Gå til innhold

Tele2 går over til Netcom, jeg må bytte abb.

Anbefalte innlegg

Så skjer det noe sykt. Tele2 har fått bedre tilbud hos Netcom og bytter da nettleverandør i Mars neste år.

Her jeg bor er Netcom-dekningen veldig dårlig mens Telenor-senderen står 300 m unna.

Siden dette skjer og at Tele2 stort sett ikke har dekning mellom Bjørnefjell og Bottenviken i Nord-Sverige hvor vi av og til kjører tenker jeg å bytte abb. nå. Men hvilket abb. i Telenor sitt nett kan hamle opp med Tele2-champion på fire telefoner med familieabb?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Telenor frifiks eller djuice zero?

9038425[/snapback]

Sitter akkurat og ser på de der og Frifiks ser jo ikke så aller verst ut.

Hos Tele2 så måtte jeg registrere alle abb. på meg. Kan jeg overføre de numrene tilbake til brukerne sånn at de blir registrert riktig hos opplysningene og at jeg mottar fakturaen for alle i Fri Familie? Finner ikke ut av det siden jeg selvfølgelig først må ha abb. for å kunne bestille Fri familie...

Lenke til kommentar

Dersom du er mye i sverige er det vel dumt å bytte vekk fra tele2 med tanke på at de er meget billig å bruke der borte?

Målet til Tele2 med å bytte til NetCom sitt nett, er å bli enda billigere, så ser man på økonomien i det ville jeg blitt i Tele2 var jeg deg.

Tele2 har jo også fått inn i avtalen at der de mener NetCom dekningen er for dårlig kan de selv sette opp master.

NetCom bygger forøvrig ut dekningen i Norge for 9 mrd kroner de neste 3 årene.

Kilder:

http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/t...l_netcom_/39317

http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/-...nor-myten/35734

Lenke til kommentar
Dersom du er mye i sverige er det vel dumt å bytte vekk fra tele2 med tanke på at de er meget billig å bruke der borte?

Målet til Tele2 med å bytte til NetCom sitt nett, er å bli enda billigere, så ser man på økonomien i det ville jeg blitt i Tele2 var jeg deg.

Tele2 har jo også fått inn i avtalen at der de mener NetCom dekningen er for dårlig kan de selv sette opp master.

NetCom bygger forøvrig ut dekningen i Norge for 9 mrd kroner de neste 3 årene.

Kilder:

http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/t...l_netcom_/39317

http://www.amobil.no/artikkel/operatorer/-...nor-myten/35734

9056107[/snapback]

hjelper no lite vist han ikke får signal på hvor han bor med netcom. han gidder vel ikke å vente 3 uten mobil (så og si)

Til OP, beklager har lite å bidra med, måtte bare svare på denne:D lykke til.

Lenke til kommentar

Ikke hvis det er i nord-Sverige du er. Der har Tele2 så og si ingen dekning. Kjørte gjennom nordlige halvdelen av Sverige for et par uker siden. Jeg (som har NetCom) fikk Telia som operatør og hadde god dekning hele vegen, mens kjærringa har Tele2 og var uten dekning nesten hele vegen.

Lenke til kommentar

Ikke hvis det er i nord-Sverige du er. Der har Tele2 så og si ingen dekning. Kjørte gjennom nordlige halvdelen av Sverige for et par uker siden. Jeg (som har NetCom) fikk Telia som operatør og hadde god dekning hele vegen, mens kjærringa har Tele2 og var uten dekning nesten hele vegen.

9058093[/snapback]

Stemmer det: http://www.static.tele2.se/tele2-se/tackning3g/Sverige_N.png

Allerede i Abisko har man kjørt lenge uten dekning, og man må omtrent være inni Kiruna før det er dekning igjen for så å være fri med en gang man er ute av byen på andre siden igjen.

Lenke til kommentar

9058093[/snapback]

Stemmer det: http://www.static.tele2.se/tele2-se/tackning3g/Sverige_N.png

Allerede i Abisko har man kjørt lenge uten dekning, og man må omtrent være inni Kiruna før det er dekning igjen for så å være fri med en gang man er ute av byen på andre siden igjen.

9058146[/snapback]

Ok, visste ikke at det var så sinnsykt dårlig dekning der oppe i nord, har hørt noen si at det er dårlig dekning i nordsverige, men det har liksom ikke hørt ut som om problemet var så stort som det dere legger det frem. Legger meg hvertfall flat og unnskylder innspillet mitt:)

Lenke til kommentar

Vi bruker Tele2 i dag, mye fordi vi ferdes endel i Sverige. Men det jeg ikke var klar over da vi byttet til Tele2 var at dekningen til Tele2 i Sverige, er vesentlig dårligere enn eks vis Telia. Jeg tror Tele2 kjøpte Comviq i Sverige, og det er rett og slett dårlig utbygd. Her hjemme fungerer jo Tele2 bra i dag, men i "grisgrendte" strøk har Netcom dårligere dekning. På kontoret hvor jeg jobber har ikke Netcom dekning i det hele tatt og heller ikke på hytta, så vi må over til Telenor. Egentlig litt synd, tror ikke Telenor matcher prisene til Tele2, men hva skal man med en telefon uten signaler. Er litt lei, brukte Chess før, men også de byttet jo...

Lenke til kommentar
Vi bruker Tele2 i dag, mye fordi vi ferdes endel i Sverige. Men det jeg ikke var klar over da vi byttet til Tele2 var at dekningen til Tele2 i Sverige, er vesentlig dårligere enn eks vis Telia. Jeg tror Tele2 kjøpte Comviq i Sverige, og det er rett og slett dårlig utbygd. Her hjemme fungerer jo Tele2 bra i dag, men i "grisgrendte" strøk har Netcom dårligere dekning. På kontoret hvor jeg jobber har ikke Netcom dekning i det hele tatt og heller ikke på hytta, så vi må over til Telenor. Egentlig litt synd, tror ikke Telenor matcher prisene til Tele2, men hva skal man med en telefon uten signaler. Er litt lei, brukte Chess før, men også de byttet jo...

9062323[/snapback]

Telenor er ikke så dyr som de engang var, eks:

Tele2 Champion, Startavgift 0,59 - Minuttpris 0,49 - SMS 0,49 - Pr.mnd 0

Telenor FriFiks, Startavgift 0,69 - Minuttpris 0,54 - SMS 0,54 - Pr.mnd 29,- men så er det 20 min fri ringetid pr mnd.

For meg som har 1996-prisene enda vagt i hodet så er jo ikke dette så verst :D

Lenke til kommentar

Husker også 96-prisene, og det var godt den dagen jeg fikk meg chess med telenor-dekning. :) Men den dagen de gikk over til netcom mistet jeg dekningen på de stedene jeg ferdes på.

Så nå ser det ut til at det må bli telenor igjen...

Prisene der ser jo greie ut de, men dekning er da virkelig viktigere enn pris.

Lenke til kommentar

Da er jeg registrert hos Telenor for flytting av abonnementene fra Tele2.

Det er bedre å legge igjen pengene hos et selskap jeg kan bruke i fremtiden enn i et som bare tenker profitt og ikke på kundene i distriktene.

Det er vel ikke mye penger i den store sammnheng Tele2 taper og Telenor vinner, men regningene jeg betaler pr mnd ligger nå i mellom 1500-2000 kr. pluss en kontantkortbruker.

Lenke til kommentar
Så skjer det noe sykt. Tele2 har fått bedre tilbud hos Netcom og bytter da nettleverandør i Mars neste år.

Her jeg bor er Netcom-dekningen veldig dårlig mens Telenor-senderen står 300 m unna.

Siden dette skjer og at Tele2 stort sett ikke har dekning mellom Bjørnefjell og Bottenviken i Nord-Sverige hvor vi av og til kjører tenker jeg å bytte abb. nå.  Men hvilket abb. i Telenor sitt nett kan hamle opp med Tele2-champion på fire telefoner med familieabb?

9038217[/snapback]

du kan jo bruke djucie zero, 0 mnd avgift!! og 49 øre uansett hvem du ringer, samt at du fra tid til annen for tilbud om gratis mms osv...

Hilsen

Telenub

Lenke til kommentar

Siden dette skjer og at Tele2 stort sett ikke har dekning mellom Bjørnefjell og Bottenviken i Nord-Sverige hvor vi av og til kjører tenker jeg å bytte abb. nå.  Men hvilket abb. i Telenor sitt nett kan hamle opp med Tele2-champion på fire telefoner med familieabb?

9038217[/snapback]

du kan jo bruke djucie zero, 0 mnd avgift!! og 49 øre uansett hvem du ringer, samt at du fra tid til annen for tilbud om gratis mms osv...

Hilsen

Telenub

9085144[/snapback]

og 0,89 i startavgift ... .... ........

Lenke til kommentar
Det er bedre å legge igjen pengene hos et selskap jeg kan bruke i fremtiden enn i et som bare tenker profitt og ikke på kundene i distriktene.

9084890[/snapback]

Faktisk så er en av grunnene til at de bytter blandt annet en arogant holdning fra Telenor.

Tele2 får mye bedre vilkår igjennom NetCom enn hva de fikk av Telenor, så det er nok ikke bare Tele2 som tenker profitt... :roll:

NetCom har brukt mye poenger på å invistere i nett, og kommer også til å bruke mer frem til mars 2008 når Tele2 bytter over.

Lenke til kommentar

9084890[/snapback]

Faktisk så er en av grunnene til at de bytter blandt annet en arogant holdning fra Telenor.

Tele2 får mye bedre vilkår igjennom NetCom enn hva de fikk av Telenor, så det er nok ikke bare Tele2 som tenker profitt... :roll:

NetCom har brukt mye poenger på å invistere i nett, og kommer også til å bruke mer frem til mars 2008 når Tele2 bytter over.

9112343[/snapback]

Joda, men hvis Netcom i det hele tatt blir å bygge ut her i Midtre Hålogaland slik Telenor har gjort bl.a etter press fra kommunene så blir det å ta mange år.

Jeg har enda tilgode å høre/lese i aviser at kommuner og folk generelt klager på Netcom når det gjelder manglende dekning, de klager til Telenor.

Telenor har vel ikke mer plikt til å bygge ut enn det Netcom har?, men i mange tilfeller så gjør de det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...