Gå til innhold

Bildekritikk: gammelt naust!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker for tilbakemelding! Likte ikke selv fargeversjonen, men jeg kan legge det ut for å tilfredstille din nyskjerrighet! :)

Stemmer det :p man mener vell at han vil se mer detaljer i de mørke partiene tenker jeg..

9038542[/snapback]

Jeg for min del synes ikke du skal ødelegge dette bildet med å vise det frem i farger! ;)

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemelding! Likte ikke selv fargeversjonen, men jeg kan legge det ut for å tilfredstille din nyskjerrighet! :)

Stemmer det :p man mener vell at han vil se mer detaljer i de mørke partiene tenker jeg..

9038542[/snapback]

Jeg for min del synes ikke du skal ødelegge dette bildet med å vise det frem i farger! ;)

9038548[/snapback]

 

Too late! :p kjenner dog angeren tar meg når jeg ser på fargebildet :S

 

 

Edit: lurer på hva PMnormal synes om bildet :hmm:

Edit: tok bort fargebildet :ph34r:

Endret av Madusius
Lenke til kommentar

Du bestemmer selv om det er et s/h eller fargebilde, og jeg lurer ikke på hvordan det ser ut i farger eller sepia, eller en annen fargetone. Jeg bare ser på et bilde om jeg liker det eller ikke. Liker jeg et ikke, så liker jeg det ikke uansett farger.

Og dette liker jeg. Det er litt tungt og dystert, men det kler bildet og den dramatiske komposisjonen. Dette er godt håndtverk, og kler uttrykket godt. Komposisjonen er fin, med både en diagonal og en dæsj rule of thirds. Klassisk, altså. Strukturen i treet er fin satt opp mot det ville gresset rundt motivet, og det lodne taket utgjør en fin ramme på motivet. Skyene er fine. Jeg liker det.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med PMnormal. Et flott bilde med dramatiske toner. Skyene er utrolig fine. Det eneste som irriterer meg er at bilder er såpass mørkt at jeg ikke ser detaljene i gresset, men allikevel så ser jeg litt. Det blir til at jeg studerer dem for å prøve å finne noe som jeg ikke kan se.

Prøv å gjøre det litt lysere i gresset. Ikke mye, men litt!

Det kan enkelt gjøres i Adobe Lightroom, om du har programvaren (som anbefales). :)

Lenke til kommentar

Vel kommer ikke på noe mer enn det som allerede er sagt om bilde, synes det var fint :)

 

Men av en eller annen grunn villle jeg sett mer av gresset, når jeg først så bildet var musa på vei bort for å scrolle nedover. Men det ville kanskje ødelagt for bildet hvis det var mer gress der. Kan ha vært at det var et uvant format =)

Lenke til kommentar

Enig i det. Hvis du skulle oppgradere, noe jeg absolutt anbefaler, så vil du finne ut at Adobe Camera Raw gir mye bedre resultater etter at de ansatte gutta fra Pixmantec til å ta seg av den saken.

Igjen vil jeg hovere og minne på hvilke personer som hardnakket hevdet at Pixmantecs produkter gav bedre resultater enn Adobes når man skulle konvertere. Jeg var ikke alene om det, men det som er gledelig er ikke at vi fikk rett i diskusjonen, for det kan diskuteres, men at Adobe til slutt ble enige med oss.

Synes det er litt snodig at proffene i Fotografi ikke innså det faktum at Rawshooter gav bedre bilder, og stolte utelukkende på at Adobe altid har rett. Det var ikke med liten skadefryd at jeg kunne konstatere at Adobe selv innså det, selv om Adobefansen nektet å innse det, og har vært merkelig stille om saken i etterkant.

Lenke til kommentar

Dette var et fint bilde. Meget bra svart hvitt konvertering med fine kontraster. Fin himmel. Bra komposisjon. Det eneste jeg har å utsette på er at forgrunnen ble litt for mørk, ser du har forsøkt å gjøre det lysere på det nederste bildet, men fortsatt litt for mørk etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...