Gå til innhold

Macbook eller Macbook Pro?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynner å studere til høsten og tenkte å skaffe meg en bærbar før studiene starter. Jeg har alltid brukt PC, men er veldig fristet til å kjøpe en Mac denne gangen. Jeg har tittet en del på Macbookene og de nyeste Macbook Pro. Hva er den største forskjellen på disse to som gjør at prisforskjellen er såpass stor?

Og kan man ha Windows og OS X på samme Mac? Syns jeg leste noe om det et sted...

Mvh

Øyvind :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er jo den generelle ytelsen. Det kan du enkelt se på Apple store. Men det er jo også ting som skjermstørrelse o.l. som er forskjell

Hva skal du bruke maskinen din til?

Jeg har en vanelig MacBook(1.83ghz, 1gb ram) og jeg bruker denne daglig med Photoshop CS3 samtidlig sammen med en rekke småprogrammer som browsere, msn, iTunes osv. Og sammen med en ekstern skjerm fungerer kjempe fint for meg.

Er du av den typen som har tenkt til å spille på macen din er Macbook Pro det beste alternativet. Siden Pro-en har dedikert skjermkort, i motsetning til MacBook som har et innebygget skjermkort.

Og ja, du kan enkelt kjøre Windows XP og OS X på samme maskin.

Har testet BootCamp og det fungerte som en drøm(Nei, du trenger ikke vente på det nye operativsystemet).

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar
Man kan ha windows og  OS X på samme mac, ved hjelp av bootcamp.

9039388[/snapback]

Er det noe som finnes allerede, eller kommer det først med det nye operativsystemet i oktober?

9039460[/snapback]

Det er noe som finnes allerede, bare søk litt rundt så finner du masse informasjon om det ;)

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bruke den til mest de samme tingene som deg (mail, msn, film, bilderedigering osv.), men jeg kommer nok også til spille de gangene jeg får tid til det blant andre hobbyer og jobb... dessuten la jeg merke til denne studentrabaten. Hyggelig overraskelse! :)

Ser også at man kan oppgradere Macbook Pro mer. Tror kanskje jeg faller litt mot den, selv om det kommer til å svi i lommeboka...

Lenke til kommentar
Man kan ha windows og  OS X på samme mac, ved hjelp av bootcamp.

9039388[/snapback]

Er det noe som finnes allerede, eller kommer det først med det nye operativsystemet i oktober?

9039460[/snapback]

Det er noe som finnes allerede, bare søk litt rundt så finner du masse informasjon om det ;)

9039472[/snapback]

Googlet litt på det, og så at det finnes beta, men fullversjon når Leopard kommer hvis jeg har skjønt det riktig. Da er kanskje løsningen for meg Bootcamp når det gjelder spill som ikke fungerer på Mac ;)

Lenke til kommentar

Modern har MacBook Pro, selv har jeg en PowerBook. Har prøvd MacBook og MacBook Pro og synes Pro er den beste, men den vanlige vinner litt på sitt spartanske design. Jeg ville egentlig ha gått for MacBook Pro pga. bedre ytelse. Tror su også får den med 17" widescreen, nice! :cool:

Lenke til kommentar

Ja, men da må man betale enda mer, og det har jeg nok ikke rå til. Dessuten vil det bare være en fordel for meg med en 15,4" i stedet for 17" når jeg skal drasse den rundt ;)

Tusen takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
to små ting som skurrer litt...

Windows på mac?

Spille på mac?

9043070[/snapback]

Å spille på Mac har gått an en god stund, så lenge spillet er laget for Mac, eks. Warcraft III og World of Warcraft.

Det som er med Windows på Mac er at du velger hvilket oprativsystem du vil bruke ved oppstart. Windows XP eller det vanlig OS X.

Lenke til kommentar
to små ting som skurrer litt...

Windows på mac?

Spille på mac?

9043070[/snapback]

Hvor har du vært det siste året? :p

Uansett. Jeg har teste World of warcraft sin Macverson, og det samme spillet i Windows XP på samme maskin, og fant da ut at det gikk en god del kjappere i Windows faktisk.

Lenke til kommentar

Jeg har mbp SD 17" med high res. Utrolig fornøyd. Koster flesk, men fy for et råskinn. Den er bare en tomme tykk og veier ikke for mye. Batteritiden er grei, men LED-skjermene på 15.4" er markant bedre på den fronten. Alt i alt er den nokså portabel, men det finnes bedre "ha på fanget"-maskiner. For meg er den en midt i blinken "alt mulig maskin".

Lenke til kommentar

Jeg hadde pengene, men valgte en Macbook fremfor Macbook Pro.

Har hatt en MB før, som jeg har hatt omtrent ubegrenset tilgang til, og den likte jeg veldig godt.

13" skjerm er perfekt når den skal opp og ned av sekken hele tiden, og skjermen er elsk. Liker også tastaturet mye bedre, og det er en veldig fin gjennomført maskin.

Dog, jeg kunne ønske at det kommer en prosumer-maskin. Da hadde jeg solgt MB-en med en gang, og kjøpt den.

Dessuten, MB drar mye mer damer enn MBP.

"Åå, så søt data. Så fin og hvit! <3"

MBP er liksom "Oh. Et eple. Det var litt kult."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...