gaaserud Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Hei. Jeg tar bachelor i sosialt arbeid, og har tenkt å gå videre innen barnevernsfeltet når jeg er ferdigutdannet. Har veldig lyst til å videreutdanne meg, og barnevernsarbeid frister mest. Har søkt på nettet, men har funnet overraskende få tilbud om videreutdannelse innen barnevernsfeltet. Noen som kan hjelpe meg? Hvis noen har en oversikt over videreutdanningstilbud innen barnevernsfeltet ville jeg bli svært glad. Mvh Gaaserud Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Takk for hjelpen, men en ny bachelorgrad frister ikke nå. Jeg går sosionom og kan jo jobbe innen barnevern, så tenkte mer på hvilke videreutdannelsesmuligheter det fantes innen det feltet. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) UiB har masterprogram i barnevern Endret 12. juli 2007 av swanky Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Før du går videre, har du forsøkt deg ute i "felten"? Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Før du går videre, har du forsøkt deg ute i "felten"? 9057496[/snapback] Nei, har ikke det. Men det må vel finnes muligheter for videreutdanning som ikke krever erfaring fra feltet? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hvis du sikter mot en saksbehandlerstilling så er det vel greit, men hvis du tenker mere i operative baner, anbefaler jeg deg å prøve det først. Jeg jobber selv i et firma som leverer tjenester til barnevernet, og kan underskrive på at man får kjørt seg. Har ikke tall på alle som har vært innom denne type jobb, og har gitt opp etter kort tid. Noen har faktisk tatt skade av opplevelsene. Mitt inntrykk av systemet i barnevernet forøvrig er heller ikke det beste, og kunne ikke tenkt meg å jobbe på den måten. Lenke til kommentar
gaaserud Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hvis du sikter mot en saksbehandlerstilling så er det vel greit, men hvis du tenker mere i operative baner, anbefaler jeg deg å prøve det først. Jeg jobber selv i et firma som leverer tjenester til barnevernet, og kan underskrive på at man får kjørt seg. Har ikke tall på alle som har vært innom denne type jobb, og har gitt opp etter kort tid. Noen har faktisk tatt skade av opplevelsene. Mitt inntrykk av systemet i barnevernet forøvrig er heller ikke det beste, og kunne ikke tenkt meg å jobbe på den måten. 9059264[/snapback] Jepp, takk for tips. Har også inntrykk av at barnevernsarbeid er en stor belastning for mange. Grunnen til at jeg ønsker videreutdanning innen dette er for å øke mine sjanser for å få jobb. Det er ikke akkurat en enkel sak som nyutdannet å få jobb innen barnevernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå