lfu Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei, Jeg er nybegynner (eller så snart jeg kommer igang da ). Jeg har kun hatt kompaktkamera tidligere, men har nå bestemt meg for å investere i et digitalt SLR. Jeg har vel forsåvidt foreløpig falt ned på et Nikon D80, men er usikker på om jeg skal velge kit pakken med 18-70 mm objektiv eller 18-135 mm. Leser i en annen tråd at mange mener at 18-135 er et objektiv av dårligere kvalitet enn 18-70mm. Kan noen si for meg som ikke kan dette om hvilke forskjeller det er i praksis og/eller alternativer jeg bør velge som objektiv. Videre er det andre innspill til en nybegynner? Er dette kameraet for avansert og bør jeg derfor velge et annet kamera istedenfor? Hva med f.eks D40x? Forøvrig har jeg funnet som billigst med tilgjengelighet på lager nå Fotoknudsen med en pris 8.999,-(inkl objektiv - samme pris uansett hvilket av de to over man velger). Noen som vet om billigere butikker? Noen andre tips i kjøpsprosessen? Utstyr, minnebrikke etc? Hva må jeg ha og ca hvor mye koster det? Dette ble mange ting, men skal kjøpe kamera denne uken og hadde satt pris på noen tips fra dere erfarne. Takk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Du burde jo finne ut alt du ønsker i den andre tråden, og jeg forstår ikke hvorfor vi skal ha eksakt samme debatt i to helt like tråder, med noe få tråders mellomrom. Fortsett heller diskusjonen der, hvis det er noe som ikke er beskrevet godt nok. Dette blir det bare forvirring av. Det andre spørsmålet du har kan du spørre bankkontakten din om. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 jeg tror ikke D80 er for avansert, men kanskje litt for mye i forrhold til hva lommeboken liker. husk, man tjener på å kjøpe god optikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå