netphreak Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har nå kommet ny informasjon på tbbb.no Nå kan du bestille direkte på nett Bor du på Eik, Solvang eller Kaldnes Brygge, kan du nå bestille fibernett direkte på nett. 9320298[/snapback] Ja, men er dette noen nyhet da? Ringe å bestille, vente på selger eller nå registrere på nett - "same shit, different wrapping". Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Absolutt samme saken. Er samme skjema som på "Meld din interesse her", bare annen ingress, men det kan jo alikevel tyde på at noe er på gang. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Som den evige optimisten jeg er så håper jeg vel på at det er en mulighet for at det faktisk skjer noe snart da. Venter i spenning på at de skal komme litt lengre inn på Nøtterøy (Vestskogen ) Lenke til kommentar
riroil Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det må jo være bindingstid fra dato for kontraktsinngåelse. Og skulle de ikke klare å oppfylle sin de av kontrakten så kan du kreve at den heves. Så er det jo bare å håpe at alle naboene gjør det samme. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Det må jo være bindingstid fra dato for kontraktsinngåelse. Og skulle de ikke klare å oppfylle sin de av kontrakten så kan du kreve at den heves. Høres ganske riktig ut, uten at jeg er noe ekspert på forretningsjuss. Så er det jo bare å håpe at alle naboene gjør det samme. Tror de fleste har fått med seg at du er negativ til TBBB nå. Kanskje på tide med å stoppe oppgulpet i alle fall frem til du har noe konkret på TBBB, ev. kan du jo starte en TBBB-hat tråd om du vil. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det må jo være bindingstid fra dato for kontraktsinngåelse. Og skulle de ikke klare å oppfylle sin de av kontrakten så kan du kreve at den heves. Så er det jo bare å håpe at alle naboene gjør det samme. 9320332[/snapback] Her er vilkårene til Hadeland Bredbånd / Lyse: 16. Avtaleperiode, oppsigelse 16.1 Avtaleperioden trer i kraft når tjenestene er aktivert. Levering av internett er uoppsigelig i 1 år fra det angitte oppstartstidspunkt (Avtaleperioden). Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det som også er greit med Lyse og Skagerak Fiber er at hvis man har bindingstid på telefon/internett/tv, venter de bare med oppstarten av de forskjellige produktene til bindingen utløper. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 syntes det var dyrt men Lenke til kommentar
NorBeta Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hm, det står et skilt ved messeområdet; "Informasjonsmøte tbbb 18.00". Noen som har tenkt seg dit? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Var ikke det igår? Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Tolvsrød vil sannsynligvis være det første stedet..Det foregår bokstavelig talt et res for å få startet selve gravingen. Ettersom en leverandør starter å grave på et sted vil ikke det stedet lenger være aktuelt for andre. Akkurat for øyeblikket pågår det studering av karter og nøye planlegging. Det er en del som skal på plass.. Positivt for Tønsberg området at det skjer noe! Endret 24. august 2007 av repaguy Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Er det flere enn TBBB som driver på i området da? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja. Du har Skagerak Fiber som er et samarbeid mellom Skagerak Energi og Lyse. Og du har Los Bynett. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Ja. Du har Skagerak Fiber som er et samarbeid mellom Skagerak Energi og Lyse.Og du har Los Bynett. 9354490[/snapback] Men hvorfor bygger ingen ut i Sør-Trøndelag, mens de kjemper mot andre konkurrenter i Tønsberg LosByNett er jo klart best! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 LosByNett er jo klart best! De har jeg mest troen på også. Noen som har ca pris på etablering hos Los? Med fiber og alt. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) http://bynett.los.no/ Ser ut som de ikke har faste priser på installasjonen, antagelig vil prisen synke jo flere som bestiller. Endret 26. august 2007 av agvg Lenke til kommentar
riroil Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Etableringsprisen for fibertilknytning kan variere ut fra geografisk område, avstand til stamnettet og den eksisterende infrastrukturen. Men noen som vet en ca pris? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Fra Facebook: Lasse Andersen wroteat 2:47pm on August 23rd, 2007 Gravingen starter 27 august. Nærmere informasjon om hvor kommer på nettsiden i løpet av kort tid Noen som har sett gravemaskiner idag? Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Noen som har sett gravemaskiner idag? 9370555[/snapback] Nei. Men at det er 3 leverandører er jo egentlig håpløst. Alle krever at minimum 50% av alle husstander i området signerer kontrakter før det blir iverksatt noen graving. Hvis ikke nabolaget bestemmer seg for èn leverandør, når vi jo aldri 50%. Jeg signerte for tbbb.no - om halvparten av de andre som kunne ønske seg fiber velger en annen leverandør, ja da når tbbb maks 25% kan jeg tenke meg. Pokker heller - hvorfor kan ikke kommune eller stat eie infrastrukturen? Så kan tjenesteleverandørene kjempe om kundene! Tro meg, jeg får aldri 3 sett med fiber inn i heimen, altså er jo ikke dette noen konkuransesituasjon Lenke til kommentar
netphreak Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Ringte forøvrig TBBB i dag - graving er utsatt til mandag 3/9. Det er Eik og Tolvsrød og Kaldness som får først. Altså ingen håp om at de klarer Trælleborg til 10/10. Jeg spurte om jeg ville være bundet at kontrakten om de ikke holder sin del av avtalen - det visste ikke damen jeg snakket med, hun skulle få noen til å ringe meg opp igjen i dag eller i morgen med svar på dette. Los Bynett sitt tilbud begynner å friste... Stoler mer på dem også... Endret 29. august 2007 av netphreak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå