Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer VW Golf, god bil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har golf selv, har vært litt feil på min, men det er for det meste slitedeler. Grei bil å kjøre, drar greit.. Vet ikke om jeg kan anbefale deg noen andre greie begynnerbiler, eller andre småbiler i samme prisklasse. ;)

Deleprisen er lav, utrolig enkelt å får både nye og brukte deler billig!! Helt sinnsykt bra marked! Har handlet mye deler, og truffet mange flinke folk! :thumbup:

Jeg kjenner sånn hallveis han fyren som selger den bilen, aldri kjørt eller sittet på da.. Men den ser veeeeldig bra ut! Skikkelig fyr, og jeg tror den er bra tatt vare på! Kan anbefale deg å vurdere den bilen ja! :w00t:

Lenke til kommentar

Forsikring er beregnet på statistikk, med hendelser på en gitt biltype. Golf har vært en typisk ungdomsbil i mange år, det går mange av de og de er ofte innvolvert i forsikringsutbetalinger.

= En Veldig ukurant bil å forsikre og du er under 25år. Skjekk gjerne med et forsikringselskap før du betaler for en Golf.

Lenke til kommentar
= En Veldig ukurant bil å forsikre og du er under 25år. Skjekk gjerne med et forsikringselskap før du betaler for en Golf.

9043017[/snapback]

Greit nok at du hater alt som det står VW på, men det koster akkurat det samme å forsikre en corolla på meg(23 år, 50% og delkasko) som det det koster å forsikre enn golf 1,8.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Har kjørt en slik Golf ca 80000km og 1.8l med 90hk er verdens sløveste motor. Ellers er bilen grei, men jeg har heller funnet en med en annen motor 1.6l på 100hk er mye sprekere.

9039398[/snapback]

Mye sprekere? Prestanda på disse er vel bortimot like mener jeg (1,6 er selvsagt litt sprekere men)?

Uten airbags den der?

9042068[/snapback]

Bingo. De første utgavene av G3 kom uten airbag.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Airbags kom ikke før på -93-modellen, det første året var Golf III uten airbags. Et alternativ til Rimipose er en Saccosekk som trekkes ned over hodet ditt fra baksetet, og legger seg oppå rattnavet. Du kan bruke et trinsesystem med en wire fra støtfangeren foran :D

Lenke til kommentar
Golf er finefin bil det, perfekte ungdomsbilen med mye potensiale hvis man gidder legge litt tid og penger i den. :)

9044542[/snapback]

Da har jeg i hvert fall kjøpt den. :p

Her er en to-do-list:

- Polering

- Motorsvask

- Bytte clutch/stramme clutch-wire (skal få en kompis til å fikse det)

- Rense bremsetrommelene bak

- Legge opp kabler til anlegg på nytt

- Lakkere baklykter

- Lakkering av diverse sort gummi rundt om

- VR-6 frontleppe

- Emblemfri grill

- Øyelokk

Halvveis prioritert rekkefølge. :)

Fra før av er følgende gjort:

- Golf IV lykter

- Hvite blinkers på siden

- Senket 50/40

- Rimelig kurant anlegg (2x12" i kasse baki, Pioneer CD-spiller, 6x9 i hattehylle)

- DTM-potte

Endret av EvenT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

De første Golf III kom høsten -91 som -92-modeller, men fikk airbags fra -93-modellen (høsten -92).

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Produksjon i 1990 må være 1991-modell, og det er Golf II. Golf III kom ved produksjonsåret 1992. Litt overlapp er det nok. Jeg hadde en -83 Golf I, og Golf II kom som -84-modell høsten -83. Både Golf I og Golf II er produsert som -84-modell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...