Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

10% rabatt på nye biler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mht. verditap så taper du noen prosenter mere på Ford...og det endrer seg neppe :no:

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?a...#verditaptabell

:ph34r:

9047839[/snapback]

Den tabellen du refererer til viser jo at det marginal forskjell på verditap Avensis vs gamle Mondeo.

Nye Mondeo er klasseleder og får konkurrentene til å virke gammeldagse. Tror den blir noe mere attraktiv en gamle Mondeo.

9047890[/snapback]

I rene kroner er det mellom 4-5000 per år, som tilsvarer ølforbruket mitt .Kjøper jeg Mondeo, så blir det mye mindre øl på meg :yes:

9047925[/snapback]

Blir vel litt mindre øl på deg.

Forskjellen utgjør 2666-, pr år.

Husk at verditabellen tar utgangspunkt i 3 år.

Lenke til kommentar
hehe, ikke bry deg så mye om verdigtap, plutselig skjer det en endring, så stemmer det kanskje ikke like bra igjen.. :) Skal du ha bilen lenge så ser jeg ikke noe poeng i å gidde å tenke så hardt på det der.

9047953[/snapback]

Tenkte å bytte bil etter tre år. Grunnet et større prisfall for noen modeller per 1.1.2007 kan det være lurt å kjøpe nytt /demokjørt fremfor brukt for noen familiebilmodeller.

Av den grunn KUNNE det være aktuell selv med en FORD fordi jeg da hadde sikret meg en avtale ved kjøp av bilen. Dessuten så er det ETTER garantien er over ( som oftest innen 24 timer etter at den er gått ut) at problemene kommer. Men jeg misliker hele bilen, både innvendig og utvendig, slik at det IKKE kommer på tale.

Når det gjelder VAG så har jeg ikke noe til overs for konsernet bak salgs og serviceapparatet. Værre service får du neppe noe annet sted.

Det er vel bare å håpe at den nye modellen til Toyota blir bedre på komfort og kjøreglede :D

Lenke til kommentar

Mht. verditap så taper du noen prosenter mere på Ford...og det endrer seg neppe :no:

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?a...#verditaptabell

:ph34r:

9047839[/snapback]

Den tabellen du refererer til viser jo at det marginal forskjell på verditap Avensis vs gamle Mondeo.

Nye Mondeo er klasseleder og får konkurrentene til å virke gammeldagse. Tror den blir noe mere attraktiv en gamle Mondeo.

9047890[/snapback]

I rene kroner er det mellom 4-5000 per år, som tilsvarer ølforbruket mitt .Kjøper jeg Mondeo, så blir det mye mindre øl på meg :yes:

9047925[/snapback]

Blir vel litt mindre øl på deg.

Forskjellen utgjør 2666-, pr år.

Husk at verditabellen tar utgangspunkt i 3 år.

9047968[/snapback]

Da har jeg regnet feil :wallbash: Bra allikevel: Kan jeg spe på med litt lettøl :thumbup:

Jeg regnet med 4% i differanse. "Min" nybil vil koste rund 350000, som er 14000 på 3 år eller 4666,66 per år :whistle:

Endret av tour
Lenke til kommentar

Da har jeg regnet feil :wallbash: Bra allikevel: Kan jeg spe på med litt lettøl :thumbup:

Jeg regnet med 4% i differanse. "Min" nybil vil koste rund 350000, som er 14000 på 3 år eller 4666,66 per år :whistle:

9048019[/snapback]

Jeg tok utgangspunkt i bilprisene i tabellen.

Hvordan annenhåndsverdien i Avensis og nye Mondeo blir om 3 år kan hverken du eller jeg vite.

Men JEG tror nye Mondeo blir ettertraktet om 3 år, fordi det vil fortsatt være en svært moderne bil.

En annen ting er at Ford har endret sin prispolitikk og er mindre kåt på å selge store flåter til firmaer, bilutleie etc. Dette tror jeg vil forandre mye med hensyn til annenhåndsverdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...