skylinepower Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) er det hvor mye watt det subwoofern gir? eller er det hvor mye watt høytalerne gir? skjenner med mitt creative T3100 at det blir dørligere lyd ved høyere og at subwooefrn gir mindre bass :S edit: til pappa har jeg et SHARK SA 111... testet db på den med mobilen til pappa og det spilte 114Db her er noen bilder av det... betalte 60,- for det, 30 for de svarte høytalerne og 30 for spilleren. 100,- for de høytalerne i midten, Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor kasett spilleren funker ike da Endret 9. juli 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
Mr-Nice Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hva gjør et anlegg til bra? Det avgjørende er hvor bra lyden er! Ikke hvor mange watt forsterkeren har eller hvor stor subben er i forhold til penisen din. Lyden er bra når du kan skille instrumentene tydelig fra hverandre, og alle detaljene i musikken kommer frem i riktig nivå. Overeksponert bass og psykopatdiskant er morro i begynnelsen, men tro meg, du BLIR lei. Når du kan lukke øynene og FØLE et live band spille rett foran deg, isteden for at lyden kommer fra to høyttalere. Da er det godlyd. Om du virkelig er seriøs. Ta deg en tur innom en skikkelig hifi forretning, ta med favorittskivene dine og be om å få høre det beste de har av stereoanlegg. Da finner du ut hva god lyd er. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hva gjør et anlegg til bra? Det avgjørende er hvor bra lyden er! Ikke hvor mange watt forsterkeren har eller hvor stor subben er i forhold til penisen din. Lyden er bra når du kan skille instrumentene tydelig fra hverandre, og alle detaljene i musikken kommer frem i riktig nivå. Overeksponert bass og psykopatdiskant er morro i begynnelsen, men tro meg, du BLIR lei. Når du kan lukke øynene og FØLE et live band spille rett foran deg, isteden for at lyden kommer fra to høyttalere. Da er det godlyd. Om du virkelig er seriøs. Ta deg en tur innom en skikkelig hifi forretning, ta med favorittskivene dine og be om å få høre det beste de har av stereoanlegg. Da finner du ut hva god lyd er. 9039732[/snapback] Aye-aye, her er et skikkelig godt svar. Watt har null og niks å si, mange anlegg med lite watt som spiller fletta av annlegg med masse watt. Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Det som gjør et anlegg bra er lyden... Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 enig ass! det er heller hvordan alt er bygt opp mot hverandre , hvordan forsterkeren er bygt opp , hvor mye kraft det er i den, (drit i Wattene) dynamic, presisjon, og ikke minst hvordan høytalerene er byggd, valg av elementer , delefiltre, og kabling. ikke at jeg får den fineste lyden med mine cv'er akkuratt , men det spiller sånn jeg liker det nå, selv om jeg kommer nok til og bytte ut litt med tiden , og jeg eldres , selv om du målte det anlegget ditt til 114db , så tror jeg nok ikke det var en bra lyd, ikke så mye kontroll, men du får jo en høy lydstyrke og kanskje litt punch viss det er greie nok bassere i høytalerene, jeg var en gang innom Hifi klubben i oslo , der jeg og pappa fikk en demo på B&W 800Dsom koster en god del sammen med bare Classe komponenter , det var det jeg kaller lyd, alt var så virkelig. så på andre siden av det igjen har du jo rør forsterkere settet opp mot foreksempel noen store horn og noen aktive bassere som igjen blir en helt annen men spessiell opplevelse. gå en tur med din far eller bror eller venn eller hva enn , for og få en skikkelig demo på noen skikklige dyre greier så for du høre noe du sent vil glemme. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 oki lyden altså. nå blir nok mannge utrykk i pannen broderen og jeg fant en gang et Pioneer SA9500 jeg to forsterkeren og han resten, men fik det til og funke med 10db (veldig svakt!) så vi plukket det sundt, forrige uke fik jeg høre at den forsterkeren var verd 6-10K hvorfor ødela jeg den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå