Gå til innhold

Ingen får connecta til min FTP

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg har nettop laget meg min egen FTP server med programmet GuildFTPd. Jeg har LYSE, men jeg vet ikke om det har noe å si. Problemet mitt er at det er ingen som får connecta til den. Jeg har forwarda port 21 i routeren, og lagt til user og prøvd å koble til den selv, og klart det, men da brukte jeg den statiske (?) ip adressen for å connecte. Ingen andre får connecta til den eksterne ip adressen, selv om de bruker den samme brukeren jeg brukte for å connecte.

Jeg har deaktivert norton, og slått av windows brannmuren. Jeg har også skrudd av brannmuren som var på routeren. Når er jeg virkelig tom for idèer.

- Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får tilkoblet lokalt på nettverket, men ikke utenfra så ligger nok problemet i at du ikke har åpnet (rett) port i modemet/routeren. Hvis du har modem og router i to forskjellige bokser må du åpne porten i begge.

Lenke til kommentar

last ned flashfxp og se i status ruta hvor langt den komer.

stopper den på "list" så har du ikke forword porter til "passive porter" som ftp og bruker. eks: port 10000 til 11000 , så setter du opp at den skal bruke passive port i den range. default er range 1024 til 65000 (velger random)

på passive ip så skriver du inn: den som står på www.minip.no

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at, slik som en har sagt, problemet ligger i "modemet" ditt. Altså den ytterste nettverksenheten. IStedet for å forwarde porten idenne også, og måtte forwarde alle porter i fremtiden to ganger, så bør du sette modemet i "bridge" mode om mulig.

Dette kan du snakke med din ISP support om. Bridge mode betyr at modemet ikke gjør noe annet enn å oversette dsl signalet, og gi din egen router den eksterne IPen.

ble litt dårlig forklart det der, så bare spør om det var noe du ikke forstod.

Lenke til kommentar
Jeg kan tenke meg at, slik som en har sagt, problemet ligger i "modemet" ditt. Altså den ytterste nettverksenheten. IStedet for å forwarde porten idenne også, og måtte forwarde alle porter i fremtiden to ganger, så bør du sette modemet i "bridge" mode om mulig.

Dette kan du snakke med din ISP support om. Bridge mode betyr at modemet ikke gjør noe annet enn å oversette dsl signalet, og gi din egen router den eksterne IPen.

ble litt dårlig forklart det der, så bare spør om det var noe du ikke forstod.

9042439[/snapback]

hvis du har vært borti lyse så veit du at dem ikke bruker adsl, men fiber. så det finnes ikke noe modem. vær kunde har 1stk "nesten fast ip" rett ut på inet.

media konvertern som står hoss kunden(aka hjemme sentral som kunde service sier) router aldri, KUN hvis du er veldig gammel lyse kunde med en hvit box, har du sort er det bare rett på net. sjekk heller det jeg skrev om "passive porter" og siden han fikk koblet til vil si port 21 er åpent ut, og at passive port ikke er satt.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...