Gå til innhold

Nettverkskort for trådløst: Ping og gaming

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har erfaringer med bruk av PCI-nettverkskort for trådløst nettverk og spilling? Påvirkes stabilitet og ping i forhold til kabel?

Har noen anbefalinger blant trådløse kort for PCI? Det er begrenset med erfaringer i prisguiden. Kortet skal kobles til Thompson-router, dvs standard trådløs fra Telenor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fungerer nok til enkelte spill, men skal du spille action spill får du for mye lag/forsinkelse.

Da må du ha kabel eller få en trådløs gaming router, med samme type kort som har kort avstand til router (ellers får du også her for dårlig båndbredde).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et CNet CWP-854 trådløst nettverkskort og det fungerer fint i BF2, pingen er lik som for kabel og jeg har iallfall ikke merket noe lagg.

Riktignok er antennen kun ca 2 meter og en vegg borte fra routeren så forbindelsen er svært god.

Gaming-router med samme type kort har jeg ikke sett, er det noen spesielle produkter du viser til?

Lenke til kommentar

Okay, skal ikke si noe bastant siden jeg ikke har prøvd dette selv.

Har bare hørt dette fra flere kilder, men det kan jo være pingspikes problemer (se signatur).

Kjørte ip-config og finner jevnt over 4 ms ping tid til gatewayen trådløst (54mbit), så kan si meg enig. :hmm:

Ser at det ikke aventeres med gaming router lengre.

Var kanskje et salgstriks evt at alle med så høy båndbredde fungerer til spilling.

Takk for oppdateringa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...