Gå til innhold

SLI - hvor mye tjener man på det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessuten må du huske på at selv om to porter er listet som x16, så hender det ofte at ved bruk av to kort kjøres den ene porten i x8 modus. Det er dog en god del "ekte SLI" kort der ute, som kjører x16 på begge.

9043848[/snapback]

 

Har sett tester av 2 stk. 8800GTX i SLI som ble testet på et hovedkort som hadde X8 på hver port i SLI og et hovedkort som hadde X16 på hver port i SLI. Og forskjellene var så marginale at de knapt kunne måles. Så dette har svært lite å si.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du får bedre ytelse, men det blir nok neppe dobla hvis det er det du lurer på. Jeg vil si det er bedre med ett sterkt kort til 6000 enn to litt sterke til 3000 hver. Dette er fordi to kort produserer mye mer varme, krever mer strøm og det blir lettere problemer med det.

9043820[/snapback]

 

Jeg vet det ikke dobles, det er derfor jeg spør. Blir ytelsen 50% høyere eller 80%? Vil bare ha en indikasjon av hva jeg kan forvente meg. Jeg skal kjøpe et 8800GTX kort snart og vil vite hvor mye jeg tjener på å oppgradere med enda et slikt kort senere.

Lenke til kommentar

Kommer an på oppløsningen du kjører. For å se noe forskjell i ytelse mellom et kort eller to må man vanligvis over den "magiske grensen". Dvs 1600x1200/1680x1050 eller høyere. Utifra alle de testene jeg har lest, må man opp i 1920x1200 eller høyere før SLI er egentlig verdt pengene (15-30+% økning i ytelse).

 

EDIT: Skriveleif.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Alle nyere nVidia-skjermkort på PCI-E kan kjøres i SLI (spesielt hele 8xxx serien, hvis jeg ikke tar feil). 7xxx serien er jeg ikke fullt så sikker på, en liten sjekk for ethvert aktuelt kort kan alltid være greit å foreta seg.

ATI PCI-E kort kan selvsagt ikke kjøres i SLI, men CF er jo tilsvarende (og gir visstnok litt bedre utbytte enn SLI). For CF trenger du ett "master" og ett "slave" kort, i alle fall på X1xxx serien. Om de har gått bort fra dette med HD serien har jeg ikke hørt noe om, men det er ikke utelukket.

Lenke til kommentar

Så jeg kan kjøpe "EVGA e-GeForce 8800 Ultra Superclocked 768MB" og være trygg på jeg kan kjøpe 2stk og de kan kjøre i SLI selvom det ikke er betegnet noe SLI på de?

 

Eller anbefaler dere et annet kort? Jeg ser bare på det som er "dyrest" som best jeg....heh, pleier å være sånn. :blush:

Endret av nosync
Lenke til kommentar
Du tjener endel på det hvis du kjører stor oppløsning ettersom jeg har skjønnt det. Ellers er det generelt bedre ytelse, og du oppnår flere poeng i benching. :)

9037377[/snapback]

 

I de fleste spill tjener du nokså mye, altså 50% bedre ytelse og oppover (kommer an på oppløsning, resten av PCen, spillet osv.)

 

Og du kan ha dobbelt så mye AA og AF, dvs. du kan lett kjøre 8xAA og 16x AF i alle spill (det gjorde jeg, da jeg hadde 8800GTS i SLI)

Endret av Farnsworth
Lenke til kommentar
Så jeg kan kjøpe "EVGA e-GeForce 8800 Ultra Superclocked 768MB" og være trygg på jeg kan kjøpe 2stk og de kan kjøre i SLI selvom det ikke er betegnet noe SLI på de?

 

Eller anbefaler dere et annet kort? Jeg ser bare på det som er "dyrest" som best jeg....heh, pleier å være sånn.  :blush:

9118712[/snapback]

Kjøp heller 2 8800GTX kort.

 

Ultra er bare en oppgradert utgave av GTX, liten vits i å betale så mye mer, for så lite.

Utenom hvis du har nok av penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...