Gå til innhold

Hvilken nettbank er best?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg lei av Nordea. Nettbankløsningen er i mine øyne litt rotete. Når jeg skriver inn et kontonummer så sjekker de ikke mot et register for å finne ut hvem som eier kontoen (noe jeg vet man får opp i bl.a. Postbanken). De virker heller ikke i Firefox på min Ubuntu laptop - jeg må inn i Internet Explorer.

Jeg har lyst til å bytte men jeg vil vite hvilke banker som har gode nettbankløsninger først. Postbanken er uaktuelt for de er nede hele tiden. Jeg vurderer Skandiabanken ettersom jeg ikke har behov for filialer og de er veldig billige.

Det er ikke alle nettbankene som har demo-versjoner og selv de får man ikke samme feelingen av som om man bruker sin egen egen konto.

Derfor spør jeg dere; Hvilken bank bruker dere? Er dere fornøyd med nettbankløsningen deres? Hva er bra/dårlig med den? Hvilken nettbank synes dere er best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker ikke Postbanken. Du må gå gjennom et par sider før du kommer til det du gjør mest i banken. De bør ta en titt på statistikk og så effektifisere sidene. Akkurat nå er det ikke helt Opera-støtte.

9038656[/snapback]

Så sant så sant.

Du kan ta ein titt på denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760759

9038668[/snapback]

Ah, takker. Kjekk tråd - leste gjennom den nå. Stod egentlig ikke så mye om selve tjenestene til bankene, bare hvilke som er mest brukt. Men kjekt å vite hvilke som blir mye brukt, da har de sikkert helt kurante nettbanktjenester også :)

Lenke til kommentar
Jeg liker ikke Postbanken. Du må gå gjennom et par sider før du kommer til det du gjør mest i banken. De bør ta en titt på statistikk og så effektifisere sidene. Akkurat nå er det ikke helt Opera-støtte.

9038656[/snapback]

Men fungerer utmerket med firefox i linux (FC7)

Lenke til kommentar

TerraBankene bruker et system hvor du må oppgi personnr. kodenøkkel og personlig kode. Nettbanken er relativt oversiktig.

Jeg tror nettsidene har vært nede i snitt 0-1 dag pr år.

Det som er spesielt bra er at selv om man har forsikringer i en Terrabank og lønnskonto m.m. i andre så dukker alt opp på samme nettside :thumbup:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
TerraBankene bruker et system hvor du må oppgi personnr. kodenøkkel og personlig kode. Nettbanken er relativt oversiktig.

Jeg tror nettsidene har vært nede i snitt 0-1 dag pr år.

Det som er spesielt bra er at selv om man har forsikringer i en Terrabank og lønnskonto m.m. i andre så dukker alt opp på samme nettside  :thumbup:

9044668[/snapback]

Enig med at Terra sidene er bra, men byttet bank pga diverse andre årsaker så nå har jeg sparebank1 og nettsidene der er mindre oversiktlige enn terra sine og ser "gammaldags" ut. Er samme system for pålogging, persnr, kode og personlig kode, men dette har vel alle nå?

Endret av trra
Lenke til kommentar

Jeg har brukt postbanken sin nettløsning siden de startet med det. Foruten at de tar betalt for ting andre ikke gjøre, har særdeles dårlig støtte for opera, selv om de sier at de har det.

Ikke ser ut til å klare å fikse alle småbuggene demses, så har postbanken er veldig greit og ordnet system i motsetning til skandiabanken (hvor jeg også har nettbank).Og PB har personnr og kodekort for innlogging, enklerer enn skandiabanken som med sertifikater i hytt og putvar + personnr + kode + ditt osv..

Endret av regga
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen erfaringer med Skandiabanken? Hvis man skriver inn et kontonummer - får man opp hvem dette kontonummeret tilhører? Fungerer de bra utenfor IE?

9074687[/snapback]

Enig med at Terra sidene er bra, men byttet bank pga diverse andre årsaker så nå jeg sparebank1 og nettsidene der er mindre oversiktlig enn terra sine og ser "gammaldags" ut. Er samme system for pålogging, persnr, kode og personlig kode, men dette har vel alle nå?

9097429[/snapback]

Skandiabanken er jeg mest fornøyd med så langt. Når det gjelder kontonr så sjekker dem opp dette og når du trykker deg videre kommer mottaker navn opp :):)

Når det gjelder sparebank1, så har dem et helt håpløst system med det nye BANKID brikken du må drasse me deg over alt, og bruke hver gang du logger deg inn, hver eneste betalling du skal foreta, så er også nettbanken deres gammeldags som du sier....

Noen som har erfaringer med Storebrand?

Endret av christersam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...