eccentrica Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) Jeg har fått meg ny harddisk.. WD SATA 250GB Skulle ha 2 operativsystemer på 2 ulike patsjoner. etter å instalere vista fungerte det dålig å instalere xp. nå vil den ikke startte opp i det hele tatt. har forsøkt å patsjonere og formatere på nytt. Finner harddisk i biosen, men den vil ikke startte opp.. etter at jeg la inn xp på nytt (på den nye), når jeg hadde koblet den gamle harddisken til, fungerer ikke den heller. Når jeg bruker norton pationmagic for å sjekke feil på den (nye) hardisken får jeg opp en feilmelding: Warning 1627 upcase table incorrect, file 10 (128) det står ikke at det går å fikse feilen m programmet.. Denne erroren går ikke bort m å formatere/ patsjonere.. hjelp hjelp Hjelp Endret 9. juli 2007 av eccentrica Lenke til kommentar
JensO Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) prøv og installer en boot loader, grub eller tilsvarende. Eller om du har et ønske om linux også så kan du installere det, for der følger det med boot loader. Win er nemmelig så kjekt at når det installeres driter den i hva som ligger som oppstart fra før og overskriver det med en gang. linux derimot finner i allefall meg bekjent de andre OS som er installert på maskinen din og du kan velge når maskinen starter opp. håper du får det til EDIT: oops.. leste ikke hele inlegget ditt tydligvis. Endret 9. juli 2007 av JensO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå