Gå til innhold

Problemer med adsl 2(surf2) hastighet

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så har jeg problemer med å få den hastigheten jeg skal ha..

Det står i Oppført i Adsl/routeren min at linjen til meg skal klare

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 805 / 14.439

Men når jeg tester linjen så får jeg litt over 6000kbps ned.

Jeg hadde også en montør innom i dag for å få sjekket linjen min og han fant ut i samarbeid med ngt/telenor at linjens kapasitet klarer 14000kbps...

Men uansett så får jeg kun rett over 6mbit når jeg tester linjen..har også prøvd

tptest og prøvd gjennom ftp fra Universitetet fra Oslos servere..

Jeg skjønner rett og slett ingenting..Jeg tror ngt struper meg men de sier de ikke gjør det..men jeg vet ikke..Og det er ikke faen om jeg skal betale adsl 2 (surf 2) hastighet når jeg mottar adsl hastighet..Noen som har vært borti noe lignende? og kanskje har en løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var og hentet et nytt modem/router idag fordi også modemet/routeren plutselig ikke klarte å synce seg...men har fremdeles samme problemet med hastigheten selv om dette modemet/routeren virker..

Hvis de tror at jeg skal betale for adsl 2 (surf 2) hastighet og mottar adsl hastighet så må de tro om igjen..At man taper et par mbps er ikke noe man kan gjøre noe med og det godtar jeg men ikke det som jeg får nå..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
prøv og last ned noe fra ftp://ftp.uio.no

9039250[/snapback]

Takk for linken Nightmeare..

Jeg får maks 710kB/sec :(

9039532[/snapback]

Er maskinen koblet direkte i ruteren og har du 100Mbps nettverkskort i maskin? Er du sikker på at det ikke er annen trafikk på linjen? Er det noe trådløst utstyr inne i bildet her? Nesten alle slike feil du beskriver her ligger etter ADSL ruteren fra ISP. Altså på sluttkuden sitt utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også samme problem som deg etter og ha fått ny linje.Det jeg gjorde var og restarte routern fra webinterface.Etter jeg gjorde det ble allt fint,prøvde også og ta en reset men dette hjalp ikke i det hele tatt.

Hilsen Morten :thumbup:

Lenke til kommentar

Idag klokken 23:10 så fikk jeg endelig den hastigheten jeg skal ha..

Har ringt hver dag siden 060707 til ngt..Må innrømme jeg synes nesten synd i de for at de måtte tålerere så mye telefon terror fra meg.hehe..

Men faktisk så er dette ikke ngt sin feil..Det er de forbanna inkompitente telenor sin feil.

to/tre ganger så har ngt gitt beskjed til telenor at de må justere med noe greier i sentralen og det er det kun telenor som kan gjøre fordi i dette tilfelle så leier ngt linjen til telenor. NGT har ikke bygget ut her..(forhåpentligvis i fremtiden så gjør de det)

Og gjett hva?? Det eneste telenor har gjort i sentralen er og teste om jeg faktisk har linje også har de tatt turen...Og dette gjorde de igjen senest igår...ganske irritert så ringte jeg til NGT og sa ifra at linjen ikke har blitt ordnet til den hastigheten som jeg skal ha..Og NGT ble selv irritert på telenor når jeg snakket med de..En annen fyr fra NGT ringte telenor mens jeg snakket med en annen fyr...Så det virket som at telenor ikke var så blid på montøren som har "utført" dette og sendte vedkommende ut i sentralen i 23:10 igår kveld så fikk jeg den hastigheten jeg skal ha..

Fyttirakkeren...for en uke..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...