Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tønsberg bredbånd, TBBB - info- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må nok skuffe deg der.. Ingen setter en spade i jorden for TBBB før ute i august.

 

Hm, jeg har også hatt besøk av broren til FKT-spilleren, og han sa at jeg ble koblet opp mellom september -> november.. Og jeg bor på Føynland, så jeg er litt spent på om de holder det de lover.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare anbefale alle å holde avstand til selgerne til Vitel (SEA). Det er en grunn til alle de forbrukersakene i fjor og i år. De overtok faktisk tronen over verstingene etter B2C Norge. Alle som lurer på å signere noe kontrakt med de bør hvertfall google de litt.

 

Lyse og Sandefjord Bredbånd har heller ingenting med dette å gjøre.

Disse er i samarbeid med Skagerak Energi igang med å starte med fiber i samme område (Vear/Tønsberg), under navnet Skagerak Fiber.

Disse har jo allerede fiber i trafostasjonene så der er mye av jobben gjort. De har også hatt et informasjonsmøte for beboere i Hogsnes. Har litt mer trua på seriøse aktører. Her var det også sjefene som var og informerte og ikke en provisjonssyk selger.

 

Men for all del, blir det plutselig 2 utbyggere i Tønsbergområdet så skaper det forhåpentligvis litt konkurranse og det er alltid sunt.

 

[edit] Les mer om Skagerak Fiber

Endret av riroil
Lenke til kommentar

Personlig så er Skagerak og Canal Digital mine to største hat-firmaer, da jeg har hatt problemer med å bli kvitt begge tidligere.

 

Nå har jeg enda ikke hatt behovet for alt for mye kontakt med Sea/Vitel, så jeg har vel ikke opplevd den negative siden med selskapet enda, men min erfaring er positiv (til nå).

 

Ang. det med verdiøkning på huset/leiligheten, og som bruk i salgsannonse så var det noe selgeren til TBBB nevnte. Han nevnte et tall også som var ca verdiøkning, men dette husker jeg desverre ikke hva var.

Lenke til kommentar

Som andre her også hentyder, vil jeg anbefale alle på det sterkeste til å holde seg langt unna dette selskapet!

Eiere og drivere av dette selskapet er ikke noe annet enn noen store slasker, som ute etter å tjene penger. THATS IT!.

 

De har ingen avtale med Homebase AS som de hevder på sine websider. All informasjon som jeg sitter på peker i den rettning at de kun skal få flest mulig til å tegne kontrakt, slik at de får bygd seg opp en kundedatabase med interesserte kunde, før de selger denne til noen som faktisk kan tilby bredbånd.

Ingen av dere som har skrivd under noen kontrakt har vel fått en helt konkret dato uten noen forbehold fra Tønsberg Bredbånd sin side? Dette med stor grunn, da tanken aldri er å bygge ut noe som helst i Tønsberg, men heller la en eventuell kjøper ta seg av dette! Dette vil desverre vise seg om en stund, så dere som har skrivd kontrakt bør hvertfall tenke dere om flere ganger før dere sier opp eventuelle tjenester dere har idag, da Tønsberg Bredbånd aldri kommer til å levere noen tjenester i Tønsberg, desverre.

Lenke til kommentar
Eiere og drivere av dette selskapet er ikke noe annet enn noen store slasker, som ute etter å tjene penger. THATS IT!.

 

Det er få selskap som driver med veldedighet.

 

De har ingen avtale med Homebase AS som de hevder på sine websider. All informasjon som jeg sitter på peker i den rettning at de kun skal få flest mulig til å tegne kontrakt, slik at de får bygd seg opp en kundedatabase med interesserte kunde, før de selger denne til noen som faktisk kan tilby bredbånd.

Ingen av dere som har skrivd under noen kontrakt har vel fått en helt konkret dato uten noen forbehold fra Tønsberg Bredbånd sin side? Dette med stor grunn, da tanken aldri er å bygge ut noe som helst i Tønsberg, men heller la en eventuell kjøper ta seg av dette! Dette vil desverre vise seg om en stund, så dere som har skrivd kontrakt bør hvertfall tenke dere om flere ganger før dere sier opp eventuelle tjenester dere har idag, da Tønsberg Bredbånd aldri kommer til å levere noen tjenester i Tønsberg, desverre.

9143752[/snapback]

 

Frem til du kommer med kilder for dine uttalelser så velger jeg å ta din uttalelse med like stor klype salt som TBBB's leveringsdato ;)

Endret av tZar
Lenke til kommentar
Jeg synes tilbudet over TV-kanaler som TBBB/Homebase har er dårlig i forhold til hva jeg har hos Canal Digital idag og hva LOS Bynett tilbyr når de engang måtte komme hit.

Foreløpig synes jeg TBBB-løsningen ser litt halvferdig ut.

9150753[/snapback]

 

Canal Digital (kabel) er absolutt et bra alternativ, siden de tilbyr både Viasat og CD kanaler i sine grunnpakker.

 

Ser at LOS har begynt å tilby kanaler i tillegg til iVisjon, og da begynner det å gå riktig vei for IP-TV også.

Nittedalsnettet gjør noe av det samme, bare de har hHomebase i grunn, og tilbyr viasat-pakker i tillegg, noe som også TBBB snakket om at de ville gjøre.

 

 

Edit: Leif

Endret av tZar
Lenke til kommentar

Hvordan kan du etterspørre kilder når du heller tror på TBBB som "snakket om å gjøre" noe.

Du tror altså heller på et firma hvis eiere og drivere står på speed-dial til forbrukerrådet?

 

Los er også i markedet i Vestfold nå.

Det at vi nå faktisk har mulighet til å få 3 utbyggere i samme området er vel temmelig eksklusivt.

Lenke til kommentar
Los er også i markedet i Vestfold nå.

Det at vi nå faktisk har mulighet til å få 3 utbyggere i samme området er vel temmelig eksklusivt.

9198860[/snapback]

 

Jaha? Hvem andre tror du er interessert i å grave kablene sine fram til huset mitt når tbbb allerede *eier* resten av nabolaget?

Lenke til kommentar
Hvordan kan du etterspørre kilder når du heller tror på TBBB som "snakket om å gjøre" noe.

Du tror altså heller på et firma hvis eiere og drivere står på speed-dial til forbrukerrådet?

9198860[/snapback]

 

Som jeg skrev, så tok jeg ditt utsagn med en like stor klype salt som TBBB's leveringsdato, kanskje på tide å lære å lese?

Når du ikke kommer med kilder så gir det meg ikke stor tiltro til deg, og iom TBBB melder på sine nettsider at de vil offentliggjøre hvilke gater som blir prioritert til å begynne med, så er det i alle fall TBBB som kommer best ut i denne omgang.

Du hevder videre at TBBB ikke har en avtale med HomeBase, det virker da lite sannsynlig at de vil sende ut en pressemeldig på at de har nettopp det, iom at muligheten for å bli tatt i en løgn blir veldig stor. Hvor får forresten TBBB sitt HomeBase materiell ifra?

Nei, kom med kilder på dine uttalelser, slik du fremstår nå, så virker ikke dine uttalelser mye troverdige.

 

Har lest litt om sakene med Sea og Forbrukerrådet, og det er avsolutt ikke positivt at såpass mange har klagd på dem, men når man ser på klagene, så går størstedelen av disse på kreative (frittstående, ikke at det er unnskyldning, men det forklarer en del) selgere, og forbrukere som ikke leser kontrakten.

Det som kanskje er mer skremmende er at forbrukerene ikke vet at de kan benytte seg av 14 dagers angrefrist, og hadde de gjort dette, hadde det kanskje ikke trengt å være noe sak i det hele tatt.

 

 

Edit, det var ikke riroil som kom med påstadene om Homebase, men valgte likevel å svare deg fordi du hevdet at man trodde mer på TBBB bare fordi man spør om kilder.

Endret av tZar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
(...) TBBB melder på sine nettsider at de vil offentliggjøre hvilke gater som blir prioritert til å begynne med, så er det i alle fall TBBB som kommer best ut i denne omgang.

9203396[/snapback]

 

Vel, denne beskjeden er nå fjernet fra tbbb.no sine sider.

 

Alle som har hatt kontakt med TBBB har visst blitt lovet linje før jul, og det er ikke igangsatt graving noe sted. Selgerne lyver over en lav sko.

 

På kontrakten min står det 10 oktober. I følge selger var dette "worst case scenario". Yeah, right.

Lenke til kommentar

Hehe, at selgerne opererer med fiktive datoer er dessverre helt vanlig på de fleste slike utbygginger. Dette har ridd utbyggerne som en mare, folk har avbestilt og ordnet seg i den tro at dette var absoluttheter, de ble skuffet.

Til de som får besøk av selgere så ikke tro på datoene, de er som regel meget usikre.

Lenke til kommentar

Jeg er alltid skeptisk til hva selgere sier, og avbestiller ikke mitt eksisterende abonnement før det nye er operativt.

 

Men jeg lurer på - jeg signerte jo avtalen med 12 mnd. bindingstid. Hva om TBBB ikke leverer før neste sommer, eller kanskje sommeren etter det... Gjelder 12 mnd. binding fra signering av kontrakt, eller fra tjenesten kan leveres?

Lenke til kommentar
Los er også i markedet i Vestfold nå.

Det at vi nå faktisk har mulighet til å få 3 utbyggere i samme området er vel temmelig eksklusivt.

9198860[/snapback]

 

Jaha? Hvem andre tror du er interessert i å grave kablene sine fram til huset mitt når tbbb allerede *eier* resten av nabolaget?

9202688[/snapback]

Jeg har ikke noe tro på at tbbb kommer til å eie noe som helst nabolag.

Tror igrunn ikke de kommer til å grave ned en eneste kabel.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe tro på at tbbb kommer til å eie noe som helst nabolag.

Tror igrunn ikke de kommer til å grave ned en eneste kabel.

9320278[/snapback]

 

Vel, om nesten halvparten av naboene mine har tegnet kontrakt med TBBB, hvilket selskap tror du kommer til å satse på å grave der? Irrelevant om TBBB faktisk leverer - alle er jo bundet av kontrakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...