Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har internett-tilgang, men ikke internett!?

Anbefalte innlegg

Dette er litt spesielt for meg, for det er ikke min egen pc det er snakk om. Det kan det ikke være, for da har jeg ikke klart å skrive inn dette her nå. Uansett:

Har en bærbar HP med vista (kjøpt etter nytt år) og alt kjører fint. Inntil en dag søstra min skrudde på pcen så vil ingen av nettleserne (IE7 & firefox) åpne noen som helt web-sider (tester på bl.a. google, vg, yahoo, osv.) men viser kun en standard feilmeldingside hvor den ber brukeren å sjekke innstillingene og slikt. Jeg er ikke noe ekspert på dette, men alt så ut som det skulle. OG jeg vet at internett-tilgangen er opp og går siden MSN messenger fungerer helt fint. Det er altså kun nett-browserne som ikke vil vise noen som helst sider. Har kun den vanlige brannmuren til windows (vista) på og har også scannet for virus og spyware uten funn. Bruker forresten adsl (modem) fra telenor.

Har noen noe forslag til hva jeg kan gjøre?!

(Siden det ikke er min pc, har jeg ikke tilgang til å prøve ut forslagene en etter en. Så hvis dere kunne gi meg flere "feil-alternativer" og løsningene på dem, så kan jeg prøve de senere)

Takk på forhånd!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...