Gå til innhold

PC til grafikk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe en pc som skal brukes til 3ds max og photoshop, og jeg er ganske usikker når det gjelder hovedkort og minne og litt sånt. Budsjettet mitt er 10000-12000 kr og jeg har monitor, harddisk, tastatur, mus og cdrom fra før.

For å bruke flere rambrikker i samme pc, må det da være ECC/Reg ram? Eller er "noname" like greit?

Jeg vet ikke om jeg skal kjøpe et radeon 9700 pro eller et geforce ti4600. Hvis jeg kjøper geforce'en får jeg råd til 512 mb ram til. Vil det lønne seg? FSAA og sånt er vel ikke så viktig i 3ds. Der handler det mer om å kunne rotere hauger med polygoner fort.

Og er det verdt å bruke 1000 kr ekstra for et dual-ddr hovedkort? Eller er kanskje rdram bedre til en slik pc? Det er jo svinedyrt!

Hmmm... Det tror jeg var alt i første omgang. Jeg vil veldig glad hvis noen gidder å hjelpe meg med dette! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lurt å kjøpe en 512MB-brikke istedet for 2 256MB-brikker, ja. Du bør/må bruke Reg. brikker hvis du skal fylle mer enn to minneslotter. Dette gjelder for vanlige hovedkort, ikke dual-ddr.

Til 3ds max er vel OpenGL-støtten det viktigste, kanskje? Tror jeg ville satset på Geforce hvis det betyr at du kan uppe RAM-mengden. Geforce lar seg vel modde til Quadro også.

Dual-ddr viser seg å ikke være særlig mer effektivt enn single. Sjekk f.eks Toms Hardware for tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...