Gå til innhold

x2 6000 eller x5000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er lurest av meg å kjøpe nå,  en 64 X2 6000+ eller en 64 X2 5000+ Brisbane.

Ser at prisene er utrolig lave nå.

9037889[/snapback]

Da har du allerede DDR2 RAM? Da ville jeg heller kjøpt et billig Core2 Duo hovedkort som klokker, som f.eks Asus P5N-E SLI til under 900,- Kroner og en billig E4300 som lett klokkes til 3GHz. Det blir ikke stort dyrere enn å kjøpe en AMD X2 6000+. Og du får bedre ytelse.

Lenke til kommentar

det blir da rimligere å kjøpe en AM2 når man har hovedkort og ram fra før, desuten mye enklere.

jeg har selv kjøpt meg en AM2 X2 6000+ nå for en uke siden og er kjempefornøyd.

men å velge mellom 5000 og 6000 er helt enkelt snakk om hvor mye penger du har lyst å bruke.

jeg oppgraderte samtidig til vista x64 premium og syntes det kjører helt greit med 6000+ prosessoren min, med aero aktivert og alt "eye candy" men merker at det kjører litt tungt men det er ikke pga ytelsen men pga alle animasjoner som er i vista, men jeg liker eye candy og har det slått på..

nei har du AM2 fra før så kjøp deg en ny AM2 prosseor, oppgraderingen blir lettere siden du bare behøver å bytte prossesoren. desuten er AM2 kompatibel med AMD sine komende prosessorer og slik at det er enkelt å oppgradere også i fremtiden.

også da med tanke på at intel skal over på ddr3 som er dyrere å kjøpe enda. mens AMD kommer til å støtte ddr2 enda en god stund.

Lenke til kommentar

spar penger og kjøp 5000+ nå. når neste generasjon fra AMD kommer, så kan du oppgradere da, siden AMD garanterer at de skal funke i dagens AM2 HK.

å bytte til intel koster mer enn det smaker når det kun er cpu du må bytte, spesielt siden oppgraderingsmulighetene er sikrere på AM2-oppsettet ditt. (selv om intel fortsetter med 775 er det langt fra sikkert at neste generasjon 775 cpu passer i dagens 775 HK)

Lenke til kommentar
Skal kun kjøpe cpu så det blir amd m2.

Men lurer bare på om ikkje en 5000 brisbane er lettere å klokke?  Har hørt at en 6000 nesten ikke kan klokkes.

9042490[/snapback]

Ville gått for en X2 6000+. Prisforskjellen er lav, du får mer L2 cashe, og revisjon f3, som nok ikke klokker så aller verst. Amd K8 butter som regel på 3,2 -3,3 så det spørs hvor mye du klarer å klokke den, men det spørs om du klarer å klokke X2 5000+ noe lenger, eller i det hele tatt opp over 3 ghz, det er ingen garantier for det vet du. X2 6000+ er nok noe varmere, så du bør ha god kjøling, men det bør du ha i alle tilfeller hvis du skal klokke..

Lenke til kommentar

Jeg har en 6000+. kjører den på 3.35. Synes ikke dem er så varm,

bruker stock kjøler. idle på 45-50 og load på på litt under 60. Har

ikke sett den over 60 enda. Var meste jeg har sett den er 57 grader, men en stor zalmann er i bestilling, så da blir det nok bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...