Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tønsberg bredbånd, TBBB - info- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Har nå kommet ny informasjon på tbbb.no

 

Nå kan du bestille direkte på nett

 

Bor du på Eik, Solvang eller Kaldnes Brygge,

kan du nå bestille fibernett direkte på nett.

9320298[/snapback]

 

Ja, men er dette noen nyhet da? Ringe å bestille, vente på selger eller nå registrere på nett - "same shit, different wrapping".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det må jo være bindingstid fra dato for kontraktsinngåelse. Og skulle de ikke klare å oppfylle sin de av kontrakten så kan du kreve at den heves.

 

Høres ganske riktig ut, uten at jeg er noe ekspert på forretningsjuss.

 

Så er det jo bare å håpe at alle naboene gjør det samme.

 

Tror de fleste har fått med seg at du er negativ til TBBB nå. Kanskje på tide med å stoppe oppgulpet i alle fall frem til du har noe konkret på TBBB, ev. kan du jo starte en TBBB-hat tråd om du vil.

Lenke til kommentar
Det må jo være bindingstid fra dato for kontraktsinngåelse. Og skulle de ikke klare å oppfylle sin de av kontrakten så kan du kreve at den heves. Så er det jo bare å håpe at alle naboene gjør det samme.

9320332[/snapback]

 

Her er vilkårene til Hadeland Bredbånd / Lyse:

 

16. Avtaleperiode, oppsigelse

16.1 Avtaleperioden trer i kraft når tjenestene er aktivert. Levering av internett

er uoppsigelig i 1 år fra det angitte oppstartstidspunkt (Avtaleperioden).

Lenke til kommentar

Tolvsrød vil sannsynligvis være det første stedet..Det foregår bokstavelig talt et res for å få startet selve gravingen. Ettersom en leverandør starter å grave på et sted vil ikke det stedet lenger være aktuelt for andre. Akkurat for øyeblikket pågår det studering av karter og nøye planlegging. Det er en del som skal på plass..

Positivt for Tønsberg området at det skjer noe!

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Noen som har sett gravemaskiner idag?

9370555[/snapback]

 

Nei.

 

Men at det er 3 leverandører er jo egentlig håpløst. Alle krever at minimum 50% av alle husstander i området signerer kontrakter før det blir iverksatt noen graving. Hvis ikke nabolaget bestemmer seg for èn leverandør, når vi jo aldri 50%. Jeg signerte for tbbb.no - om halvparten av de andre som kunne ønske seg fiber velger en annen leverandør, ja da når tbbb maks 25% kan jeg tenke meg.

 

Pokker heller - hvorfor kan ikke kommune eller stat eie infrastrukturen? Så kan tjenesteleverandørene kjempe om kundene! Tro meg, jeg får aldri 3 sett med fiber inn i heimen, altså er jo ikke dette noen konkuransesituasjon :(

Lenke til kommentar

Ringte forøvrig TBBB i dag - graving er utsatt til mandag 3/9. Det er Eik og Tolvsrød og Kaldness som får først. Altså ingen håp om at de klarer Trælleborg til 10/10. Jeg spurte om jeg ville være bundet at kontrakten om de ikke holder sin del av avtalen - det visste ikke damen jeg snakket med, hun skulle få noen til å ringe meg opp igjen i dag eller i morgen med svar på dette.

 

Los Bynett sitt tilbud begynner å friste... Stoler mer på dem også...

Endret av netphreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...