andhou Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Jeg har en gjennstand som jeg trenger i morgen tidlig, som kjører på et 9V batteri til vanlig, men med mulighet for å kjøpe et strømadapter eksternt. For å slippe å sose med batteri vil jeg gjerne gjøre dette, men siden jeg trenger denne gjenstanden i morgen, blir jeg i så tilfelle nødt til å bruke et adapter jeg allerede har. Det jeg har, har output på 24V 0.75A mens gjenstanden har input på 9V 300mA, begge DC. Kan jeg bruke dette adapteret uten at det sier pang? Beklager litt grønt spørsmål Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 nei det vil jeg ikke anbefale, i beste fall funker det men du risikerer definitivt at den blå røyken slipper ut Lenke til kommentar
HAG Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Trur det kan bli trøbbel; 20V som adapteret du har gir er litt mer enn to ganger spenninga du trenger (9V). Hvis komponentene i 9V apparatet er beregna på 9V + 25% får de "sjokk" når spenninga er over 100% mer enn normalt - har lest litt om noen PSU'er der noen har flytta den røde bryteren fra 220 til 110V, har ofte blitt "fotografering" (gnister) og støv og lukt av de øvelsene med neste stopp i "gjenvinninga" (søppla). Lenke til kommentar
andhou Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Jo takk for svar! Får vel heller styre på med batteri til jeg får det rette adapteret i posten da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå