leverandør man har når produktet først er inne; hva er det verste som kan skje riroil?

Lenke til kommentar
Så når du lager en avtale med noen, så blir du ikke litt hissig om de ikke dukker opp før et halvt år senere enn avtalt? Du høres ut som en arti skrue....

 

 

Tja, dette ser ut til og være normalen i mange slike prosjekter dessverre.

Selgerne lover og de som skal prosjektere og grave samt koble sitter bare og rister på hodet,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...