Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

10% rabatt på nye biler?

Anbefalte innlegg

Prislister på personbiler er utgangspunktet for en handel. Hva du til slutt må ut med, og hva du kan få med av verdier i form av ekstra utstyr er noe annet.

Noen er flinke til å prute, andre ikke. Noen forhandlere får lov å gi større rabatter enn andre.

Det sies at 5% rabatt er "normalt" Samtidig ser vi "kampanjetilbud" med opptil 12,5% i rabatt i form av rene penger kombinert med utstyrspakker.

Selv kommer jeg antagelig til å kjøpe den nye Toyota avensis d4d, 2,2 150hk (stv.) når den kommer. Jeg har dog ikke peiling hva som ville vært en god eller dårlig handel.

Det sitter sikkert mange av dere som vet mer om dette en meg. Uansett så bør det være interessant å få droningen så billig så mulig, når prisene i utgangspunktet er de nesthøyeste i Europa (muligens i hele verden) :mrgreen:

Endret av tour
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er første gang jeg er innom diskusjon.no- bil og motorsider. Jeg ser at det nesten kun er mondeofans som skriver innlegg her. De oppnår rabatter på mellom 6 - 8,5 % avhengig av "status"

Jeg burde kanskje ikke gitt til kjenne at jeg kunne tenke meg å kjøpe en Toyota?

Ihvertfall så er reponsen LABER!

:devil:

Lenke til kommentar

Ja, det er ikke så rart når du skal kjøpe deg en så kjedelig og ukomfortabel bil :p

Men fra delvis spøk til alvor:

Dersom du legger til MYE ekstrautstyr pleier det som regel å være lettere å "prute" litt. Noen pruter ikke i det heletatt, mens andre prtuer veldig mye med måten "nei, da kjøper jeg heller den unkomfortable japanske bilen istedet for denne vannsenga her (Citroën :tease: )

Lenke til kommentar
Ja, det er ikke så rart når du skal kjøpe deg en så kjedelig og ukomfortabel bil :p

Men fra delvis spøk til alvor:

Dersom du legger til MYE ekstrautstyr pleier det som regel å være lettere å "prute" litt. Noen pruter ikke i det heletatt, mens andre prtuer veldig mye med måten "nei, da kjøper jeg heller den unkomfortable japanske bilen istedet for denne vannsenga her (Citroën :tease:  )

9047177[/snapback]

OK!! Du må da jobbe innenfor Toyotakonsernet, som vet at den nye modellen kommer til å bli slik du beskriver

:devil:

Eier selv en Mondeo stv idag (1993) men den har kun gitt trøbbel. STORE driftskostnader.Drittbil. ALDRI mer Ford :thumbdown: Tror ikke at kvaliteten har blitt bedre. Dessuten så er den nye mondeo stygg som juling, og den grusomme fronten er nok ikke lett å vedlikeholde!! Passaten er et annet vidunder som skrytes opp i himmelen. Pen er den men også den er kjennt for å være stiftet sammen....Da må det være bedre med en evighetsmaskin, selvom den er kjedelig. Fordelen er at JEG kommer fra a til b, mens passatere og mondeoratorene venter på Falken!! Men kanskje finnes det evighetsmaskiner som er mere komfortable og driftssikre??

:mrgreen:

Endret av tour
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt noe særlig forhold til ford, og jeg syns igrunn ikke noe særlig om ford selv, helt enig. VAG syns jeg igrunn er helt greit. Solide og som regel ganske så komfortable biler. Iallefall de nyeste.

Jeg foretrekker Citroën jeg. Si alt hva dere vil om Citroën. En i familien kjøpte en fabrikkny xantia for 12 år sia. ALDRI vært noe onkli krøll, kranbil eller verkstedsutgifter.

Har selv en gammal Xantia som har gått jorda rundt snart 7 ganger i antall kilometer :D. Den er fortsatt like tight og presis som en barberhøvel og motoren suser unna så jeg kjører fra både det ene og det andre..

Lenke til kommentar
Og ja, kjøp deg heller en ny vannseng istedet for den krakken du planlegger å kjøpe :p

Peugeot 407

Peugeot 607

Citroën C5

Citroën C4 Picasso

9047435[/snapback]

4 manns krakken i såfall :p Jeg har i grunn ikke noe forhold til bil, selvom min første bil var en 2cv! Faren min kjørte BARE peugeot, og han var især fornøyd med sin 404 i sin tid... I mellomeuropa er de franske merkene bedre omtalt enn her i Norge.

Hovedproblemet er vel innbytteprisen den dagen du skal kvitte deg med vannsengen ( Er din udempet eller ikke) :)

Ikke Mazda 6?? :whistle:

Endret av tour
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

hehe, jeg må nesten le litt.. La trådstarter kjøpe en avensis, selv synns jeg det er ett utrolig bedre alternativ enn dine forslag. Mye bedre, har irritert meg nok på merkelige løsninger fra det landet der. Du kan si at japser detter fort i pris men franskmenn detter fortere om du vill det eller ei. Toyotadiesler er jo evighetsmaskiner. Bra med moment er det i dem også, dessuten er dem ikke så ille å kjøre som du hevder. Har du egentlig prøvd en slik?

Lenke til kommentar

Tja, de faller vel kanskje som en stein i pris kanskje.. Har ikke tenkt å selge bilen min jeg, så det tar jeg ikke så stungt :).

Jeg har ikke vannseng faktsikt, men de vanlige personbilene til citroen/peugeot er det.. Ganske deilig må jeg si. Har sportsutgave jeg :)

Lenke til kommentar
hehe, jeg må nesten le litt.. La trådstarter kjøpe en avensis, selv synns jeg det er ett utrolig bedre alternativ enn dine forslag. Mye bedre, har irritert meg nok på merkelige løsninger fra det landet der. Du kan si at japser detter fort i pris men franskmenn detter fortere om du vill det eller ei. Toyotadiesler er jo evighetsmaskiner. Bra med moment er det i dem også, dessuten er dem ikke så ille å kjøre som du hevder. Har du egentlig prøvd en slik?

9047572[/snapback]

Ja, jeg kjørte en avensis av den nye typen for ca en måned siden og det var skikkelig trist! Kjørte en del på svingete veier, les:

Standard_FINNKARTWEB2341636081743.png

for de som vet hva riksvei 351 er da.. Er bare en eneste stor svingete racerbane :love:

Fikk ganske vondt i låra etterhvert ettersom det faktiskt ikke var mulig å stille inn setet så jeg fikk sitte med låra nær sitteputa. Ble sittende med ræva i kontakt med sitteputa bare..

Lenke til kommentar

Når det gjelder hvilke biler som har minst feil, er det jo egentlig ikke noen grunn til å synes noe. Det finnes statistikk på sånt, og på toppen troner Toyota. Volvo var jo også der til og med 940, men så ble det nye eiere, og det ble en liten endring, kan man si.. Ford og franske biler har vel aldri vært i næheten av å sniffe på teten på den lista, etter det jeg kan huske.

Lenke til kommentar

9047572[/snapback]

Trådstarteren her :ph34r: Psst. familie på 4 vil vite om det finnes alternativer for oss utenom testvinnertrioen Mondeo,Avensis og Passat. :hmm: over and out :ph34r:

Lenke til kommentar
Når det gjelder hvilke biler som har minst feil, er det jo egentlig ikke noen grunn til å synes noe. Det finnes statistikk på sånt, og på toppen troner Toyota. Volvo var jo også der til og med 940, men så ble det nye eiere, og det ble en liten endring, kan man si.. Ford og franske biler har vel aldri vært i næheten av å sniffe på teten på den lista, etter det jeg kan huske.

9047616[/snapback]

Ford av nyere årgang har helt grei statistikk når det gjelder driftssikerhet og kostnader ved bilhold

Se selv:

http://www.reliabilityindex.co.uk/

Men det er ingen tvil om at japanske merker er i toppen når det gjelder driftssikkerhet.

Personlig så er jeg av den oppfatning at jeg tar heller en ekstra tur innom verkstedet dersom alternativet er å kjøre Toyota.

Lenke til kommentar

Klarer man å ta vare på bilen og behandler den pent så skal den absolutt ikke stoppe helt under videre. Jeg har iallefall aldri skrudd på nødblinkern på min Citroen, har heller ikke stefaren min gjort. Hans har gått 160.000 nå og min har gått 250.000 :cool:

Lenke til kommentar

9047616[/snapback]

Ford av nyere årgang har helt grei statistikk når det gjelder driftssikerhet og kostnader ved bilhold

Se selv:

http://www.reliabilityindex.co.uk/

Men det er ingen tvil om at japanske merker er i toppen når det gjelder driftssikkerhet.

Personlig så er jeg av den oppfatning at jeg tar heller en ekstra tur innom verkstedet dersom alternativet er å kjøre Toyota.

9047740[/snapback]

Mht. verditap så taper du noen prosenter mere på Ford...og det endrer seg neppe :no:

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?a...#verditaptabell

:ph34r:

Lenke til kommentar

Mht. verditap så taper du noen prosenter mere på Ford...og det endrer seg neppe :no:

9047839[/snapback]

Den tabellen du refererer til viser jo at det marginal forskjell på verditap Avensis vs gamle Mondeo.

Nye Mondeo er klasseleder og får konkurrentene til å virke gammeldagse. Tror den blir noe mere attraktiv en gamle Mondeo.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Trådstarteren her :ph34r:  Psst. familie på 4 vil vite om det finnes alternativer for oss utenom testvinnertrioen Mondeo,Avensis og Passat. :hmm: over and out :ph34r:

9047701[/snapback]

Jo det finnes mange alternativ, Skoda Octavia Scout er en meget pen bil! De fleste bilmerker har en bil som kan sammenlignes med avensis. F.eks. Volvo V70, Saab 95, Mazda 6, Nissan Primera, Subaru Legacy, Honda Accord og Opel Signum.

Men her vil jeg benytte anledningen til å skryte litt av skoda, en kompis av meg som jobber på skoda verksted sa en gang at VW har brukt mye penger på å finne ut hvorfor delene holdt på skoda og ikke på vw/audi, her er delene lik, med samme delenummer. Skoda har blitt en kvalitetsbil.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

9047572[/snapback]

Trådstarteren her :ph34r: Psst. familie på 4 vil vite om det finnes alternativer for oss utenom testvinnertrioen Mondeo,Avensis og Passat. :hmm: over and out :ph34r:

9047701[/snapback]

Hva med Volvo V70, har nettopp kommet en ny versjon av den. Men den er ganske spesiel, enten så liker du den, eller så hater du den.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

9047839[/snapback]

Den tabellen du refererer til viser jo at det marginal forskjell på verditap Avensis vs gamle Mondeo.

Nye Mondeo er klasseleder og får konkurrentene til å virke gammeldagse. Tror den blir noe mere attraktiv en gamle Mondeo.

9047890[/snapback]

I rene kroner er det mellom 4-5000 per år, som tilsvarer ølforbruket mitt .Kjøper jeg Mondeo, så blir det mye mindre øl på meg :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...