Argyros Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hallois Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en full-hd lcd-skjerm, men da tv'n skal stå i stuen til foreldrene mine og for det meste brukes til tv-titting og noe dvd (på sikt hddvd/blueray) så har jeg fått inntrykk av at plasma vil gi et bedre bilde osv..? I den forbindelse ser det nå ut til at en av Panasonic sine 42" plasma skjermer er mest aktuelle, men kan noen fortelle meg hva som er forskjellen på 42PV70, 42PX70 og 42PX700 ? Eneste jeg vet av forskjeller til nå er at PX700 har noe mer kontakter i front enn PV70 + en kortleser for SD-brikker.. Ser også at noen aveterer PX70E, hva står denne E'n for? Finner det ikke igjen på panasonics egne sider.. :/ Kan noen av dere kunnskapsrike folk utvide litt rundt forskjellene her og om dette er et bra valg for gitt bruk? (blir forresten antageligvis bestilling av GET samtidig - har per i dag analogt bakkenett..). På forhånd takk for all hjelp Endret 9. juli 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) forskjellen mellom TH-42PX70 og TH-42PV70 er at TH-42PX70 har innebygd tuner for digitalt bakkenett. dessuten er den også billigere av en eller annen grunn... ca 1000 kr og den er nyere... TH-42PX70 TH-42PV70 dessuten støtter disse skjermene kun 1080i TH-42PX700 denne derimot støtter 1080p den har også 3 hdmi Den nyutviklede Digital Optimizer-funksjonen reduserer effektivt alle forstyrrelser. Takket være VIERA Link styrer du ditt hjemmekinoanlegg på en behagelig og enkel måte med bare én fjernkontroll. Med VIERA Link kan du styre flere kompatible produkter som HD-videokameraer, DVD-recorder og DVD-spiller (gjelder 2007-modeller). det jeg stusset litt på i produkt spesifikasjonene er at det står 50" på th-42px700 jeg ville gått for PX modellen. PV modellen er gammel... Endret 9. juli 2007 av Dewil Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 dessuten støtter disse skjermene kun 1080i 9038577[/snapback] PV/PX70 støtter også 1080p via HDMI. Merk at den digitale tuneren ikke vil kunne brukes på det norske digitale bakkenettet. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Takk for hurtig svar og ser frem til oppdateringen (ref. "mere kommer"). At PX versjonene har digital tuner for bakkenett kommer vel ikke oss nordmenn til gode mtp at vi vil få mpeg4-komprimerte sendinger? ..men hvis px-versjonen likevel er billigere så blir det vel bare å ignorere at ekstra'n er ubrukelig og være takknemlig for besparelsen.. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 my bad.. leste litt fort på spechs... kun første linje er dumt å lese... Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 At PX versjonene har digital tuner for bakkenett kommer vel ikke oss nordmenn til gode mtp at vi vil få mpeg4-komprimerte sendinger? ..men hvis px-versjonen likevel er billigere så blir det vel bare å ignorere at ekstra'n er ubrukelig og være takknemlig for besparelsen.. 9038599[/snapback] riksTV her står det om det nye bakkenettet. er riktig det du sier om mpeg4. synd at den ikke kommer med mpeg4 dekoder. det hadde hvert knall er ikke mange tv'er som gjør det.. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Så da er i grunn bare forskjellen at PX700 har noe mer kontakter i front + sd-kort-leser og bedre lyd? Jeg stusser også litt over at disse TVene ikke har DVI-inngang. Er ikke VGA som pc-inngang også litt avlegs? :/ Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 kan bruke hdmi til dvi kabel. da disse er samme "standard" du vil mest sannsynlig ikke kunne se forskjell på bildet i den oppløsningen med dvi eller vga (dessuten klarer en VGA høyere oppløsning enn en single link DVI) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tidligere har x00-utgavene vært en modell over x0-utgavene. PV500 var f.eks. en høyoppløst modell, litt bedre utstyrt enn lillebroren PV50. Fra PV60/600 har imidlertid panelet og bildet vært det samme, nå er det design og utstyr som er forskjellen. TV-ene har HDMI, som er kompatibel med DVI. Det er imidlertid VGA-inngangen man bør bruke til PC, pga dårlig PC-kompatibilitet på HDMI på disse modellene. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Oki. takk for oppklaringen der Da er ikke det noe problem heller lenger.. Da gjenstår det bare å avgjøre om PX700 er verdt de ekstra lappene for litt bedre innebygd lyd (SRS TruSurround XT).. Eller om jeg skal spare de pengene og heller kjøpe skikkelig surroundanlegg på sikt.. Designet til PX70 er kanskje noe mer ellegant enn PX700 også siden man da ikke får SD-luken i front og svar underkant istedet for sølv.. SD-kortleser ser jeg ikke noe særlig behov for og den ekstra hdmi-kontaken i front er vel heller ikke noe særlig poeng? Bør vel holde med 2 hdmi-tilkoblinger? Endret 9. juli 2007 av GKSaue Lenke til kommentar
Xperia X10 Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Flere versjoner: Panasonics nye 42-tommer kommer forvirrende nok i flere versjoner. Det har seg slik at TH-42PX70 som vi har testet, med unntak av å være utstyrt med en DVB-T tuner for mottak av digitale bakkenettsendinger, er identisk med TH-42PV70. Men da den innebygde digitaltuneren kun støtter MPEG2-komprimerte sendinger, og ikke MPEG4 som vil bli benyttet i det norske bakkenettet når sendingene starter til høsten, har den uansett ingen verdi for norske kunder(om man da ikke skulle bo i nærheten av svenskegrensen). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå