HaxyQ Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei, hvordan prosessor har dere? Og hvilken idle og load temperatur har den? Selv har jeg en uklokket Intel E6600. Idle: 38 C Load: Rundt 50 C Og et spm. Hva er en grei idle og load temp? Når begynner det og bli for høyt? Takker for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Hei. Det er svært mange tråder om temperaturer og da spesielt vedrørende Core 2 Duo CPU'er. Jeg foreslår at du bruker søkefunksjonen for å lese deg vis, eller helst ikke bruke så mye energi og/eller bekymre deg om temperaturer. Dette er tall avlest av software som ikke alltid har så mye med faktiske temperaturer å gjøre. Bortsett fra det ser "dine tall" helt greie ut. Endret 9. juli 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Støtter i hovedsak det TL1000 sier, særlig dette med det overdrevne fokus veldig mange synes å ha på lav temperatur. Og som en bekreftelse på dette med at man må ta det med en klype salt sitter jeg her nå med en E6600 @3,6Ghz og vannkjøling. Kjernetemperatur er 22 grader, mens vannet holder 26 grader... Jeg stoler mer på termometeret jeg har i vannet enn hva software målingen sier, og med mindre min prosessor faktisk kjøler vannet (i steden for omvendt) er det altså rimelig og anta at det vises feil temp i softwaremålingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå