Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tønsberg bredbånd, TBBB - info- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, du har lov å ha meningen din, og jeg kan forstå at man er skeptiske, det er også jeg, MEN jeg ser ikke det helt store poenget med å være urolig.

Hvis det blir slik som du og andre skisserer at TBBB aldri vil sette graveren i jorda , så blir vel kontraktene solgt til en av de andre aktørene, aktørene som dere mener er bedre. Det vil vel ikke være så dumt det?

Lenke til kommentar

Kan nesten love deg at ingen andre aktører vil kjøpe dette av tbbb. De går da heller rundt å selger selv.

Virker som dette er hele greia bak Tønsberg Bredbånd, altså å tjene penger på salg av kundemasse.

 

Veit ikke om noen av dere har tatt seg bryet med å søke selskapet opp i registeret til Brønnøysund, da fikk hvertfall jeg den endelige bekreftelsen jeg trengte, de står oppført med følgende næringskode:

74.400 Annonse- og reklamevirksomhet

 

Sier vel sitt om selskapet og hva slags planer dem har..

Endret av kverulanten84
Lenke til kommentar

De skyter jo seg selv i foten hvis de ikke kjøper kontraktene i så fall, da blir det fort ganske lang ventetid for å bygge ut området da mange husstander sitter på gjerdet og venter på TBBB.

 

Ang. næringskode i Brønnøysund, så tror jeg ikke du skal henge deg for mye opp i det. Man finner mye rart der.

Lenke til kommentar

Bare til informasjon:

TBBB, eies av Vitel AS.

Vitel AS er tidligere Sea Norge, de skiftet navn for ikke så altfor lenge siden..

Sea Norge solgte da strøm, noe Vitel AS gjør i dag også.

Litt av hvert en kan si om dette selskapet..

 

http://forbruker.no/pengenedine/strom/article1686205.ece

http://telefonterror.no/diskusjon/viewtopi...e3918ff41ebf1ab

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/priva...ticle787190.ece

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...363&s=amobil.no

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Dette er vel allerede tatt opp tidligere i tråden ...

 

For å utdype min erfaring med SEA, som selskap og leverandør har jeg ikke noe negativt å si. Selgerene dems har fått mye pepper, noe jeg ikke betviler, det er alt for mange kreative sjeler blandt selgere.

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Dette er vel allerede tatt opp tidligere i tråden ...

 

For å utdype min erfaring med SEA, som selskap og leverandør har jeg ikke noe negativt å si. Selgerene dems har fått mye pepper, noe jeg ikke betviler, det er alt for mange kreative sjeler blandt selgere.

9437191[/snapback]

Du har helt rett, har ikke fått med meg at du nevnte det før..

Jau, men tydeligvis andre som opplevde noe annet..

 

Men, nå er det igrunn bare å la saken gå sin gang, det tar tid.. Så får man bare vente i spenning.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Sitter her med Byavisa forann meg, og "løgnene" fra TBBB forstetter, eller det er kanskje ikke løgner?

 

"Som første selskap i Tønsberg startet Tønsberg Bredbånd denne uken gravingen av det som skal bli fremtidens bredbånd, fibernettet. Med innleide lokale entrepenører fra Mikkelsen & Mikkelsen ble de første grøftene gravd i Beates vei på Eik, i Tolvsrødveien og i deres tilstøtende veier"

 

De fleste som dette er interresant for har vel fått Byavisa, så det er bare å lese hele artikkelen.

 

Edit: leifer

Endret av tZar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde akkurat besøk av en fra Skagerak, som skal grave UANSETT om to ukers tid. Jeg bor på Ringhsaug. TBBB sin gravemaskin har flyttet seg 50 m på ei uke. Har tegna kontrakt med TBBB, men skulle ønske nå jeg ikke hadde gjort det. Hører stadig snakk om at TBBB virker å ha intensjon om å selge kontraktene istedenfor å gjennomføre selv...

 

Tegna kontrakt med Skagerak nå, men angrefrist 14 dager. Vil se an fram til da og finne ut av om det er noen som helst mulighet for å bryte med TBBB... Kan jeg ikke det må jeg se Skagerak sin fiber gå forbi huset uten å kunne tilslutte meg :(

 

PS. Skagerak har TV3 i sin grunnpakke, og har gullpakken til viasat også...

 

*Angrer på TBBB kontrakten...*

Lenke til kommentar

Jeg angrer jeg og, har gjort det nesten siden dagen jeg skrev under... Skulle sjekket bakgrunnen til firmaet bedre - ble vel litt for opprømt da jeg plutselig så muligheten for fiber i heimen...

 

Slik jeg ser det blir det neppe fiber på meg før TBBB får solgt kontrakten min til noen andre.

 

Det er 3 uker til datoen for levering hos meg i følge kontrakten. Jeg var tidlig på telefonen for å undersøke om jeg kunne heve kontrakten dersom TBBB brøt sin del av avtalen. Damen på telefonen kunne ikke svare på dette, men lovte meg at noen som kunne svare på dette ville kontakte meg dagen etter. Yeah right... Slik jeg kan lese avtalen har jeg ingen juridisk rett til å heve avtalen heller.

 

Sorry at jeg er så pessimistisk og hiver meg på i klagekoret. Men jeg blir *ekstremt* forundret om jeg har fiber før engang utpå vårparten. Jeg blir faktisk mindre forundret om jeg ikke har fiber før det har gått et år til. Fra siden til TBBB kan jeg lese planlagt oppstart for graving på Solvang 1. november. Det vil si at med dagens gravetempo blir de minst 1 mnd. forsinket med dette. Så ingen på Solvang kan engang håpe på å ha fiber i hus før jul. Når selve tjenesten blir aktivert vet vel ingen. Selv bor jeg på Træleborg, som var det stedet som skulle være først ute i følge selger (har han nok sagt til alle vil jeg tro, normal salgsteknikk).

 

Jaja. Vi får se det hele i perspektiv å tenke på de som fortsatt kun har tilbud om ISDN.

Endret av netphreak
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kontakte TBBB i morra og be om å få annulert avtalen. Står at det er 14 dagers ubetinget angrefrist, men 3 måneders frist (ikke ubetinget asså), 1 år dersom angrefrist ikke har blitt opplyst om. Vil si at jeg rett og slett ikke har tro på at de vil holde det de lover, og at jeg har mottatt et tilbud fra en konkurrent.

 

Arket med vilkår som selgeren ga oss later til å være skrevet med skriftstørrelse 2,5 og mange av linjene er rett og slett borte(ser ut som en sjettegangskopi gjennom kopimaskin). Kommer til å bruke dette, og støtte meg på at selgeren har skrevet som ei kråke og ikke hardt nok på gjennomslagsarket. Leveringsdatoen husker jeg ikke, og jeg klarer ikke tyde det som står på arket.

 

Håper de skjønner at de ikke har nytte av en misfornøyd kunde. Veit det er tidlig å være misfornøyd, men angrer allerede nå på at jeg ikke ventet til Skagerak rakk å kontakte meg. Hadde jeg bl.a. visst at de ville kunne gi meg TV3 hadde jeg signert med dem i august!

 

Noen synspunkter, råd eller fordømmelser?

 

Forøvrig tZar: Vet at jeg bør ha rett til å bryte dersom TBBB ikke leverer innen fristen, men da er det for seint, Skagerak har gravd forbi meg og det vil visst koste meg 25,000 å tilslutte meg der.

 

Hvilket leder meg til et annet spørsmål: Jeg tror ikke BÅDE TBBB og Skagerak kan grave ut i de samme områdene? Noen som veit? Skagerak påsto de kom til å grave innen noen uker UANSETT, men hva hvis TBBB allerede har "retten" til å grave her jeg bor?

Lenke til kommentar

De kan nok begge to grave i samme område, kan ikke skjønne at det er noen som hindrer dem i det, men om det er lønnsomt med to tilbydere i et og samme område er en helt annen sak.

 

Lette akuratt etter min kontrakt, men klarer f*en ikke å finne den. Får lete litt mer i morgen.

 

For dere som vil ut av kontrakten, så kan dere jo også sjekke at dere har fått riktig angrerettskjema (a,b,c,d) husker ikke hvilket som er riktig, men det er også en ting det i så fall kan gå å prike på.

 

Forøvrig har ikke jeg noe hast enda.... har ikke sett noen gravemaskiner her på Sem enda. På Bjelland derimot er Skagerak godt igang

 

Edit: Det med TV3, var vel forøvrig noe som kunne kommer på TBBB også, men de har jo ikke noe info om det, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.

Endret av tZar
Lenke til kommentar

Fikk svar fra TBBB på mail i dag:

 

Forutsetningen for installasjon er 50% oppslutning i området der du bor. Træleborg er et område der vi allerede har flere kunder. Vi jobber i disse dager med å få dem siste på plass før vi starter graving og installasjon. Vi graver så lenge bakken er myk.

 

Dersom du ønsker å si opp avtalen du har signert med oss så er det mulig 6 måneder etter bestillingsdato. Dette forutsetter at vi ikke har levert tjenesten innen 6 måneder.

 

Vel vel, ser man det. Siden det tydeligvis mangler interessenter på Træleborg er det ikke planlagt noen graving engang. :thumbdown: Fantastisk nyhet :no:

 

Og jeg må jeg vente til over jul før jeg kan si opp avtalen. O jul med din glede.

Lenke til kommentar

Er nok godt mulig TBBB får en del avbestillinger rundt 5. januar ...

 

Det jeg syns er mest dårlig av TBBB er mangel på informasjon.

For å trekke paralellen til SEA, så ringte de meg et par dager etter jeg hadde underskrevet kontrakt for å sjekke at alt var ok, om jeg følte jeg hadde fått tilstrekkelig informasjon osv.

Ikke noe slikt har vært her, ikke noe info i brevform, ingenting annet enn en SMS med at jeg var invitert til åpningen av showrommet. Det er for dårlig.

 

Edit: Grr, finner fortsatt ikke kontrakten min, skjønner ikke hvor den kan være

Endret av tZar
Lenke til kommentar

Nå ringte de meg igjen for tredje gang her for et par dager siden. Dette etter jeg hadde sagt at jeg ikke ville bli kontaktet mere før de faktisk hadde kabler i bakken.

 

Jeg fortalte igjen at jeg hadde en nedlastingshastighet på 2,3 megabyte pr/sek til 450kr fra nextgentel og egentlig ikke trengte ut-hastigheten noe særlig. På dette svarte han at de kunne jo tilby 4x raskere til samme prisen! De hadde jo 10 megabit! ..... Jeg fortalte han at megabyte og megabit ikke var det samme, men det nektet han på. Han rådførte til og med med en kollega som sa det samme som han.... Joda. Jeg ville få mye raskere linje fra de....

 

Her ble jeg litt irritert og ba han virkelig sjekke at det han drev og fartalte kundene sine faktisk stemte for så å ringe meg opp igjen. Jeg visste jo at 2,3megabyte pr/sek var mye bedre enn det han sa. Husket ikke helt hvor mye jeg skulle gange det med, men var bombesikker på at det ikke var det samme.

 

Dette var som sagt et par dager siden og jeg har ikke hørt noe fra de siden :roll:

Rart at ikke et selskap som skal leve av å selge internett-hastighet ikke vet om betegnelsene som finnes....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...