LiamH Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg skal skifte de to drivknutene fremme på en Audi 80 '93 og lurer på om dette er like enkelt som på f.eks. en Opel? Er det kun å løse akslingen på navet, skjære av defekt mansjett, løsne knuten fra akslingen ved å ta av låseringen, skifte knute med ny mansjett, fylle på grease og smelle alt på igjen? Eller har Audi en eller annen "spesialverktøy"-patent som gjør denne jobben mer komplisert? Takker for svar! Lenke til kommentar
mago Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 (endret) Da jeg selv skal utføre jobbe på min bil (pug) tok jeg meg bryet å lete opp noen veiledninger http://sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trans.html#CV http://www.aa1car.com/library/2004/bf100434.htm http://www.audiworld.com/tech/misc27.shtml http://www.taligentx.com/passat/maintenance/cvjoints/ http://www.raxles.com/installation.aspx Endret 11. juli 2007 av mago Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Gjør som på opel, men drivleddet må slås av.. Hold fast i akselen så slipper du og dra ut det indre leddet mens du slår. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Takker så mye for begge svar! Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Det er ikke vanskelig i den grad av teknikk men det kan være jævli vanskelig å få av drivknuten pga sjit og rust. Sitter godt altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå