Gå til innhold

Workstation til salgs, prisantydning?

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Trenger prisantydning på en workstation, hvis noen orker ^^,

spec's:

CPU -> Xeon 5130 2ghz (Woodcrest) (2stk)

Hovedkort -> Intel 5000x chipset med SLI støtte

Minne -> 4gb DDR2, Reg, pc5300

Grafikkort -> Quadro FX 3500 (2stk)

Kontroller -> LSI - SAS 3000, 4 port med 1064e

Hardisker -> Seagate Cheetah 15k, 74gb - SAS (2stk)

Kostet rundt 47000,- ved innkjøp, men trenger penger grunnet litt problemer på familie fronten, så hvis noen har en anelse om hva man kan få for sånnt, hadde det blitt satt stor pris på :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

"Problemer på familefronten".. parret med en "bedriftserver" til 50k er ikke en god setting. :)

Jeg kan ikke se at det er mulig å selge dette kjapt for å lette en "pekuniær problemsituasjon".

Er det noe særlig marked for slike "high-end" systemer på bruktmarkedet?

Ville tro at et salg måtte gjøres via bekjente, dvs. logistikk-sjefer/IT-sjefer i ulike "tekniske miljøer".

På bruktmarkedet her på hw.no er det vel stort sett "gamerboyz" som skal ha en fet spillmaskin eller "spekulanter" som skal gi skambud på bra hardware de selv skal selge videre. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
"Problemer på familefronten".. parret med en "bedriftserver" til 50k er ikke en god setting. :)

Jeg kan ikke se at det er mulig å selge dette kjapt for å lette en "pekuniær problemsituasjon".

Er det noe særlig marked for slike "high-end" systemer på bruktmarkedet?

Ville tro at et salg måtte gjøres via bekjente, dvs. logistikk-sjefer/IT-sjefer i ulike "tekniske miljøer".

På bruktmarkedet her på hw.no er det vel stort sett "gamerboyz" som skal ha en fet spillmaskin eller "spekulanter" som skal gi skambud på bra hardware de selv skal selge videre. :)

9040662[/snapback]

Enig der. Slike maskiner kommer "aldri" på bruktmarkedet. Kun ved avvikling/konkurser er det vanlig, og da er det skambud som gjelder. Om du legger den ut vil jeg anta at en eventuel kjøper kan være mindre IT-firma som driver med servere. Det vil for dem være en mulighet å kjøpe billig utstyr som de igjen kan få mye igjen for.

Jeg kan ikke komme med noen prisantydning, fordi jeg aldri har vært borti tilsvarende produkter brukt uten at det har vært konkursbo. Da kunne denne raskt ha gått for rundt 10k. Får legge ut en annonse og si selges helst hel, men kan vurderes solgt i deler, bud ønskes etc.

Lenke til kommentar
Enig der. Slike maskiner kommer "aldri" på bruktmarkedet. Kun ved avvikling/konkurser er det vanlig, og da er det skambud som gjelder. Om du legger den ut vil jeg anta at en eventuel kjøper kan være mindre IT-firma som driver med servere. Det vil for dem være en mulighet å kjøpe billig utstyr som de igjen kan få mye igjen for.

Jeg kan ikke komme med noen prisantydning, fordi jeg aldri har vært borti tilsvarende produkter brukt uten at det har vært konkursbo. Da kunne denne raskt ha gått for rundt 10k. Får legge ut en annonse og si selges helst hel, men kan vurderes solgt i deler, bud ønskes etc.

9042385[/snapback]

Personlig tipper jeg at du må selge til privapersoner da det skal være veldig billig for at en bedrift skal tjene på det i og med at bedrifter kan trekke fra moms. Så den maskina du gav 50k for ville en bedrift i praksis fått for 40k. Altså må du godt under 40k for at en bedrift skal være interessert...

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

9042385[/snapback]

Personlig tipper jeg at du må selge til privapersoner da det skal være veldig billig for at en bedrift skal tjene på det i og med at bedrifter kan trekke fra moms. Så den maskina du gav 50k for ville en bedrift i praksis fått for 40k. Altså må du godt under 40k for at en bedrift skal være interessert...

9042465[/snapback]

Joda, men jeg tror ikke trådstarter håper på 50k for maskinen. Rundt 35k er vel en mer realistisk sum, men selv det tror jeg er vanskelig å få. :ermm:

Edit: skjult qouten av siste post. :)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Har egentlig forestillt meg noe rundt 30k, vet hvordan markedet fungerer med sånne ting. Men er vel ikke helt urealistisk å få solgt PC'n i deler går jeg ut ifra?

SAS kontroller anyone? ;)

Er vel lite point å selge med to quadro kort hvis pcn skal gå som en bedriftsserver,pcn har blitt brukt til tunge modeller i solid works + 3dsmax rendering

Uten quadro kortene kan jeg fint selge resten av pcn for 15-20k hvis noen er intr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...