Gå til innhold

Erfaringer med "MIST vanntank m/pumpe"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaringer med denne vanntanken\pumpa?

Syntes 395,- var en fin pris, men vil ikke kjøpe noe som ryker\ikke holder mål...

Tenkt å bruke den i ett vannkjølingsannlegg i "økonomiklassen" :p

Utklipp fra Microplex:

"Tester vi har gjort viser at den i en vannkjølingskrets med en Aquacomputer "cuplex PRO" CPU vannblokk og en Aquacomputer "twinplex PRO" GPU vannblokk pumper like mye vann som en Eheim 1048 pumpe."

Bør jeg ta det sitatet med en klype salt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en slik, og den første jeg hadde sprakk opp. Fikk ny, og den har fungert som den skal lenge uten problemer. Jeg kan absolutt ikke fraråde den om man vil ha en slik vanntank+pumpe-kombi-sak. Den bråker ikke særlig, forutsatt at man har satt den oppå noe som demper vibrasjoner (Microplex' anbefaling om borrelås er ikke tilstrekkelig. Muligens om man bruker 3-4 lag at det er brukbart).

Verre var det forøvrig med Alphacool sin pumpe+-tank-løsning som jeg hadde. Pumpa stoppet en dag, og tok knekken på grafikkortet mitt :( Dette skjedde mens da jeg brukte den som erstatning mens jeg ventet på ny MIST-tank.

Lenke til kommentar

Har hatt 2 slike og vil si at kvaliteten ikke er noe særlig. Første pumpe hadde knapt flow.

Returnerte den og fikk ny som har fungert bra i ca 1år nå. I går oppdaget jeg at selve tanken hadde slått sprekker og begynt å lekke. Jeg vil ikke anbefale denne pumpa.

Ps. Bestilte Lian Li Cube i går sammen med nye vannkjølings komponenter til den nette sum av 7500!! :whistle: Galskap...

Lenke til kommentar
Jeg har en slik, og den første jeg hadde sprakk opp. Fikk ny, og den har fungert som den skal lenge uten problemer. Jeg kan absolutt ikke fraråde den om man vil ha en slik vanntank+pumpe-kombi-sak. Den bråker ikke særlig, forutsatt at man har satt den oppå noe som demper vibrasjoner (Microplex' anbefaling om borrelås er ikke tilstrekkelig. Muligens om man bruker 3-4 lag at det er brukbart).

Verre var det forøvrig med Alphacool sin pumpe+-tank-løsning som jeg hadde. Pumpa stoppet en dag, og tok knekken på grafikkortet mitt :( Dette skjedde mens da jeg brukte den som erstatning mens jeg ventet på ny MIST-tank.

9037429[/snapback]

Har hatt 2 slike og vil si at kvaliteten ikke er noe særlig. Første pumpe hadde knapt flow.

Returnerte den og fikk ny som har fungert bra i ca 1år nå. I går oppdaget jeg at selve tanken hadde slått sprekker og begynt å lekke. Jeg vil ikke anbefale denne pumpa.

Ps. Bestilte Lian Li Cube i går sammen med nye vannkjølings komponenter til den nette sum av 7500!!  :whistle:  Galskap...

9037648[/snapback]

Hmm...Litt delte meninger her altså, men kan skjønne at kvaliteten ikke er helt på topp. Tatt prisen i betraktning er det vel ett ok kjøp :hmm:

Oj, 7500,-! :w00t: ca 1,5 ganger mer enn det jeg planlegger å bruke på oppgradering av pc :!: (E4400, x1950XT, Asus P5B, 2GB billig RAM.)

Hvilke andre pumper er til å anbefale? Som dere sikkert skjønner tenker jeg litt budsjett, i.o.m at jeg har tenkt på den billige MIST løsningen :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg har en Laing DDC-1T som har fungert prikkfritt 24/7 i drøye 11 måneder, så jeg vil anbefale den

Riktignok må man såvidt jeg vet bestille fra utlandet og den kom på rundt 600 kr med frakt fra Danmark, men som sagt - snart ett år i kontinuerlig drift uten nykker av noe slag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har nå hatt 5 slike pumper.

Dvs både den forrige versjonen og den som ser (nesten) lik ut men solgt under MIST-navnet.

2 av dem har havarert/sprukket opp. (pga lav pris har jeg kastet 1 av dem, en har jeg fått erstattet).

Det kan se ut som enkelte har produksjonsfeil som medfører sprekkdannelser.

Den forrige utgaven hadde uttett utløp (intern "lekkasje" med tilhørende støy) og elendig 3-pins kontakt. Dette reparerte jeg selv, men reparasjonen holdt bare for en av pumpene.

Bare så det er nevnt:

Har også kjøpt tilsvarende rimelige Alphacool pumpe (rektangulær) fra Caseking.de (Tyskland) som var minst like dårlig.

Er du "heldig" og får en feilfri pumpe så fungerer disse meget bra med lav støy

Jeg kan ikke støtte innlegg over med klage på støy. Enhver Laing-pumpe bråker langt mer enn denne pumpe/tanken. Jeg har hatt / har det meste av pumper bare så det er klart. Likevel, støy er subjektiv og montering er viktig uansett pumpe for å unngå resonnans-støy.

Det blir selvsagt noe dårlig flow med slike relativt svake pumper når man har flere blokker i kretsen og / eller har svært restriktive blokker / nipler (typisk chipset-/billige GPU-blokker). Gode/store radiatorer er likevel mye mer viktig en pumpe/flow.

Utsagnet fra Microplex er på ingen måte feil.

En Eheim-pumpe (1046 / 1048) er slett ikke noe man bruker med tanke på god flow i restriktive kretser.

Du får her hva du betaler for. :)

Selv har jeg nå "standardisert" på MCP655 med regulerbar pumpe.

Den funker til alt. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...