LordErr Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Heisann. Jeg har nettop satt opp lfs og tenkte jeg skulle lage en liten multimedia box ut av denne maskinen. Skal bruke freevo og jeg lurte litt paa tv ut hardware. Hva slags skjermkort budre jeg bruke? Lurte paa om jeg skulle kjoepe inn ett matrox kort. Hvordan fungerer tv-ut paa nvidia kortene m/freevo. Det er veldig viktig at det er mulighet for aa ha tv som stardard skjerm. Maa ha muligheten til aa se alt fra bios osv. paa tv`n siden jeg ikke skal ha no skjerm paa den. Noen anbefalinger? Alle tips mottas med stor takk! PS. Ja, jeg vet at jeg ikke har norsk tastatur, har bare ikke faatt satt det opp enda. Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har satt opp en maskin med GNU/linux som "MultimediaStation", bruker geforce 2. Ved geforce 2 vil den bruke tv-out som standard hvis du ikke har koblet i noe skjerm, veldig kjekt! da ser du bios og slikt..... PS! Hvis du vet hvordan man fullscreen på filmene(i mplayer) vil jeg gjerne vite det! Må bruke Xine istedet for freevo nå Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har et matrox G400 (max). Ved å laste ned et program fra matrox sine hjemmesider kan du "flashe" biosen på kortet slik at den viser tv-ut som standard/hele tiden. Har ikke prøvd med linux, men det sier seg selv at dette er uavhengig av OS. Hvis det programmet ikke eksisterer til linux er det bare å gjøre "flashinga" på en windows pc. Lenke til kommentar
LordErr Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 hmm.. Jeg har ikke helt bestemt meg 100% enda men jeg tror jeg går for Matrox G400/G450. for freevo problemet, edit mplayer.py, linje 236 og putt inn dette i steden mpl += (' ' + config.MPLAYER_ARGS_MPG + ' -zoom -v -vo ' + config.MPLAYER_VO_DEV) OBS! Ta backup av mplayer.py først! Tar ikke noe ansvar om freevo ikke fungerer sikkelig etterpå! Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hmm.. Jeg har ikke helt bestemt meg 100% enda men jeg tror jeg går for Matrox G400/G450. for freevo problemet, edit mplayer.py, linje 236 og putt inn dette i steden mpl += (' ' + config.MPLAYER_ARGS_MPG + ' -zoom -v -vo ' + config.MPLAYER_VO_DEV) En bedre måte å gjøre dette på er å endre MPLAYER_ARGS_DEF i freevo_config.py fila. Legg til -zoom. Du kan også forsøke å endre video-output til xvidec e.l ( i freevo_conf fila) Har du matrox kort endrer du det til mga eller xmga (matrox framebuffer) Nvidia kort funker fint, men ville nok anbefalt deg et matrox G400/450 da det er det som er anbefalt av freevo i tillegg til at det har gode linux drivere og god tv-utgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå