gunnarhalle Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 Hei! Jeg lager en side som tar 404-error (error.php), og den sender brukeren til index.php med informasjon om at siden brukeren var på utkikk etter ikke fantes. Denne informasjonen vil jeg sende som POST, og ikke som GET i url'en. Hvordan kan jeg gjøre det? Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Foreløbig ser error.php omtrent bare ut som følger: <?php header( "Location: http://www.example.com/index.php?error_404=$REQUEST_URI"); ?> Dette medfører bruk av $_GET[ 'error_404' ]-variabelen i index.php-fila, men jeg vil bruke $_POST[ 'error_404' ]. Håper dette var mer forståelig Lenke til kommentar
Plazma Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hvorfor $_POST i stedet for $_GET? b $_GET fungerer jo helt greit.. $_POST vel beregnet på skjemaer og større datamengder, eller? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 POST 'skjuler' ting i url'en mens GET viser variabler og lignende i url'en (hvis jeg ikke husker helt feil) Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 POST 'skjuler' ting i url'en mens GET viser variabler og lignende i url'en (hvis jeg ikke husker helt feil) Japp, det stemmer, og det er det som er poenget her. Vet jeg kan bruke sessions og cookies, men jeg er interessert i om det er mulig med POST Lenke til kommentar
WooooHa ! Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Japp, det stemmer, og det er det som er poenget her. Vet jeg kan bruke sessions og cookies, men jeg er interessert i om det er mulig med POST Hvis du tenker å gjøre dette av sikkerhetsmessige årsaker så er det liten vits. Det er nesten like lett å manipulere POST variabler. Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Hvis du tenker å gjøre dette av sikkerhetsmessige årsaker så er det liten vits. Det er nesten like lett å manipulere POST variabler. Ok, det er jeg klar over, men det hjelper meg ikke så mye. HVA det brukes til er vel ikke så interessant, jeg er bare interessert i HVORDAN man gjør det Tror kanskje det ikke er mulig å kode med ren php... Lenke til kommentar
pekle Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Vil tru at du kan skrive heilt rå headere, men det er litt mye pes. Men du kan alltids skrive til ein hidden form på 404 og autosubmitte den. Men kva er poenget med å sende brukaren frå 404 til ei anna side? Kan du ikkje legge inn infoen på 404-sida? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 skyt meg hvis jeg tar feil men jeg mener at man må ha en form for å få post altså : <form method="POST" action=""></form> mens GET kan ihvertfall brukes helt fint uten form... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 etter en rask titt på http://www.php.net/manual/en/reserved.variables.php fant jeg et innlegg fra en kar : If you're using $_POST['var'] you HAVE to include method="POST" in <FORM> or it won't work (since GET is default). Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Vil tru at du kan skrive heilt rå headere, men det er litt mye pes. Det er nok dette som er kjernen her. Har du linker til ressurser som omhandler dette? Fant ikke noe passende selv, og er interessert i å finne noe. Men kva er poenget med å sende brukaren frå 404 til ei anna side? Kan du ikkje legge inn infoen på 404-sida? Informasjonen jeg trenger blir lagra til loggfil i error_404.php med dato, ip og evt referer. Deretter blir brukeren sendt til index.php, der han får vite at han prøvde å aksessere en fil som ikke finnes. Poenget er at de blir sendt tilbake til startsiden på maskina. Jeg vet hva jeg vil, og det er å lage en post-header ellers takk for tips Lenke til kommentar
Neo Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Men du kan alltids skrive til ein hidden form på 404 og autosubmitte den. Tror nok pekle er inne på den letteste løsningen her ja, tar jo ikke lange tiden å lage dette. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Trur denne kan vere ganske relevant: http://www.webmasterworld.com/forum13/1675.htm Enten bygge din eigen header eller bruke curl. Lenke til kommentar
gunnarhalle Skrevet 11. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2003 Trur denne kan vere ganske relevant:http://www.webmasterworld.com/forum13/1675.htm Takkar! Der fant jeg det jeg lette etter Error-logen avslører forresten en del interessang virksomhet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå